2013-12-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Vad snackar du för skit, vad då offentliga uppgifter, om min mor besöker Alice så är det inte alls offentliga uppgifter. Om hon sedan frågar efter sin lunch flertalet gånger fast hon precis ätit lunch så visar det ju bara hur knasig hon blivit, hon minns ju inte vad hon gjort eller sagt för en timme sedan.

Du va mej en otroligt negativ och tjurig gubbe, jag förstår verkligen att inte Alice vill träffa dej, sura griniga gubbar som du stjäl bara energi, det är ju psykopatvarning och stalkervarning på dej.

Och att skriva att Titti med syskon skulle haft en taskig barndom är rent skitsnack och förtal, jag själv träffade dom ganska ofta i barndomen (genom min mor som hälsade på Alice då och då)och dom var hur normalt glada som vilken annan svensk unge som helst. Du försöker bara sprida lögner och skit om Alice och hennes barn, du borde skämmas, jävla skitgubbe.

Du och jag diskuterar utifrån olika perspektiv.

Du framför skvaller, och det finns ingen möjlighet att kontrollera sanningshalten i skvaller på ett anonymt forum, vilket är till din fördel, om det vore så illa att någon fann dig trovärdig!

Jag diskuterar endast ur ett rättsligt perspektiv, utifrån de omständigheter som presenterats i detta sorgliga fall. Det jag baserar min slutsatser på; är först och främst en intervju med Alice, där hon inte framstår som dement. Tvärtom, hon är väl medveten om vad hon drabbats av.

Tingsrätter, och hur det fungerar är ingen hemlighet, och det jag beskrev med huvudförhandling, parternas ansvar för materialet i domstolen och intyget som ersatte Alice, är så det kan gå!
Citera
2013-12-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du och jag diskuterar utifrån olika perspektiv.

Du framför skvaller, och det finns ingen möjlighet att kontrollera sanningshalten i skvaller på ett anonymt forum, vilket är till din fördel, om det vore så illa att någon fann dig trovärdig!

Jag diskuterar endast ur ett rättsligt perspektiv, utifrån de omständigheter som presenterats i detta sorgliga fall. Det jag baserar min slutsatser på; är först och främst en intervju med Alice, där hon inte framstår som dement. Tvärtom, hon är väl medveten om vad hon drabbats av.

Tingsrätter, och hur det fungerar är ingen hemlighet, och det jag beskrev med huvudförhandling, parternas ansvar för materialet i domstolen och intyget som ersatte Alice, är så det kan gå!

Skitsnack, om min mor besöker Alice en eftermiddag så är det inget skvaller, det är direkt information från den människa jag litar mest på här på jorden.

Däremot är dina påhittade kvasianalyser att Titti med syskon skulle haft en taskig barndom med trasiga relationer bara rent förtal, kom inte och påstå något annat.
Griniga gamla gubbar som försöker gömma sej bakom en vårdat språk och hänvisningar till intervjuer (klippta sådana) och tingsrättsprotokoll är bara ett gammal beprövat knep av fd gubbar som en gång haft makt eller position men numera sitter ensam i en vrå och försöker jävlas med folk.

Detta är sista inlägget från mej i denna tråden, du kan skriva vilket skit du vill (det vet jag att du kommer göra för du har inget annat för dej i din griniga, tjuriga värld), jag struntar i vilket.

Jag vet att Alice är ordentligt dement, önskar bara att du och andra asgamar kunde lämna henne i fred, hon har nog inte många år kvar.
Citera
2013-12-29, 21:09
Medlem
Citat:
Skitsnack, om min mor besöker Alice en eftermiddag så är det inget skvaller, det är direkt information från den människa jag litar mest på här på jorden.

Däremot är dina påhittade kvasianalyser att Titti med syskon skulle haft en taskig barndom med trasiga relationer bara rent förtal, kom inte och påstå något annat.
Griniga gamla gubbar som försöker gömma sej bakom en vårdat språk och hänvisningar till intervjuer (klippta sådana) och tingsrättsprotokoll är bara ett gammal beprövat knep av fd gubbar som en gång haft makt eller position men numera sitter ensam i en vrå och försöker jävlas med folk.

