2014-01-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa

Faktiskt fel på mer än ett sätt. 1) Kålsupare 1 är väl medveten om problemet. 2) Flaxard förnekar inte att många män här har en problematisk debattstil: "Den djupt rotade trollgruppen på antisidan." han är alltså inte så skyldig till detta fel som du vill ge sken av. 3) jo, du sörplar samma kålsoppa eftersom du aldrig kritiserar forumets kvinnor utan tvärtom alltid tar de i försvar oavsett vad de gör och vilka problem i debattstil de uppvisar. Du är med andra ord precis lika partisk som de män vars partiskhet du kritiserar. Samtidigt som du faktiskt är mindre saklig och ärlig då du till skillnad från många män inklusive många manliga troll inte ser eller erkänner ditt eget hyckleri.

Jag väljer att hålla Mysmarie lite om ryggen ja, för jag tycker inte det är rätt att hon som ensam individ ska få all skit hon får. Tycker på intet sätt hennes trådbidrag eller inlägg förtjänar den mobbning hon utsattes för. Det betyder inte att jag tycker de är jättebra alla gånger. Men jag förstår inte vitsen med att skälla på just henne om det, eftersom det kryllar av mycket värre bidrag strax bredvid, och eftersom alla andra verkar finna sån njutning i att gå till attack i flock.
Alltså så lägger jag en hand om hennes rygg lite då och då, eftersom Mysis är en människa bakom tangentbordet.
hade jag upplevt motsvarande onödiga mobbning/hån mot någon ur det antifeministiska leden så är det fullt möjligt jag gjort detsamma där.

Kort och gott: I tråd om dålig debattstil bör de som förtjänar kritik mest ligga. Inte endast ens meningsmortsåndare för i sånt fall kritiserar man åsikterna främst.
Och fakta är - hur man än vänder och vrider på saken - att de som beter sig under all värdighet på detta forum i absolut majoritet kommer från den antifeminisitiska sidan. Så är det bara, inte mitt fel.
2014-01-08, 16:03
Medlem
Citat:
Finns säkert vissa män som hoppas på det, men jag är säker på att de flesta inte alls önskar det.

Du framför en fördomsfull generalisering utan saklig grund, som nog skvallrar om vad du själv önskar. Det jag förväntar mig av dig är inte medhåll utan att du ska leverera starka argument för din sak och bemöta andras argument i sak. Något som jag sällan eller aldrig sett dig göra.
Jag pratar om grabbsen som klagar i denna tråd och inga andra. Om Mysmari skulle börja kalla sig Mysmagnus och byter ut män och kvinnor i sina texter och börjar krydda med könsord och invektiv så skulle du inte nämna henne överhuvudtaget utan hon skulle få diskutera ostört utan att drabbas av dina ständiga aggressioner.

Apropå din totala hangup på mig får jag väl säga att jag är glad att du inte har min adress.
2014-01-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och fakta är - hur man än vänder och vrider på saken - att de som beter sig under all värdighet på detta forum i absolut majoritet kommer från den antifeminisitiska sidan. Så är det bara, inte mitt fel.

Det beror ju på att alla "antifeminister" är samlade på ett och samma ställe. Manshatande feminister är utspridda över hela samhället. Chocken kanske blir stor när man besöker flashback men det måste ju vara lugnande för feminister att veta att "antifeminister" inte har några andra möjligheter att göra sig hörda än på ett internetforum.
2014-01-08, 16:15
Medlem
Citat:
Tycker du inte det är lite märkligt att alla debattörer som kritiseras tidigare i denna tråd och i Flaxards lista för sin dåliga debattstil skull alla är från feministiskt håll? hmm?

Jag vet inte könen på alla dessa. Möjligt sitter det ett kvinnligt troll med.
Bullfetta ska för övrigt antas gå under "mitt flagg".

Ni kritiserar Noola och Mysmarie för att ha dålig debattstil. och eh? jag tycker de verkar högst normala. så varför ska jag ta med dem?

Det där tar jag som att du tycker att du själv och Flaxard borde hamna på någon lista.
Tur att du inte är moderator i alla fall!
2014-01-08, 16:20
Bannlyst
Citat:
Kort och gott: I tråd om dålig debattstil bör de som förtjänar kritik mest ligga. Inte endast ens meningsmotståndare för i sånt fall kritiserar man åsikterna främst.
Korrekt att det är flest män här som beter sig under all värdighet, men denna tråd är ingen tävling och handlar inte om vem eller vilket kön som mest förtjänar att bli straffad. Är saklig kritik ens ett straff? Kan ses som positivt. Saklig kritik är enda sättet att utvecklas som debattör.
2014-01-08, 16:23
Medlem
Om feminister vill ha ett bra debattklimat borde man fokusera på att förändra samhällsdebatten istället för att fokusera på bristerna hos Flashback. Flashback är en sista utpost för allt fler och kommer aldrig vara problemet. Problemet är att kunniga och väluppfostrade "antifeminister" tvingas hit. Sluta försök städa upp varenda liten vrå på hela internet och fokusera på helheten istället. Extremfeminister har tagit över all gammelmedia och det bidrar till ett värdelöst samhällsklimat.
2014-01-08, 16:27
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Apropå din totala hangup på mig får jag väl säga att jag är glad att du inte har min adress.

