2014-01-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu duckar jag för ToZon`s artilleri, men jag måste bara berätta det här. Har säkert ingenting med saken att göra, men dock.

Den här E*gla som MB påstår att han skjutsat hem från träningen till Flottiljvägen 4C, men också tillsammans med AN kört dit fiskrens till E*glas katt, kanske var hon också en knullkompis till MB, det vet jag inte, ganska ointressant, men det som faktiskt är intressant är att den här E*gla är skriven på lägenhet 1106 som råkar vara exakt samma lägenhet som vittnet N*ls är skriven på, den där mannen ni vet som kikade ut genom köksfönstret och såg KJ med NN bära ett föremål som var axelbrett x 150cm.

Jag vet ToZon, det har troligtvis ingenting med mordet att göra att MB har en koppling till närmsta granne, ville bara nämna det som i förbifarten.

Läs förhören med N*ls i FUP, där berättar han bl a. om iakttagelsen när KJ och NN bar ett föremål, om det säger han:

N*ls säger att detta är ett minne som vuxit fram.

Hehe, man kan ju undra vem det var som planterade fröet till det minnet.

Hur som helst, MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en. Personligen tycker jag nog att polisen borde ta en runda med likhundarna hos N*ls, det kostar så lite att iaf utesluta den lägenheten, förmodligen skulle det inte störa, N*ls verkar vara den som mestadels sitter på balkongen och luftar sig, kanske han behöver nu.

EDIT;

FUP

N*ls har bott ensam där i ca tre år.

Ändå har MB varit dit med fiskrens till E*glas katt, E är skriven på adressen, var bor hon om inte där? Hur om helst borde MB känna N*ls, de bör iaf känna till varandra.

EDIT2;

Kanske kan man tänka sig att N*ls hade en bra utsikt över KJ parkeringsplats och bil, full koll på när KJ var hemma eller inte. Och som bekant brukade KJ inte låsa sin ytterdörr till lägenheten när han inte var hemma.(tejpen, blodet i bilen)

Nils uppger i FUP att Engla bor längre bort på loftgången - jag tolkar det som bortanför KJ. Men att hon jobbade i Riksgränsen under våren.

Har också jobbat där btw och då hon tränade karate gissar jag att hon kanske jobbade som skidlärare.
Citera
2014-01-04, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nils uppger i FUP att Engla bor längre bort på loftgången - jag tolkar det som bortanför KJ. Men att hon jobbade i Riksgränsen under våren.

Har också jobbat där btw och då hon tränade karate gissar jag att hon kanske jobbade som skidlärare.

Jag skiter i vad han uppger, ratsit.se säger lgh 1106, punkt. Vad tycker du att vi ska förhålla oss till, en vittnesuppgift eller myndighetsregister?

ratsit.se citat;

Genom Ratsit får du tillgång till offentlig information om 8 miljoner privatpersoner och 2,2 miljoner företag. Information kommer från Skatteverket, Kronofogden, Bolagsverket och andra myndigheter.

EDIT;Som jag kan se det så finns det sex lägenheter på varje plan, skulle betyda att E*gla bor längst till höger, men också N*ls om vi går efter vad myndighetsregister säger. Bor han i 1106 kan han inte ha sett KJ ansikte vid trapphuset tror jag.

http://www.wikstens.nu/?item=fastigheter&sec=visa&id=10-08b

Iaf, jag är öppen för att det är fel någonstans, en felregistrering möjligtvis.

Dock har MB en koppling till huset, kör hundar hos N*ls och E*gla på frivillig basis, polisen kan snällt ställa frågan, det är en början på att hitta mordplatsen.
Senast redigerad av OY 2014-01-04 kl. 22:21.
Citera
2014-01-04, 22:16
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Nu duckar jag för ToZon`s artilleri, men jag måste bara berätta det här. Har säkert ingenting med saken att göra, men dock.

Den här E*gla som MB påstår att han skjutsat hem från träningen till Flottiljvägen 4C, men också tillsammans med AN kört dit fiskrens till E*glas katt, kanske var hon också en knullkompis till MB, det vet jag inte, ganska ointressant, men det som faktiskt är intressant är att den här E*gla är skriven på lägenhet 1106 som råkar vara exakt samma lägenhet som vittnet N*ls är skriven på, den där mannen ni vet som kikade ut genom köksfönstret och såg KJ med NN bära ett föremål som var axelbrett x 150cm.

Jag vet ToZon, det har troligtvis ingenting med mordet att göra att MB har en koppling till närmsta granne, ville bara nämna det som i förbifarten.

Läs förhören med N*ls i FUP, där berättar han bl a. om iakttagelsen när KJ och NN bar ett föremål, om det säger han:

N*ls säger att detta är ett minne som vuxit fram.

Hehe, man kan ju undra vem det var som planterade fröet till det minnet.

Hur som helst, MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en. Personligen tycker jag nog att polisen borde ta en runda med likhundarna hos N*ls, det kostar så lite att iaf utesluta den lägenheten, förmodligen skulle det inte störa, N*ls verkar vara den som mestadels sitter på balkongen och luftar sig, kanske han behöver nu.

