2014-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad jag menar är att en psykopat alltid försöker dupera sin omgivning om det gagnar saken. Och gagnar saken - åstadkomma strafflindring genom uppvisat självskadebeteende - tror KJ att han kan lyckas med om han inte blir genomskådad.

Vad exakt hos KJ stämmer med psykopati?

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
Citera
2014-01-07, 00:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Kan inte förstå varför sushirestaurangen aldrig undersöktes...

..Om VBs likdelar bara legat utomhus och i ödehuset i ca ett dygn innan de hittades .. har inte KJ alibi för den tiden? då var han väl ute med MPS och letade efter VB?

Ja, att sushirestaurangen inte undersöktes av krim-tekniker är en gåta.

Självklart har KJ alibi för timmarna under de dagar han medverkat i MPS-letandet eller under den tid span hade koll på honom.
Citera
2014-01-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ja, att sushirestaurangen inte undersöktes av krim-tekniker är en gåta.

Självklart har KJ alibi för timmarna under de dagar han medverkat i MPS-letandet eller under den tid span hade koll på honom.

Verkligen- en gåta...

Vad jag menar är att om han har alibi för de 24- 30? timmarna som det kan röra sig om? är det ju inte han som placerat ut likdelarna..
Citera
2014-01-07, 00:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ge ett exempel på sådana inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad exakt hos KJ stämmer med psykopati?

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php

Svara på min fråga i stället, ok.
Citera
2014-01-07, 00:39
Medlem
Citat:
Svara på min fråga i stället, ok.

Du tar inte in det jag skriver.
Citera
2014-01-07, 00:39
Medlem
När kommer domen?
Citera
2014-01-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
När kommer domen?

Vet ine. Kanske någon annan som vet. RPUn är klar, sedan skall dom väl sätta in sig i den. Sedan följer beslut om påföljd.
Citera
2014-01-07, 00:43
Moderator
OYs avatar
Jag fortsätter att uppmärksamma den bristfälliga undersökningen av KJ lägenhet. KJ är en rökare. Om han gjorde något grovt brottsligt med VB i sin lägenhet bör han ha haft ett behov av att röka, varför har inte handtaget till balkongdörren, glasburken på fönsterbläcket(förmodad askkopp), samt innehållet i den, undersökts med BlueStar? Inte heller har andra askkoppar i lägenheten eller vattenblandaren i köket undersökts med BlueStar, jag finner det mycket märkligt. Polisen i Norrland verkar ha en fruktansvärd brist på föreställningsförmåga. Och ja, jag tycker precis det samma när det gäller MB, det spåret släpptes, oklart varför.
Citera
2014-01-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag fortsätter att uppmärksamma den bristfälliga undersökningen av KJ lägenhet. KJ är en rökare. Om han gjorde något grovt brottsligt med VB i sin lägenhet bör han ha haft ett behov av att röka, varför har inte handtaget till balkongdörren, glasburken på fönsterbläcket(förmodad askkopp), samt innehållet i den, undersökts med BlueStar? Inte heller har andra askkoppar i lägenheten eller vattenblandaren i köket undersökts med BlueStar, jag finner det mycket märkligt. Polisen i Norrland verkar ha en fruktansvärd brist på föreställningsförmåga. Och ja, jag tycker precis det samma när det gäller MB, det spåret släpptes, oklart varför.

Kan bara instämma. Förundersökningen är Urusel!
Citera
2014-01-07, 00:53
Medlem
christerys avatar
En sak jag har funderat lite på (det har säkert varit uppe) är ju om nu KJ är medicinerad under RPUn och bedömningen sker utifrån detta så talar den väl inte om hur han är/var om han slarvat med tabletterna hemma.

En annan sak, jag nästan antar är ju att utlåtandet inte är skrivet för att vem som helst skall kunna förstå det. Utan mer i "tendenser", "undertrycker", "verkar" osv så att inte ett solklart beslut kan grundas på enbart denna. Eller är RPUn kryssrutor med "Troligen GM Ja/Nej" typen.

I ABB fallet var väl inte läkarna heller eniga om norrbaggen var sjuk eller inte. Jag hade inte haft ett problem med att säga att man ska vara ganska sjuk i pallet för att döda en massa ungdomar.
Citera
2014-01-07, 00:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Verkligen- en gåta...

Vad jag menar är att om han har alibi för de 24- 30? timmarna som det kan röra sig om? är det ju inte han som placerat ut likdelarna..

Jag tror att likdelarna placerades i ödehuset någon gång under perioden 13:e-14:e maj (när KJ meddelat MPS att huset var genomsökt och säkrat) och strax innan MPS hittade benen i ödehuset, den 20:e maj. Många timmar att välja på för att placera benen i ödehuset, således. Även för KJ.
Citera
2014-01-07, 00:59
Medlem
Citat:
Jag tror att likdelarna placerades i ödehuset någon gång under perioden 13:e-14:e maj (när KJ meddelat MPS att huset var genomsökt och säkrat) och strax innan MPS hittade benen i ödehuset, den 20:e maj. Många timmar att välja på för att placera benen i ödehuset, således. Även för KJ.

okej.. igår skrev någon att hennes kropp pga dess skick antagligen varit nedkyld och att hon bara "legat ute" i ca 1 dygn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in