2014-01-11, 16:35
Medlem
gaphalsens avatar
Ge Lena Arenbjörk, Alice Babs förvaltare, sparken NU!

https://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/633613116678040/?fref=ts

Händer inte jättemycket där...

den 25 december 2013 kl. 13:27
Citat:
Om man inte vill vara med i gruppen så kan man gå ur den genom att leta upp knappen uppe på listen och klicka på "Gå ur"

den 2 januari kl. 20:50
Citat:
Jag får nog hålla med dig A*n Al*an...och beklagar några onödigt beska personangrepp på Lena Arenbjörk! Men det var svårt att hålla ilskan i schack! Det är ju det socialpolitiska systemet som måste ändras! Mvh TK

den 3 januari kl. 00:28
Citat:
Det har du rätt i Thomas men hennes uppsyn i programmet gör att man blir förbannad ! Det verkade som om hon njöt lite av makten hon har. För mig är hon inte någon ödmjuk människa precis.

den 3 januari kl. 00:39
Citat:
Nej...det finns knepiga mänchor...och nå´n Florens Näktergal kan man ju knappast påstå att hon var, men låt henne möta sitt öde i avskildhet och låt oss tänka goda tankar riktade till Alice Sjöblom Babs istället.

den 2 januari kl. 18:46
Citat:
Är det någon som vet hur det har gått för Alice Babs.man är ju lite orolig då hon har satkärringen till förvaltare.
Citera
2014-01-14, 12:57
Medlem
Avva66s avatar
Jag tror ni har så jävla fel som man kan ha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18170368.ab
Citera
2014-01-14, 14:14
Medlem
8051arbasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag tror ni har så jävla fel som man kan ha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18170368.ab

Bodström får ursäkta, jag tror mer på SVT än på honom om han inte presenterar dokumentation på vad han påstår.

(Att sedan försöka få trovärdighet genom aftonbladet )
Citera
2014-01-14, 16:14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8051arbast
Bodström får ursäkta, jag tror mer på SVT än på honom om han inte presenterar dokumentation på vad han påstår.

(Att sedan försöka få trovärdighet genom aftonbladet )
Det har ju bara börjat, inte ska du väl tro att en advokat skrävlar i en kvällstidning heller.
Fan fan vissa individer är korkade.
Citera
2014-01-14, 19:40
Medlem
sanctissimuss avatar
Avsnitt 6: Kulturnyheterna

Sändes: ikväll 19.00 Tillgänglig: mer än 30 dagar kvar

Bodström uttalar sig.

svt

De första 30-sekunderna rör rapports kommande sändning.
Citera
2014-01-14, 21:14
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Det har ju bara börjat, inte ska du väl tro att en advokat skrävlar i en kvällstidning heller.
Fan fan vissa individer är korkade.

"Jag är Sveriges f.d justitieminister lyssna på mig, lita på mig". Och så är du den typiska svensken att gå på detta. Det är de som pågår.

Titta på dokumentären och lyssna på vad Babs säger så ska du få höra på vem som är offret.
Citera
2014-01-14, 21:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
"Jag är Sveriges f.d justitieminister lyssna på mig, lita på mig". Och så är du den typiska svensken att gå på detta. Det är de som pågår.

Titta på dokumentären och lyssna på vad Babs säger så ska du få höra på vem som är offret.
Bodström anger ett antal konkreta argument som mig förefaller vara välgrundade. Bemöt de argumenten om du skall ha någon trovärdighet.
Citera
2014-01-14, 22:32
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Bodström anger ett antal konkreta argument som mig förefaller vara välgrundade. Bemöt de argumenten om du skall ha någon trovärdighet.

Först tycker jag du bör argumentera för varför jag borde ge dig flera argument när du inte kunde läsa den första?

Alice Babs berättar själv i dokumentären att hon känner sig levande begravd och att hon säger såhär för att hon hoppas att fler inte hamnar i samma situation. Dessutom framgår det tydligt i dokumentären att man också vill bevisa att Sveriges rådande förvaltarsystem suger så in i, vilket Bodström påstår att det inte gör.

I Sverige pågår en rådande åldersdiskriminering, om du missat de övriga näst intill dagliga fallen om vanvård i äldreomsorgen så borde du slå upp en tidning nu. Den senaste är välkänd i dagspressen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18173359.ab

F.ö sitter det flera andra jurister i programmet och säger tvärt emot vad Bodström menar. Det sitter även experter, vänner, kända profiler som säger emot Bodström. Därför råder jag dig att titta på dokumentären.

I Sverige får vi inte heller omyndig förklara människor, genom att Alice Babs som 89 år (om några dagar 90) inte kan få bestämma över sig själv vilket hon uppenbarligen inte får så strider man mot den lagen samt de mänskliga rättigheterna.

Jag kan även meddela att fallet är anmält till Europa Domstolen för granskning.
Citera
2014-01-15, 00:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Problemet med Bodströms argumentation är inte dess relevans, utan att den i ljuset av andra uppgifter från rimligen trovärdiga människor kan ifrågasättas sakligt. Bodström påstår ju bara, han belägger inte.
Citera
2014-01-15, 00:28
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Problemet med Bodströms argumentation är inte dess relevans, utan att den i ljuset av andra uppgifter från rimligen trovärdiga människor kan ifrågasättas sakligt. Bodström påstår ju bara, han belägger inte.
Rimligen trovärdiga? Jag litar mer på en läkare än någon äregirig "bekant"
Flera läkare var det förresten!
Jag begriper inte ens varför jag intresserar mej, men detta är ju fanimej solklart.
Citera
2014-01-15, 00:51
Medlem
Citat:
Rimligen trovärdiga? Jag litar mer på en läkare än någon äregirig "bekant"
Flera läkare var det förresten!
Jag begriper inte ens varför jag intresserar mej, men detta är ju fanimej solklart.
Att det är "flera läkare" är bara någonting Bodström påstår. Det är även detta som är Hamlikars poäng.
Citera
2014-01-15, 08:08
Medlem
Bodström var i tvi, SvT morgon nu också. Solbränd, lite plufisg i ansiktet och med mustach. Han ser inte fräsch ut. Särskilt mustaschen ser lite ut so, Ville Vessla i Ture Sventon.
Vad säger han då. Han är mycket aggressivt och både igår som idag anger han att det är personalen på hemmet som klagat på att Alice håller på att bli lurad på pengar av "ett par". Och att de hjälp henne att få kontakt med en advokat!
Intressant.
De anhöriga genom Bodström fortsätter att peka ut paret. Som den ena journalisten sade i tv som gjort programmet så då får de väl polisanmäla paret vilket de inte gjort. Hon påtalade också att det kontaktförbud som familjen via förvaltaren ansökt om inte beviljades. ÄNDÅ sitter Bodström och anklagar paret som framträdde i tv om hur de har bemötts.
Det är fult gjort av en advokat. Mycket lågt.
Det ligger en hund begraven här. En stor hund annars skulle inte Bodström slå så hårt.
Journalisten angav att Alice var mycket orolig för vad som hade hänt med hennes lägenhet-det svarade inte Bodström på. Lägenheetn kan knappast "paret" vara inblandad i....
Bodström hänvisar också till flera läkarintyg och personalen-
Nåväl läkarintyg och personalen, alla vet att många intyg kan vara lite sisådär med. Att de kan vara påverkade av anhöriga. Hur insatt var personalen i vad Alice ville få hjälp med..
Inte ett ord om att IVO påtalat , och om lägenheten...
Bodström har varit politiker, från Nacka kommun.
Dags att anmäla Bodström till Advokatsamfundet så som han talar om paret i tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in