EDIT;

FUP

N*ls har bott ensam där i ca tre år.

Ändå har MB varit dit med fiskrens till E*glas katt, E är skriven på adressen, var bor hon om inte där? Hur om helst borde MB känna N*ls, de bör iaf känna till varandra.
Fup Sid 166
Citat:
Christensen uppger att Engla Lundgren som bor i en lägenhet på samma plan lite längre bort inte varit hemma de senaste tre veckorna pga. att hon jobbar i Riksgränsen.
Nils har bott där ensam i tre år säger han. Kan det vara så att hon hyr ut lägenheten i andra hand till Nils och själv bor inneboende hos någon annan (kille/kompis) längre bort? Kanske hon jobbar nu och då vid riksgränsen och inte vill betala full hyra för en egen lya då?
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Om jag kommer ihåg rätt, skrev VB den 3/5 att hon hatade MB och skulle aldrig ligga med honom igen. Hon hade också påpekat att AN skulle också inte göra det (ligga med MB)? Kan vara så att VB och AN hade pratat med varandra den dagen (3/5)?
Riktigt så var det inte.
fup sid 902
Citat:
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
Det tycks snarare som att VB menar att han hade två kvinnor som älskade honom men han lurade båda två och om man gör så då blir man ensam till slut. VBs svenska i skrift är inte så bra, man kan lätt tolka " tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig" som att AN sagt åt henne att vore det inte för att de hade företaget tillsammans så skulle AN ha dumpat honom. Men de har ju inte företaget tillsammans så det är något VB gissar sig till.
Citera
2014-01-04, 22:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Cattasbubbla- (du är nästan lika oseriös som ToZon ju- suck!) jo det är såhär att jag fn inte har tillgång till FUPen.
Det har du visst, du är bara för lat eller för dum för att ladda ner den. Länken till FUP i trådstarten fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Jag kollade för trettio sekunder sedan. Bättre tillgång än så går inte att önska sig.
Citera
2014-01-04, 22:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Fup Sid 166

Nils har bott där ensam i tre år säger han. Kan det vara så att hon hyr ut lägenheten i andra hand till Nils och själv bor inneboende hos någon annan (kille/kompis) längre bort? Kanske hon jobbar nu och då vid riksgränsen och inte vill betala full hyra för en egen lya då?

Riktigt så var det inte.
fup sid 902

Det tycks snarare som att VB menar att han hade två kvinnor som älskade honom men han lurade båda två och om man gör så då blir man ensam till slut. VBs svenska i skrift är inte så bra, man kan lätt tolka " tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig" som att AN sagt åt henne att vore det inte för att de hade företaget tillsammans så skulle AN ha dumpat honom. Men de har ju inte företaget tillsammans så det är något VB gissar sig till.

NC bor rent faktiskt i lgh 1104 om vi utgår ifrån vittnesmålet, hur som helst, MB har en koppling till fastigheten. Det har även HE, mannen som skadade sitt huvud aktuell kväll/natt, han är vän med PM i lgh 1102 som är direkt granne åt andra hållet. (Var det inte de här personerna eller några med koppling till dem och en händelse med någon bil parkerad vid det röda huset?)

Om VB mördades i huset borde 1102 och 1105 samt 1106 vara högintressanta tycker jag. Mobilernas positioner som man fäster så stor vikt vid borde ju betyda att om mordet inte skedde i KJ lägenhet så borde det ha varit i en annan lgh inom samma mastvinkel, benen är avkapade, helt övertygad om att det handlar om en transportstyckning, dvs, mordet skedde i en lägenhet.
Citera
2014-01-04, 22:44
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vet du om att det är större odds att månen lämnar omloppsbanan runt jorden än att annan än KJ har utfört mordet. Satsa dina pengar på månen och vänd kepsen rätt väg om solen är besvärande.

Sant. Sedan var KJ väldigt duktig på att alltid låsa sin bil. Allt annat är trådsanningar.
Citera
2014-01-04, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sant. Sedan var KJ väldigt duktig på att alltid låsa sin bil. Allt annat är trådsanningar.

