2014-01-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att MB var inte på sitt jobb den 5/maj. Varför? Var var han? Jag har kanske uppfattat fel och han jobbade den dagen?

Har också för mig det- vet tyvärr inte svaret...
men

Mötet på restaurangen den 5 maj blev inställd- frågan är var det MB som ställde in det? och va han i restaurangen ändå fastän den var stängd? Det verkar som att mötet ställdes in i sista stund. Hur fick de reda på att det va inställd om det inte fått sms eller samtal om det? Det är som vanligt luddiga svar från MB/AN.
Citera
2014-01-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag skulle bli lika förvånad om paret MB/AN inte har någonting med mordet på Vatchareeya att göra som om det skulle visa sig att KJ inte har det. Den allt intensivare, eskalerande och för MB allt mer besvärande kommunikationen mellan honom och VB sammanföll med tidpunkten för VB:s försvinnande vilket gör det omöjligt att inte med användande av logik på grundstadiet på mycket goda grunder anta att dessa sammanfallande händelser inte bär slumpens prägel - de är på något sätt förknippade med varandra.

Tingsrätten står i begrepp att avkunna en dom som hänger styckmordet på Vatchareeya Bangsuan runt halsen på KJ - i sin helhet, från start till mål och utan andra inblandade - medgärningspersoner eller alternativa gärningspersoner, och vad dessa kan ha gjort sig skyldiga till, föresvävar inte tingsrätten, man ifrågasätter inte det bristfälliga underlag som utgör grunden för domen och reflekterar förmodligen inte över att personerna med det ostridiga motivet i praktiken lämnades outredda. Visst är detta hårfint nära en rättsskandal ..

Edit: De rättsvårdande myndigheterna i Boden verkar segla under bekvämlighetsflagg.

Det du inte förstår eller ej heller vill ta åt dig är att försvinnandet är i början lokalt betingat polisiärt då man efter några dagar får sådan information att flickan ej frivilligt försvunnit och det är människorov vilket är steg 1. Man misstänkte mord och bortförande av offret och den 20'e maj fick man svaret.
Det var en brottsutredning igång redan 8 maj, dagen efter hon anmäldes försvunnen av styvfar.

Du verkar tro att lokala "Kling o Klang" i din värld långt uppe i norr snyter sig och tar sig an fallet på måndag och kommande vecka mellan 7-4. Du har förmodligen sett för mycket film och då typ jägarna.
Så fungerar inte polis eller rättsväsende och det förmodar jag du vet men det ger "points" att vara tvärtom och hålla igång trådar, där är du skicklig.. att hålla igång med bara trams.

Kom med källa då du och gelikar postar ert trams..
Citera
2014-01-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP s.994

Mi*ke uppger att när de går till restaurangen vid 18.30-19.00

12 minuters gångväg enligt google maps.

Enligt kvitto från restaurangen slås 6 x flasköl samt mat 19:23 in i kassan och ut på kvitto. vilket betalas 20:20:08.

Hur som helst verkar de ha suttit ner med mat och dryck i knappt en timme.

Betyder säkert ingenting men väldigt märkligt att en uppvaktning en lördag går så snabbt.

Va det pga av VB som de lämnade så tidigt? Va VB på väg hem till MB/AN?
Citera
2014-01-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det du inte förstår eller ej heller vill ta åt dig är att försvinnandet är i början lokalt betingat polisiärt då man efter några dagar får sådan information att flickan ej frivilligt försvunnit och det är människorov vilket är steg 1. Man misstänkte mord och bortförande av offret och den 20'e maj fick man svaret.
Det var en brottsutredning igång redan 8 maj, dagen efter hon anmäldes försvunnen av styvfar.

Du verkar tro att lokala "Kling o Klang" i din värld långt uppe i norr snyter sig och tar sig an fallet på måndag och kommande vecka mellan 7-4. Du har förmodligen sett för mycket film och då typ jägarna.
Så fungerar inte polis eller rättsväsende och det förmodar jag du vet men det ger "points" att vara tvärtom och hålla igång trådar, där är du skicklig.. att hålla igång med bara trams.

Kom med källa då du och gelikar postar ert trams..
¨
ToZon snälla- jag trodde att du hade mognat! Sluta klanka ner på seriösa och samarbetsvilliga trådskrivare som försöker få alla pusselbitar på plats. Återigen ToZon detta är ett allvarligt brott- ett styckmord. Det finns fortfarande många frågetecken och det kan mycket väl vara fel man som sitter häktad för närvarande. Skärpning tack!
Citera
2014-01-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Jag är beredd på att satsa pengar på att MB/AN är inblandade. Blir m y c k e t förvånad om KJ skulle visa sig vara skyldig.