Utveckla varför du valde att ta med denna mening i inlägget. Är du rädd för bjursa på riktigt? Eller vill du skambelägga honom för att han kallat dig tokusel debattör?
2014-01-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Utveckla varför du valde att ta med denna mening i inlägget. Är du rädd för bjursa på riktigt? Eller vill du skambelägga honom för att han kallat dig tokusel debattör?
Ja, jag är glad att han inte har min adress. Vore trist att få lappar uppklistrat i trappuppgången for att han tycker jag är en usel debattör.

(Och imbecill. Och en idiot. Och saknar egna åsikter. Och allt vad det nu är.)
Senast redigerad av Noola 2014-01-08 kl. 16:34.
2014-01-08, 16:34
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ja, jag är glad att han inte har min adress. Vore trist att få lappar uppklistrat i trappuppgången.

Vad för sorts lappar tror du att du skulle få i ett sådant scenario?
2014-01-08, 16:37
Medlem
Citat:
Vad för sorts lappar tror du du skulle få i ett sådant scenario?
Noola är en imbecill idiot? Exempelvis?

Eller kanske bara "Här bor en tokusel debattör"?
2014-01-08, 16:43
Medlem
Citat:

Korrekt att det är flest män här som beter sig under all värdighet,...

Är du säker?
Vad är dålig debattstil? Det jag stör mig på är när människor inte kan svara på frågor utan istället försöker vända på steken och komma med en möjlig eller helt omöjlig motfråga, alternativt "sarkasm".
Jag ser det ur alla läger och kan inte ens hålla styr på mina egna fingrar, men om vi räknar inlägg lite. Vilka gör det mest?
2014-01-08, 16:53
Bannlyst
Citat:
Jag pratar om grabbsen som klagar i denna tråd och inga andra. Om Mysmari skulle börja kalla sig Mysmagnus och byter ut män och kvinnor i sina texter och börjar krydda med könsord och invektiv så skulle du inte nämna henne överhuvudtaget utan hon skulle få diskutera ostört utan att drabbas av dina ständiga aggressioner.
Båda meningarna är fel i sak. Sakfel 1: om Mysmagnus återkommande trollade mina inlägg med en dåres envishet (så som du tidigare gjort med mig) så skulle jag tröttna och bli ilsken.

Sakfel 2: Grabbsen som klagar i denna tråd önskar inte detta:
Citat:
Man skulle ju kunna tro att det grabbsen önskar sig är att få ha ett forum där kvinnorna antingen lyser med sin frånvaro eller bara håller med om allt som sägs.

Jag vill det absolut inte och jag är en av grabbarna som klagat i denna tråd. Det jag önskar är huvudsakligen högre debattnivå och mindre trollande.
Citat:
Vad för sorts lappar tror du att du skulle få i ett sådant scenario?
Lappar hade hon givetvis fått
Citat:
Vore trist att få lappar uppklistrat i trappuppgången for att han tycker jag är en usel debattör. (Och imbecill. Och en idiot. Och saknar egna åsikter. Och allt vad det nu är.)
Citat:
Noola är en imbecill idiot? Exempelvis?
Eller kanske bara "Här bor en tokusel debattör"?
Men inte det sådant innehåll. Dessa citat är sånt jag sagt i affekt när du med en dåres envishet trollat mina inlägg. Du förtjänade dessa invektiv.

Lappen i trappuppgången hade snarare sett ut så här:

Det är lönlöst att diskutera politik med Noola av dessa skäl:
1) förklarar egna åsikter med två luddiga meningar. När förtydliganden efterfrågas så upprepas samma sak i all oändlighet.
2) förvränger vad andra skriver och ställer knasiga frågor utifrån dessa förvrängningar. Om man svarar på frågan utifrån det man faktiskt skrivit så upprepas ursprunglig förvrängning och samma knasiga frågor i det oändliga.

Noola är helt enkelt en papegoja som varken kan göra sig förstådd eller återge vad andra säger korrekt. Diskussion rekommenderas för den som tycker att papegojor är trevliga sällskapsdjur.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-08 kl. 17:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in