Citat:
Så bara för att du inte visar upp dina skador är alla som gör det "attentionwhores"? Du är väl bara din egen referens, att K visat sina beror på att han undersöks av läkare (på psyk om jag minns rätt?)
Antagligen har dessa skador ensamt inget att säga oss om skyld eller oskuld men man tolkar ju med eller sitt bagage. Även utan bagage.
Jag har aldrig medvetet skadat mig själv så utan bagage blir min tolkning då
-Han skadar sig för att han när dåligt.
Varför mår han dåligt?
Pga den situation han befinner sig i?
Pga att han mördat V?
Både och?
Inget av det?
Antagligen har dessa skador ensamt inget att säga oss om skyld eller oskuld men man tolkar ju med eller sitt bagage. Även utan bagage.
Jag har aldrig medvetet skadat mig själv så utan bagage blir min tolkning då
-Han skadar sig för att han när dåligt.
Varför mår han dåligt?
Pga den situation han befinner sig i?
Pga att han mördat V?
Både och?
Inget av det?
Nej, givetvis inte. Men jag tror att många självskadare gör det i hemlighet. Så att Bosse inte visste det säger inte något alls. Sen behöver man såklart inte vara en attentionwhore bara för att folk vet om det. Men jag tror att de som mår riktigt dåligt kanske inte vill att folk runt omkring ska veta det.
Jag anser att KJ verkar ha väldigt mycket bagage. Dels har han blivit utstött under många år och då jag hört mig för bland folk som kommer därifrån och vet vem han är så säger de flesta att han är jävligt konstig och dum i huvudet. Jag tror inte han har haft ett lätt liv direkt. Så det behöver inte vara så att han skadat sig själv på grund av att han dödat VB. Bara att en nära person försvinner skulle då trigga mig till att ta till såna beteenden.
Men med det säger jag inte att jag tror att han är oskyldig. Det är väldigt mycket som pekar på honom.