2013-12-20, 14:44
Medlem
Är sängliggande i 2 månader. Läste att intag av EAA gör att muskelnedbrytningen blir minimal. Fungerar det lika bra med BCAA?

Tacksam för svar.

Källa: king crub angående eaa.
Citera
2013-12-30, 20:37
Medlem
Har en fråga, skulle vara trevligt ifall det finns något svar på denna.

Ponera att jag innan träning väljer att ta en PWO som innehåller kreatin, under träningen dricker jag BCAA (Xtend) och efter träningen tar jag en protteshake och kreatin samt möjligtvis HMB.

Ifall jag skulle välja att vara extra jävlig och klämma in en dos AV Extraction (se länk), Skulle det förändra mina resultat något nämnvärt?

Då ska tilläggas att jag kanske inte alltid hinner få i mig en stabil måltid direkt efter passet så det skulle ses som ett substitut.

Vad tycker ni om det upplägget, Hit or Shit samt vad kan man ändra och förbättra?

Ska börja en Kreatinrunda nu i början av året.
Citera
2013-12-30, 20:43
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Har en fråga, skulle vara trevligt ifall det finns något svar på denna.

Ponera att jag innan träning väljer att ta en PWO som innehåller kreatin, under träningen dricker jag BCAA (Xtend) och efter träningen tar jag en protteshake och kreatin samt möjligtvis HMB.

Ifall jag skulle välja att vara extra jävlig och klämma in en dos AV Extraction (se länk), Skulle det förändra mina resultat något nämnvärt?

Då ska tilläggas att jag kanske inte alltid hinner få i mig en stabil måltid direkt efter passet så det skulle ses som ett substitut.

Vad tycker ni om det upplägget, Hit or Shit samt vad kan man ändra och förbättra?

Ska börja en Kreatinrunda nu i början av året.
Kosttillskott skall aldrig ersätta måltider, får du i dig nog med mat innan du går och lägger dig så är det inga problem.
Citera
2013-12-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Kosttillskott skall aldrig ersätta måltider, får du i dig nog med mat innan du går och lägger dig så är det inga problem.

Nu tänkte jag inte ersätta helt utan bara att man kanske inte kan få i sig en stabil måltid direkt efter som man egentligen ska, utan att den hade dröjt ett tag bara.

Men har du någon aning om hur de komponenterna skulle ha samspelat? Väl eller mindre bra?
Citera
2013-12-30, 21:11
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Nu tänkte jag inte ersätta helt utan bara att man kanske inte kan få i sig en stabil måltid direkt efter som man egentligen ska, utan att den hade dröjt ett tag bara.

Men har du någon aning om hur de komponenterna skulle ha samspelat? Väl eller mindre bra?
Det räcker med proteinshake direkt efter, vill du så kan du lägga till det kosttillskottet. Hade du tränat optimalt så hade du redan sett till att du har tid att äta och i detta fallet så spelar det ingen roll ifall du bara hobbytränar.
Citera
2013-12-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Det räcker med proteinshake direkt efter, vill du så kan du lägga till det kosttillskottet. Hade du tränat optimalt så hade du redan sett till att du har tid att äta och i detta fallet så spelar det ingen roll ifall du bara hobbytränar.

Tanken är att jag ska försöka köra en mer seriös inställning till träningen nu, mest för att se vad man kan uppnå. Och då som allt annat i början av något så är det många bitar som måste falla på plats för att man ska uppnå resultat.

Sen är det rätt roligt att testa olika tillskott för att se vad som händer, om man märker någon skillnad.
Citera
2014-01-01, 15:00
Medlem
BigLuciphers avatar
Jag kanske postar detta i fel tråd nu, isf ursäktar jag.

Är det någon här som brukar hålla ett energiintag under styrkepassen för uthållighet?

Jag tänker typ att ex. byta ut vattnet mot juice eller liknande för att hålla ett litet jämnt flöde under passet?
Citera
2014-01-01, 15:02
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLucipher
Jag kanske postar detta i fel tråd nu, isf ursäktar jag.

Är det någon här som brukar hålla ett energiintag under styrkepassen för uthållighet?

Jag tänker typ att ex. byta ut vattnet mot juice eller liknande för att hålla ett litet jämnt flöde under passet?

Jag gör. Liten dos maltodextrin innan och under passen. Jag upplever inte att det gör något för uthålligheten, men det gör väldigt mycket för psyket.
Citera
2014-01-06, 15:44
Medlem
Jag har kört på whey-80 tidigare och super gainer pro i perioder + creatin. Vill gå upp i vikt i muskler dock inte lägga på mig fett. Har kollat på Arnold Ironmass och Mutant mass, vilken, om någon av dom skulle ni rekomendera? Ska jag kombinera med någon fettförbrännare? EAA?

Vill alltså bygga muskelmassa och inte fett. Tränar 3-4 gånger i veckan men kommer köra minst 4 ggr / vecka nu framöver. 181 cm, 78-80 kg.

Om det finns andra produkter ni rekommenderar istället för dom jag nämnt så ge mig gärna förslag!
Blir skit glad om någon kan hjälpa mig!

Ursäkta dålig svenska.
Mvh
Senast redigerad av BrickCityKids 2014-01-06 kl. 15:52.
Citera
2014-01-07, 19:35
Medlem
arnold2k5s avatar
Till senaste posten.

Lean gain är inte kosttillskottets förtjänst om du inte väljer olagliga tillskott. Ät vettigt och träna hårt helt enkelt mef ett lögt kcalöverskott
Citera
2014-01-07, 19:55
Medlem
slowjamzs avatar
Vad har ni att säga om?

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/core_protein_bar

Eller vilken bar skulle ni rekommendera istället?

/slwjmz
Citera
2014-01-07, 21:52
Medlem
Madiskens avatar
Vill göra en egen gainer av whey fx och carbo fx. I vilket förhållande bör man blanda? 50/50, 60/40?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in