2014-01-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Noolas beskrivning är korrekt men tror du på allvar att kålsuperi bidrar till en lösning?

Jag tycker man kan tolka den här tråden som att de flesta kvinnorna som diskuterar här tycker det är helt ok så länge kvinnor startar ett oändligt antal trådar om att män är x, y och z. medan trådar från män med förhållandevis oförargliga ämnen som A, B om C så förstör det forumet och borde genast upphöra.

Jag tycker även att man kan tolka den här tråden som att de flesta män som diskuterar här tycker det är helt ok så länge män startar ett oändligt antal trådar om att kvinnor är x, y och z. medan trådar från kvinnor med förhållandevis oförargliga ämnen som A, B om C så förstör det forumet och borde genast upphöra.

Fast vännen, nu är ju inte fakta sådant att det sitter ex. antal feminister/ kvinnor på denna forumdel och startar hat trådar nonstop i vanliga fall. Om jag Deriverbar och mysmarie inte unisont fått spunk den där dagen pga denna massiva bergvägg av skit om kvinnor så hade du inte sett våra trådar.
Eller tror du på allavar att jag anser att män är opolitiska? eller deriverbar att alla män är horor?
Det var en endags aktion. När vi kastar tillbaka lite skit och ni snubbar med lite substans uppe i de grå vindlingarna, går bananas och flippar ut helt. Underhållning, om än en rätt tragisk sådan.

För övrigt så står jag faktsikt för min lista. Dessa ÄR de absolut sämsta debattörerna enligt mig på detta forum av de jag stött på. Den enda jag tvekar lite kring är Lillskrutten. Som jag upplever kan
debattera när han vill, men tog med honom eftersom han bidrog rätt bra till humorn och igenkännisngsfaktorn. Tror han förlåter mig.
2014-01-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ett konstaterande att du trots allt läser dom trots ett uselt diskussionsunderlag som aldrig kommer leda någonvart. Du är lite för gammal hjärtat för att vara en dramaqueen.
Tror du, ja!
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Exakt Noola. Huvudet på spiken.

Tydligen väldigt upprörande när kvinnor beter sig lite illa. När män beter sig extremt illa så är det normalt och inte speciellt klandervärt alls. Går kvinnor in och sänder tillbaka lite av skiten de får så ja, då jävlar fram med hela infanteriet.
Man skulle ju kunna tro att det grabbsen önskar sig är att få ha ett forum där kvinnorna antingen lyser med sin frånvaro eller bara håller med om allt som sägs.
2014-01-08, 14:32
Medlem
Citat:
Dessa ÄR de absolut sämsta debattörerna enligt mig på detta forum av de jag stött på.

Tycker du inte det är lite märkligt att precis alla de sämsta debattörerna råkar ha andra åsikter än vad du själv har?
2014-01-08, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Tror du, ja!

Zebran är ett randigt djur, ränderna går aldrig ur.

Citat:
Man skulle ju kunna tro att det grabbsen önskar sig är att få ha ett forum där kvinnorna antingen lyser med sin frånvaro eller bara håller med om allt som sägs.

Ungefär som feminetik fast tvärtom? Nä usch det är ett ruggigt trist forum. Och vem skulle vi då kalla sliddjur till höger och vänster liksom, ve och fasa vi kanske skulle vändas mot varandra tom. *ryser*
2014-01-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tycker du inte det är lite märkligt att precis alla de sämsta debattörerna råkar ha andra åsikter än vad du själv har?

Tycker du inte det är lite märkligt att alla debattörer som kritiseras tidigare i denna tråd och i Flaxards lista för sin dåliga debattstil skull alla är från feministiskt håll? hmm?

Jag vet inte könen på alla dessa. Möjligt sitter det ett kvinnligt troll med.
Bullfetta ska för övrigt antas gå under "mitt flagg".

Ni kritiserar Noola och Mysmarie för att ha dålig debattstil. och eh? jag tycker de verkar högst normala. så varför ska jag ta med dem?
2014-01-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Finns säkert vissa män som hoppas på det, men jag är säker på att de flesta inte alls önskar det.