Hur vet du det? Är det en samlad bedömning från din sida eller något som är bevisat? Glöm inte heller att det räcker med att bilen har varit olåst en enda gång för att någon annan ska kunna ta sig in i bilen utan att behöva bryta sig in i den, då är det ju bra om någon har full koll på om KJ är ute eller hemma.
Citera
2014-01-04, 22:54
Medlem
Finns det mer detaljerat någonstans hur det föremål KJ o vän bar ut mer än att det var 150x70 cm ca och hade hade något vitgrått över sig??
Var det runt, fyrkantigt, hade ojämna former, djupt, knöligt??? Letat men hittar inget. Hade varit intressant att veta för vad är så pass långt och brett som man bär ut på det sättet? Bord, soffa, rullad matta, dörr, badkar, badkarssida som bår.......???
Mitt badkar är 156X70 cm... Och det är inte svårt att koppla bort rör till avlopp och är tätt med proppen i. Inte tungt heller för den delen... Badkarssidan är 58 bred, skulle mkt väl kunna användas som bår om man binder lite runt kroppen. Om pappans kärra används är ej heller risken stor att det blir spill då det är kanter runt om. Spillet i bilen har nog blivit vid flytt av kroppen senare.
Vid ett byte av badkar fr annan lgh finns inga spår kvar i KJs lgh om VB legat där och blivit styckad där... Ett litet långskott men lek med tanken... inte så dumt alls...
Detta borrande en granne hört, kan det ha varit ljudet från en vattenpump???? Det spolas vatten samtidigt väl. Högtryckstvätt??
Senast redigerad av moa-tove 2014-01-04 kl. 23:11.
Citera
2014-01-04, 22:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Finns det mer detaljerat någonstans hur det föremål KJ o vän bar ut mer än att det var 150x70 cm ca och hade hade något vitgrått över sig??
Var det runt, fyrkantigt, hade ojämna former, djupt, knöligt??? Letat men hittar inget. Hade varit intressant att veta för vad är så pass långt och brett som man bär ut på det sättet? Bord, soffa, rullad matta, dörr, badkar, badkarssida som bår.......???
Detta borrande en granne hört, kan det ha varit ljudet från en vattenpump???? Det spolas vatten samtidigt väl. Högtryckstvätt??

Det var inte långvarigt, jag har själv funderat på om det var så att han använde ett maskinellt verktyg för att kapa av benen, det saknas ju en höftkula?
Citera
2014-01-04, 23:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Hur vet du det? Är det en samlad bedömning från din sida eller något som är bevisat? Glöm inte heller att det räcker med att bilen har varit olåst en enda gång för att någon annan ska kunna ta sig in i bilen utan att behöva bryta sig in i den, då är det ju bra om någon har full koll på om KJ är ute eller hemma.
Om han inte kom ihåg att ens låsa lägenheten så verkar det ännu mer konstigt om han låste bilen om ingen sa åt honom att göra det. Det är väl så att kompisarna hade sagt åt honom att han borde låsa.

När det gäller lägenheterna så kan det vara så (rent teoretiskt) att VB gick från KJ eftersom hon blivit sur på honom. Hon gick mot Lejonbacken, vände, ångrade sig och knackade på i en annan lägenhet där HON kände någon. Hon gillade som jag förstår det att bli skjutsad. Eller så gick hon till de som hade festen i närheten? I vilket fall så visste denna GM vem hon besökt på kvällen. Vem kan ha vetat vem hon besökte?
Citera
2014-01-04, 23:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Okej, ja det var ett läsvärt svar, tack. Vad menar du med att länsman inte kan föra i bevisning, det gäller ju även blodet i bilen i så fall, det är inte bevisat att KJ har orsakat det, enbart ett antagande. Ärligt talat, här tänker man skicka en människa till långvarig vård enbart med ett antagande till grund, förskräckligt att det kan få fungera så i en rättsstat tycker jag.

Varför kan inte åklagaren presentera en händelsekejda, en tidslinje? Hon vet inte var mordet begicks, inte heller var liket styckades, inte vad VB stacks med, inte hur kroppsdelarna hamnade på fyndplatserna, inte heller när mord och styckning ägde rum, hon har ingen idé om hur blodet hamnade i bilen, inte heller när, inte vilka hjälpmedel som har använts vid mord, styckning och transport förutom möjligtvis KJ bil, åklagaren vet inte var VB och KJ befann sig aktuell kväll, hon vet inte heller om de var själva, hon kan inte bevisa ett satans dugg, ännu mindre har hon presenterat en föreställning om allt det här. Hon antager att KJ mördade VB och domstolen litar på henne. Vad fan ska det här likna, rena rama vilda västern tycker jag.

EDIT;Då tar man och förhör en psykiskt handikappad person och låter hans svar och historia ligga till grund för en stärkt misstanke, han ljuger, han minns inte, han försäger sig, han svarar svävande, uppträder märkligt osv., det måste ju betyda att han är mördaren, eller hur?

Vad fan, hade man förväntat sig annat av en person med ADD och asperger?

Kan det vara pup som avgjorde, är det tecknet på att han är en mördare?

Superb sammanfatning OY, BRAVO!!!

Vill dock tillfoga att; Dupong & Dupont inte ens heller kunde komma upp med något motiv

OCH att KJ inte fick någon advokat vid det/de? första förhör även om han bad om det , undrar om inte det är tjänstefel från polisens sida?
Citera
2014-01-04, 23:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Läs FU. Hittar du förhör där vittnen säger att han är dålig på att låsa sin bil generellt så är du duktig. Det fanns en eller ingen som vittnade om att han brukade glömma eller strunta i att låsa bilen.
Nästan alla vittnade att han brukar alltid låsa bilen.
Men som sagt, det är bara läsa FU så ser du själv, svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in