Detta är sista inlägget från mej i denna tråden, du kan skriva vilket skit du vill (det vet jag att du kommer göra för du har inget annat för dej i din griniga, tjuriga värld), jag struntar i vilket.

Jag vet att Alice är ordentligt dement, önskar bara att du och andra asgamar kunde lämna henne i fred, hon har nog inte många år kvar.

Du svarade, god dag yxskaft, på det mitt inlägg inte handlade om och du läste eller förstod inte den juridiken jag tog upp. För det du svarade på, var inte det jag poängterar!

Det är just det som är tragiken. Vi står inför fullbordat faktum om inte Nacka Kommun ifrågasätter Arenbjörk och saken hamnar i tingsrätten igen, för omprövning, med en förhandling där motvikt till alla partiska påståenden kommer upp till bevis.

Alice har hamnat i en juridisk fälla där det är svårt att komma ur, om inte de som har makt över hennes öde visar på att de är rättskaffens människor som inte bara avfärdar det som skett, genom att hänvisa till Nacka tingsrätt.

Det är allmänt känt att Bodström inte är så noga med legaliteten när han driver saker!

Detta är ett fall Bodström bör be klienten om att sätta sig ner och lyssna noga, på vad som är gällande rätt. Och informera klienten att även han är bunden av god advokatsed. Det Bodström bör göra är att besöka Alice och inse att klienter väljer man inte, och att det är inte för inte han väljs ut som advokat när vissa saker ska drivas!
Citera
2013-12-29, 22:03
Medlem
Nacka kommun vägrar meddela IVO vart AB befinner sig. Detta trots påtalan från IVO. Det betyder att IVOs granskning försenas. Nacka kommuns svar till IVO visar att kommunen inte bryr sig om IVOs granskningsansvar. Ytterligare en otäck del i detta fall.
Citera
2013-12-29, 22:15
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:

Nå men så skicka då dit någon av hennes gamla vänner eller någon helt oberoende som kan intyga att så är fallet sen är ju problemet löst.

Så enligt dig är Alice gamla vänner asgamar?
Citera
2014-01-02, 21:30
Medlem
IVOs granskning av fallet pågår fortfarande. Som det framgår av bilagor utlagda här vägrar Nacka kommun ge IVO samtliga dokument och det är bland annat vart Alice nu befinner sig!
De vägrar alltså att låta IVO kontrollera att Alice har det bra!
Inte undra på att Arenbjörk anlitas av Nacka, de är ju lika.
Citera
2014-01-03, 00:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackspett99
IVOs granskning av fallet pågår fortfarande. Som det framgår av bilagor utlagda här vägrar Nacka kommun ge IVO samtliga dokument och det är bland annat vart Alice nu befinner sig!
De vägrar alltså att låta IVO kontrollera att Alice har det bra!
Inte undra på att Arenbjörk anlitas av Nacka, de är ju lika.

Finns det några regler eller lagar som stoppar Nacka från att ge IVO dokumenten eller är det dags att polisanmäla kommunen? Vad gör IVO åt detta? Tycker det är oerhört obehagligt att en gammal människa, under sitt kanske sista levnadsår, får hemlig adress, och inte går att få tag på. Det måste vara oerhört spektakulärt att en gammal person ropar på hjälp, och då göms undan. Vännerna borde få se hur Alice har det, om än kort, då skulle allt klinga av. Det är inga galningar som söker Alice, den som framstår som tokig är Arenbjörk, en ondsint häxa som skrattar gott åt sina "upptåg", exempelvis att raskt och i hemlighet flytta Alice. Sjukt!!!

Sen tillhör jag dem som aldrig uppskattat demonstrationer, varken för eller emot något, allsången utanför Alice boende var kanske välment, men… genom sången hördes det något desperat i rösterna. Det var inte helt behagligt att lyssna på. Känslorna bröt igenom. Jag tycker samtidigt inte att det var rätt att dra ned persienner och stänga in patienter, men vi fick ju inte se hela "konserten"? Hade de ropat något innan? Gamla kan bli upprörda och känna av stämningar… men, att det ska bli så här, är bara fel. Vad en dement klarar av kan man aldrig bestämma med byråkratiska övergrepp.