Du framför en fördomsfull generalisering utan saklig grund, som nog skvallrar om vad du själv önskar. Det jag förväntar mig av dig är inte medhåll utan att du ska leverera starka argument för din sak och bemöta andras argument i sak. Något som jag sällan eller aldrig sett dig göra.
2014-01-08, 14:53
Bannlyst
Citat:
Tycker du inte det är lite märkligt att alla debattörer som kritiseras tidigare i denna tråd och i Flaxards lista för sin dåliga debattstil skull alla är från feministiskt håll? hmm?
Kålsuperi som sagt var.
Citat:
Ni kritiserar Noola och Mysmarie för att ha dålig debattstil. och eh? jag tycker de verkar högst normala. så varför ska jag ta med dem?
Vilket säger mycket om hur könsfärgade dina egna glasögon är.
2014-01-08, 14:57
Medlem
Citat:
Kålsuperi som sagt var.

Vilket säger mycket om hur könsfärgade dina egna glasögon är.

Mina åsikter kring vilka som är dåliga resp. helt ok/normala brister beror alltså på färgade glasögon?
Dina åsikter i denna sak är helt objektiva?

Hur får du ihop det?

Kålsupare är för övrigt helt fel i detta fall.

"kålsupare" 1. som startar felet utan att vara medveten härom.
"kålsupare"2. som ser felet hos 1. och markerar, sörplar ju inte alls samma kålsoppa som den förste.

Capische?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-01-08 kl. 15:08.
2014-01-08, 15:06
Bannlyst
Citat:

Mina åsikter kring vilka som är dåliga resp. helt ok/normala brister beror alltså på färgade glasögon?
Dina åsikter i denna sak är helt objektiva?

Hur får du ihop det?

Ditt resonemang utfår från en radikal relativism = allt är godtyckligt och subjektivt. Jag anser att denna utgångspunkt är felaktig. Vilket din egen lista bevisar. Många av dina beskrivningar är träffande, vi kan identifiera personernas debattstil utifrån din beskrivning. jag instämmer t.ex. att det finns drag av din punkt C hos mig själv. Jag har i tråden gjort en saklig beskrivning av varför Noolas debatteknik är dålig. Du är välkommen att komma med saklig kritik av detta.

Är det så svårt att vara ärlig och saklig? Är det könskrig och prestige som spökar?

Citat:
Kålsupare är för övrigt helt fel i detta fall.
"kålsupare" 1. som startar felet utan att vara medveten härom.
"kålsupare"2. som ser felet hos 1. och markerar, sörplar ju inte alls samma kålsoppa som den förste. Capische?
Faktiskt fel på mer än ett sätt. 1) Kålsupare 1 är väl medveten om problemet. 2) Flaxard förnekar inte att många män här har en problematisk debattstil: "Den djupt rotade trollgruppen på antisidan." han är alltså inte så skyldig till detta fel som du vill ge sken av. 3) jo, du sörplar samma kålsoppa eftersom du aldrig kritiserar forumets kvinnor utan tvärtom alltid tar de i försvar oavsett vad de gör och vilka problem i debattstil de uppvisar. Du är med andra ord precis lika partisk som de män vars partiskhet du kritiserar. Samtidigt som du faktiskt är mindre saklig och ärlig då du till skillnad från många män inklusive många manliga troll inte ser eller erkänner ditt eget hyckleri.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-08 kl. 15:29.
2014-01-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ditt resonemang utfår från en radikal relativism = allt är godtyckligt och subjektivt. Jag anser att denna utgångspunkt är felaktig. Vilket din egen lista bevisar. Många av dina beskrivningar är träffande, vi kan identifiera personernas debattstil utifrån din beskrivning. jag instämmer t.ex. att det finns drag av din punkt C hos mig själv. Jag har i tråden gjort en saklig beskrivning av varför Noolas debatteknik är dålig. Du är välkommen att komma med saklig kritik av detta.

Är det så svårt att vara ärlig och saklig?

ALLA är vi subjektiva här. Finns inga allseende gudar på detta forum. det vi kan göra är att anstränga oss att se bägge sidor, och försöka vara så objektiva vi kan. Men vi sitter alla i samma fälla med de egna glasögonen på nästippen. Jag som du.

