2014-01-08, 19:57
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
... Negrer bor fortfarande i dåliga slummar och förorter fyllda av livsstilskriminalitet, ingenting har förändrats på den punkten, vilket är varför jag säger till dig att även om du kallar negrer för svarta idag, så blir att kalla en neger för svart nedsättande, då svarta människor är synonymt med fattig, primitiv person och därmed fått den innebörden på samma sätt. Som du ser, och som jag sade i förra inlägget, så är det att vara neger själv som är kränkande isåfall, inte vilket ord man benämner negrer med. ...
Exaktamundo, neger är från början en neutral rasbenämning, precis som kaukasier eller ostasiat eller indian, men eftersom negrerna - när de får chansen att själva styra sin tillvaro - skapar kaos, inbördeskrig, hungersnöd etc etc, så har det med tiden fått en negativ betydelse. Ungefär som att djurgårdare = losers, eftersom de spelar på en låg nivå år efter år. Fast vinner DIF sm-guld om två år revanscherar de sig, men det kommer negrerna med garanti inte att göra ...
Om du som läser tycker att negrer är likvärdiga med vita, kolla då denna länk, finns massor av stuff om du klickar "home".
http://niggermania.com/tom/funniggerfacts/pages/31%20-%20Modern%20Nigger%20Engineering_jpg.htm
Citera
2014-01-09, 00:02
Medlem
FidoDidos avatar
Jag tror inte att vi säger det ordet så längre...
Citera
2014-02-03, 22:13
Medlem
MariaBurgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Om du som läser tycker att negrer är likvärdiga med vita, kolla då denna länk, finns massor av stuff om du klickar "home".
http://niggermania.com/tom/funniggerfacts/pages/31%20-%20Modern%20Nigger%20Engineering_jpg.htm

Det var verkligen en upplysande läsning! Det är ju förfärligt att vi låter sånt folk komma in i vårt Sverige. Vi måste vakta våra barn (och getter) så att inte ett gäng negrer kommer och våldtar dem i tron att de på så vis undgår aids!

Man har ju också läst i nyheterna om neger-kungen (president kanske han är) i Sydafrika som vet hur man kokar en egen hemmagjord drink som botar aids. En sådan man valde dom till president! Detta visar än en gång att negrer har begränsad intellektuell förmåga.
Citera
2014-02-04, 12:20
Medlem
Det heter inte negrer, det heter negrar!!
Citera
2014-02-04, 14:43
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Du gjorde just ett verb av ordet..
Citera
2014-02-04, 19:19
Medlem
MariaBurgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock

Honorna kallas negrar, hannarna heter negrer. Det är hannarna som är farligast.
Citera
2014-02-04, 23:36
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaBurger
Honorna kallas negrar, hannarna heter negrer. Det är hannarna som är farligast.
Honor heter negresser.
Citera
2020-11-23, 09:59
Medlem
fejomots avatar
Det är okej som vit människa att säga ordet "neger"

Är jag den enda som håller med Alexander Bard och tycker det är okej att säga ordet "neger". Jag är inte rasist men det lutar åt SD i nästa val 2022(vilket är första valet jag kommer delta i).

Mina familjemedlemmar tycker jag är konstig som tycker det är okej att säga "neger" samt att jag röstar SD och inte kallar mig rasist. Då förklarar jag alltid att endast de invandrare som begår brott (inte sköter sig) ska ut ur Sverige de som sköter sig får självfallet stanna. Jag tror nämligen att det är en högre andel invandrare som sysslar med kriminalitet än svenskar (detta har jag dock ingen statistik på nu).

Eftersom jag är sverigedemokrat vill jag också stänga gränserna. Anledningen till detta är att jag vill att Sverige fokuserar på de invandrare som redan finns i landet. Detta uppfattar folk som att jag är främlingsfientlig och det kan jag inte riktigt hålla med om. Många av de invandrare som kommer in ansluter sig direkt till kriminalitet. Sverige kommer inte kunna fortsätta ta in invandrare som vi gör i nuläget, det kommer inte hålla i längden.

Nedanför finns två youtube videos på Bard där han förklarar varför han (en vit människa) får säga ordet "neger". Jag tycker han har så rätt i vad han säger och gillar särskilt argumentet med att han är "bög" och är okej med att bli kallad det och därmed får kalla en svart människa "neger". Jag håller även med att man aldrig ska vara rädd för människor som pratar klarspråk. Nu ska jag sluta skriva och jag uppmanar er att spana in de båda länkarna nedan.

Det är inte rasistiskt att säga neger: http://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s

Bard kallar svart programledare neger: https://www.youtube.com/watch?v=i8EEczUzSXs

Tycker ni det är okej som vit att säga "neger"? Vad tycker ni om Bards ideologi och mina åsikter?
Citera
2020-11-23, 10:03
Medlem
GeleZachas avatar
Beror ju på i vilket sammanhang. Tycker det är ok att säga det generellt, men om någon svart person skulle ta illa upp av att jag sade "neger" om honom specifikt skulle jag såklart av respekt för den enskilda personen inte säga det till just han. Om vi talar om just Bards användning av ordet så är det såklart okej, man kan inte förbjuda vissa ord i samhället
Citera
2020-11-23, 10:05
Medlem
En neger är en neger en negerboll är en negerboll Punkt slut !
Citera
2020-11-23, 10:12
Medlem
Bubba00s avatar
Självklart får du säga neger. Vi har yttrandefrihet. Beakta dock att även han som tycker det ordet är fult har yttrandefrihet. Precis som du har rätt att säga neger har andra rätt att säga ”håll käften” eller kalla dig för rasist.

Jag använder ordet neger. Finns det ens någon bra synonym? Hottentott känns barnsligt och ompalompier förminskande.
Citera
2020-11-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Självklart får du säga neger. Vi har yttrandefrihet. Beakta dock att även han som tycker det ordet är fult har yttrandefrihet. Precis som du har rätt att säga neger har andra rätt att säga ”håll käften” eller kalla dig för rasist.

Jag använder ordet neger. Finns det ens någon bra synonym? Hottentott känns barnsligt och ompalompier förminskande.

Kanske kurredutt kan passa😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in