Blodet i bilen kan ha uppkommit från en träningsskada eller pga hon hade ett självskadebeteende, hon hade skurit sig i handleden?

Blodet i KJs bil kan med stor sannolikhet vara ditplanterat eftersom att KJs bild ofta stod olåst?

Vet du om att det är större odds att månen lämnar omloppsbanan runt jorden än att annan än KJ har utfört mordet. Satsa dina pengar på månen och vänd kepsen rätt väg om solen är besvärande.
Citera
2014-01-04, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du skriver bl.a.

"Jag begriper faktiskt inte varför inte restaurangens personal har förhörts".

Och var är din källa på att t.ex. restaurangens personal inte hörts, bara ett av flera exempel på dina och vissa andra postare som beklagar sig över saker som ej har utförts enligt er, var är källan till att "förhör" mm inte har utförts.

Givetvis har man borrat i MB/AN och dess omgivning, det stärks ju av att MB var under span/luppen i ca 7 dagar. Ni verkar tyvärr tro att länskrim och rikskrim inte har borrat djupt i detta fall, tvärtom, det har borrats både här och där och tro att spår MB inte följts upp, kontrollerats mm är befängt. Bara i MB's telefonlista så figurerar många personer utanför kk-relationen VB och jag är tämligen säker på att de hörts i utredningen. Det är närmare 900 personer som på något sätt finns i den totala utredningen. Som referens så har Boden ca 27000 i kommunen och ungefär 15000 i centralorten.

Som jag beskrev, det är KJ som står åtalad och åklagaren inlämnar FUP till TR, det är alltså inte MB eller annan person för de är inte misstänkta, de har inte anhållits, de har inte häktats etc. Det har utredningen om mordet på VB funnit att det är KJ som är den som utfört det enligt åklagare och TR har samma uppfattning.

RPU skall igår vara avslutad så förmodligen kommer besked av TR om återupptagande av rättegången 7-8 januari och datum för dom någon vecka senare.

Det är du och dina gelikar som skall påvisa med källa vad ni påstår som är utanför åtalet, jag kommenterar och påtalar vad som finns i FUP och är i TR.

Helt seriöst, jag läste bara fram till det fetade, resten är troligen en upprepning på samma tema tänker jag. Det finns inga offentliga uppgifter vad jag känner till som säger att personalen har hörts, då kan jag med gott samvete göra antagandet att de inte har hörts, jag kan iaf inte utgå ifrån att personalen har hörts när det inte finns några indikationer på det. Du vet kanske mer än mig, vänligen presentera vad du vet, vore ett trevligt inslag och mer konstruktivt än att spela bror duktig.
Citera
2014-01-04, 20:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag är beredd på att satsa pengar på att MB/AN är inblandade. Blir m y c k e t förvånad om KJ skulle visa sig vara skyldig.

Blodet i bilen kan ha uppkommit från en träningsskada eller pga hon hade ett självskadebeteende, hon hade skurit sig i handleden?

Blodet i KJs bil kan med stor sannolikhet vara ditplanterat eftersom att KJs bild ofta stod olåst?

Nej, jag tror inte på självskadebeteende, dvs att VB skulle ha skurit sig, inte heller på blod från en träningsskada. Och inte på att blodet i skuffen på KJ:s bil är planterat, det tror inte ens KJ vad jag förstår. Jag tror att "blodbesudlingen" har uppstått när VB:s likdelar lastats i eller ur skuffen på KJ:s bil för transport till fyndplatserna fvb till ödehuset för bränning.
Citera
2014-01-04, 20:16
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Har också för mig det- vet tyvärr inte svaret...
men

Mötet på restaurangen den 5 maj blev inställd- frågan är var det MB som ställde in det? och va han i restaurangen ändå fastän den var stängd? Det verkar som att mötet ställdes in i sista stund. Hur fick de reda på att det va inställd om det inte fått sms eller samtal om det? Det är som vanligt luddiga svar från MB/AN.
Du rapar ur dig så mycket dynga så det liknar ingenting. Om du inte vet, varför då inte bemöda dig att läsa fuppen då istället för att sitta och gissa som ett fån? Det är inte första gången du brölar ur dig saker där fakta vore lätt att hitta om du bara orkade ögna genom fuppen.

