Citat:
Ursprungligen postat av
Grandpa
Jag vill inte döda debatten men jag TYCKER att Alice är värd ett gott 2014.
Kanske alla skulle skicka ett vykort med GOTT NYTT ÅR så kanske vi får se en bild i tidningen där hon leende badar i vykort? (Önsketänkande!)
Jag står själv på Alice sida och ser gärna att sanningen kommer fram.
Alla som vill henne illa ska försvinna ur hennes liv!
Däremot så har jag lite svårt för att kasta ur mig saker som jag inte är säker på.
Lögner och förtal ska med sanning fördrivas!
Men då måste dom som hävdar sanningen också känna till sanningen!
Jag har ingen sanning!
Hennes adress för eventuella vykort:
Hildur Alice Babs Sjöblom
c/0 Arenbjörk
Högmovägen 31
15168 Södertälje
(Kan även användas till gratulationskort på 90-års dagen den 26:e januari!)
Bra klargörande.
Det finns alltid en sanning, och ofta begravs sanningen med saker som låter som sanning, eller blir sanning för att vissa intressen driver saker som är omöjliga att bemöta.
I detta fall har Alice mycket emot sig, trovärdiga personer som påstår att hon är dement, personer som har hög trovärdighet, då barn i normalfallet inte tar allt föräldrar äger och anlitar förvaltare när en förälder får stroke.
Ännu värre är att de som agerat för att omhänderta Alice egendom, vet hur ritualen går till i Sverige, intygens förlovade land, där det intygas stup i kvarten utan eftertanke, men att intygen blir värdehandlingar för dunkla intressen. Ett intyg väger tungt i domstol, i brist på annat, och med detta intyg som uppvisades i domstol, var saken avgjord. Intyget och tomma ord om demens och påstådd omtanke räckte för att ersätta ena partens närvaro i saken: Alice.
Alice blev ersatt i tingsrätten av ett intyg och reducerad till ett intyg.
Alice fick inte göra sin röst hörd, för det finns konstig lagstiftning som bjuder in till att bara ta från andra människor, när man vill legalisera ett arvskifte av en levande person.
I tingsrätter döms det på lösa boliner, endast på det parterna framfört på huvudförhandlingen. Det de hade var folk som såg ut som folk flest med ett intyg i näven. De kom i domstolen för att få en dom. Endast ena parten var närvarande. En sak som löstes med ett intyg på demens!
Det finns inga detektiver eller folk som tänker själva i tingsrätterna! De går bara på det material parterna har, och Alice var inte närvarande, eftersom hon är dement!
Jag har sett liknade fall och detta är bara toppen på ett isberg, och detta fall visar hur svårt det är för äldre att hävda sina grundläggande rättigheter, när de får krafter som vet hur rättssystemet kan manipuleras till att göra allt de håller på med till att se ut som om det är lagligt.
Det som skedde i Nacka tingsrätt var att ena parten skaffade lagliga grunder, retroaktivt till ett agerande som var grundlöst/olagligt. Man legaliserade en stöld!