Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Bodström anger ett antal konkreta argument som mig förefaller vara välgrundade. Bemöt de argumenten om du skall ha någon trovärdighet.
Först tycker jag du bör argumentera för varför jag borde ge dig flera argument när du inte kunde läsa den första?
Alice Babs berättar själv i dokumentären att hon känner sig levande begravd och att hon säger såhär för att hon hoppas att fler inte hamnar i samma situation. Dessutom framgår det tydligt i dokumentären att man också vill bevisa att Sveriges rådande förvaltarsystem suger så in i, vilket Bodström påstår att det inte gör.
I Sverige pågår en rådande åldersdiskriminering, om du missat de övriga näst intill dagliga fallen om vanvård i äldreomsorgen så borde du slå upp en tidning nu. Den senaste är välkänd i dagspressen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18173359.ab
F.ö sitter det flera andra jurister i programmet och säger tvärt emot vad Bodström menar. Det sitter även experter, vänner, kända profiler som säger emot Bodström. Därför råder jag dig att titta på dokumentären.
I Sverige får vi inte heller omyndig förklara människor, genom att Alice Babs som 89 år (om några dagar 90) inte kan få bestämma över sig själv vilket hon uppenbarligen inte får så strider man mot den lagen samt de mänskliga rättigheterna.
Jag kan även meddela att fallet är anmält till Europa Domstolen för granskning.