Hur firade Alice jul? Människor som hålls isolerade bryts ned… det gäller även friska, unga.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-01-03 kl. 00:30.
Citera
2014-01-04, 14:03
Medlem
Finner än en gång nödvändigt att påpeka att Alices demens inte är utredd, och alltså icke diagnostiserad och följdaktligen icke ens sannolik. Hon har haft stroke, vilket i sig kan ge
sken av demens, då det ger svårigheter att tala.
Citera
2014-01-06, 22:58
Medlem
Någon som hört om Titti i sällskap med advokaten har anmält programmet ännu?
Tror personligen de inte gör det nu för det skulle få för mycket uppmärksamhet inför Alice 90 års dag om tre veckor. Och det vill de väl inte ha
Ska bli spännande vad de gör inför hennes 90 års dag. Titti vill väl tjäna pengar på mamma och ha någon konsert.
Såg förresten att Titti är stallfågel. Det var en annan stallfågel som anmälde till Socialstyrelsen/IVO...
Citera
2014-01-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackspett99
Någon som hört om Titti i sällskap med advokaten har anmält programmet ännu?
Tror personligen de inte gör det nu för det skulle få för mycket uppmärksamhet inför Alice 90 års dag om tre veckor. Och det vill de väl inte ha
Ska bli spännande vad de gör inför hennes 90 års dag. Titti vill väl tjäna pengar på mamma och ha någon konsert.
Såg förresten att Titti är stallfågel. Det var en annan stallfågel som anmälde till Socialstyrelsen/IVO...

Jag tror som du: det kommer ingen anmälan trots stora ord och hot om dittan och datan.

Det är knepigt när man å ena sidan vill tjäna på en sak som man å andra sidan inte vill uppmärksamma

Själv önskar jag stor uppmärksamhet på 90-årsdagen..
Citera
2014-01-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror som du: det kommer ingen anmälan trots stora ord och hot om dittan och datan.

Det är knepigt när man å ena sidan vill tjäna på en sak som man å andra sidan inte vill uppmärksamma

Själv önskar jag stor uppmärksamhet på 90-årsdagen..

En utredning är det sista dessa personer vill ha, det visar sig att IVO saboteras. Ytterligare en märklighet, efter att man som advokat framför att man vill gå till botten med en sak.

I denna sak kan Bodström, bara ge ett råd, och det är att låta saken bli ett ord mot ord sak, där det gäller att fördröja saken så att Alice hinner dö. Då blir hennes ord, och hennes tillstånd, hörsägen, och man har sluppit stå till svars för detta övergrepp.

Men fakta är att familjen endast har uppnått, att ur offentlig synvinkel, ge en strålande stjärna med en lysande karriär ett patetiskt och tragiskt slut. Vi har alla blivit medvetna om existensen av hänsynslösa barn, förvaltare och advokater som med myndigheters hjälp legalt solkar ner människors liv och eftermäle.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-01-08 kl. 14:54.
Citera
2014-01-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
Nu vet jag inte om beslutet från 18/7 i år från IVO (Dnr 8.2-23003/2013) redan finns?
(IVO = Inspektionen för vård och omsorg)

http://minfil.org/s8dee4b8b3/IVOdnr8.2-23003-2013.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
Yttrande/Beslut från Nacka Kommun daterat 2013-11-18 rörande IVOs begäran att inkomma med handlingar.

http://minfil.org/Hff6e3bab9/yttrande131118.pdf

http://minfil.org/e1rfe0b6b3/IVO23003-2013.pdf

Filen ovan innehåller med datum 2013-08-05 Tjänsteskrivelse Nacka Kommun
Social- och äldrenämndens socialutskott

Redovisning av åtgärder med anledning av beslut från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) i ärende med dnr. 8.2-23003/2013

Sammanträdesprotokoll med datum 12/8 2013 Nacka Kommun

Yttrande med datum 2013-08-12 Nacka Kommun

Anmälan med datum 22/8 2013 inkommen till IVO 2013-08-23
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in