Min lista är helt ärligt menad och så saklig jag kan. Om än lite lekfull och gjord i markering mot denna tråds övriga innehåll. jag hade kunnat skriva den av mig själv, utan markeringensbehovet, men inte min stil riktigt ens skriva om hur folk debatterar på ett politiskt forum. Hör ju inte hit alls om vi just ska vara "objektiva".
Och gällande debattstil: Du har ett litet c. hos dig, helt förlåtligt mänskligt sådant, jag har säkert ett litet ö. (går i impulsiv affekt, är för snabb för mig själv ibland) Ingen av oss båda hör till forumets sämsta debattörer men notera vem av oss som det skälls på i början av denna tråd.
2014-01-08, 15:43
Bannlyst
Citat:
Fast vännen, nu är ju inte fakta sådant att det sitter ex. antal feminister/ kvinnor på denna forumdel och startar hat trådar nonstop i vanliga fall.
Sant, men det sitter ex. antal feminister/ kvinnor på denna forumdel som nonstop skriver trollinlägg och strävar efter att förstöra seriös saklig debatt när det framförs åsikter de ej delar. Detta har jag kritiserat medans du har förnekat förekomst av sådant beteende.
Citat:
Eller tror du på allavar att jag anser att män är opolitiska? eller deriverbar att alla män är horor? Det var en endags aktion. När vi kastar tillbaka lite skit och ni snubbar med lite substans uppe i de grå vindlingarna, går bananas och flippar ut helt. Underhållning, om än en rätt tragisk sådan.
Möjligen för dig och deriverbar. För mysmari har det snarare varit en månadslång aktion, både genom egna trådar och ständig trollning av andras trådar. Noola trollar i andras trådar men startar inte egna trådar. Tror även att det mysmari t.ex. beskriver i tråden om mäns hår är hennes faktiska sexuella preferenser (vilket egentligen är egalt om hon anser det eller inte) samtidigt som hon har noll koll på sakfrågan och skriver om "hårförlängning" vilket inte är applicerbart på tunnhåriga män och inte klarar av att ge en vinkling som har att göra med feminism och jämställdhet. Ren skit i kubik.
Citat:
För övrigt så står jag faktsikt för min lista. Dessa ÄR de absolut sämsta debattörerna enligt mig på detta forum av de jag stött på. Den enda jag tvekar lite kring är Lillskrutten. Som jag upplever kan debattera när han vill, men tog med honom eftersom han bidrog rätt bra till humorn och igenkännisngsfaktorn. Tror han förlåter mig.
Jag står också för din lista då jag anser den vara korrekt i sak, men med min tidigare kritik av att du i allför hög grad ägnar dig åt att beskriva åsiker du ogillar istället för att helt ägna dig åt det som är trådens ämne nämligen dålig debattstil. Om du tar åt dig av saklig kritik så kommer du att utvecklas och bli en vassare debattör. Detta gäller oss alla.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-08 kl. 15:57.
2014-01-08, 15:54
Bannlyst
Citat:
det vi kan göra är att anstränga oss att se bägge sidor, och försöka vara så objektiva vi kan.
Jag har i ett flertal inlägg uppmanat dig att följa just denna norm, vilket jag anser att du inte gör.
Citat:
Min lista är helt ärligt menad och så saklig jag kan. Om än lite lekfull och gjord i markering mot denna tråds övriga innehåll. jag hade kunnat skriva den av mig själv, utan markeringensbehovet, men inte min stil riktigt ens skriva om hur folk debatterar på ett politiskt forum. Hör ju inte hit alls om vi just ska vara "objektiva".
Inget större fel på din lista bortsett från att du fokuserar för mycket på åsikter som sagt var.

Till skillnad från dig så uppskattar jag att Roi startat denna tråd. Tråden är skapad med bakgrund av alltför mycket subjektivitet och avsaknad av saklig argumentation med syftet att etablera både normer och stöd för att bli mer objektiva och intellektuellt konstruktiva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in