FUP sidan 995;
Citat:
Micke är hemma hela natten och stiger upp vid 08.30-tiden för att de skall ha styrelsemöte i Karateklubben. Detta möte började kl 09.00 den 5 maj.
Mötet blev inställt pga att de flesta inte kunde komma. Fredrik Lundman kom till mötet.
Micke hade sedan barnträning klockan 11.00. Denna träning är fram till 12.30 och sedan
pratar han med Judogänget fram till 13.00. Micke åker sedan hem till sin bostad strax efter
13.00. De är hemma fram till 15.30-16.00. Därefter åker de till restaurangen han och hans
hustru. Micke skulle göra målararbete.
De är kvar i restaurangen till 18.30-18.45-tiden, restaurangen stänger 19.00 på söndagar.

Det enda som är luddigt här verkar vara din hjärna.

Citat:
Va det pga av VB som de lämnade så tidigt? Va VB på väg hem till MB/AN?
Vem är det du frågar, tror du att någon här skulle sitta på det svaret?
Citera
2014-01-04, 20:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
¨
ToZon snälla- jag trodde att du hade mognat! Sluta klanka ner på seriösa och samarbetsvilliga trådskrivare som försöker få alla pusselbitar på plats. Återigen ToZon detta är ett allvarligt brott- ett styckmord. Det finns fortfarande många frågetecken och det kan mycket väl vara fel man som sitter häktad för närvarande. Skärpning tack!

ToZon verkar vara lika förblindad som åklagare, polis och domstol är, man har helt enkelt bestämt sig för att KJ är skyldig och då är han det oavsett vilka tvivel som presenteras. De flesta människor är följare, det följer flocken liksom de flesta fårskallar, ToZon är uppenbarligen en sådan. Att använda sitt eget intellekt istället för att blint lyssna på vad myndigheterna säger kan vara farligt, men det är såklart ToZons problem, dock måste vi andra värja oss från hens huvudlösa angrepp sida upp och sida ner.
Citera
2014-01-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Du rapar ur dig så mycket dynga så det liknar ingenting. Om du inte vet, varför då inte bemöda dig att läsa fuppen då istället för att sitta och gissa som ett fån? Det är inte första gången du brölar ur dig saker där fakta vore lätt att hitta om du bara orkade ögna genom fuppen.

FUP sidan 995;

Det enda som är luddigt här verkar vara din hjärna.

Vem är det du frågar, tror du att någon här skulle sitta på det svaret?

Cattasbubbla- (du är nästan lika oseriös som ToZon ju- suck!) jo det är såhär att jag fn inte har tillgång till FUPen. Ja det är inte helt omöjligt att någon i tråden sitter inne med en hel del svar.

Oklarheterna kring MB/ANs förehavanden måste utredas mycket mer ingående. + Jag litar inte ett dugg på vad lögnhalsarna har sagt i förhören!!!
Citera
2014-01-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Helt seriöst, jag läste bara fram till det fetade, resten är troligen en upprepning på samma tema tänker jag. Det finns inga offentliga uppgifter vad jag känner till som säger att personalen har hörts, då kan jag med gott samvete göra antagandet att de inte har hörts, jag kan iaf inte utgå ifrån att personalen har hörts när det inte finns några indikationer på det. Du vet kanske mer än mig, vänligen presentera vad du vet, vore ett trevligt inslag och mer konstruktivt än att spela bror duktig.

Jag är ingen "bror duktig" men i detta fall har jag fått så bra info och kontakter att det är helt uteslutet att annan än KJ har utfört dådet. Det jag däremot inte är 100% på är att all städning har skett av just KJ, där finns viss öppning men jag tror länsman vet men kan inte föra det i bevisning och därför åtalas endast KJ för mord, ingen annan för skyddande av brottsling för bevisen räcker ej.

Jag har påtalat sen gripandet, det finns en zon man bör eftersöka för GM har inte gått över ån för vatten.. det gäller KJ för bredare intelligens har han inte.. han är i sin bubbla.. leta då i bubblan och I FUP, där finns svaret på plats men i hans sinnevärld skruvad.

Jag är lite tveksam att KJ utfört allt ensam, mordet ja.. men efterbörden..tveksam.

Jag vill läsa domen först innan man funderar vidare eller avslutar.
Citera
2014-01-04, 20:32
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Cattasbubbla- (du är nästan lika oseriös som ToZon ju- suck!) jo det är såhär att jag fn inte har tillgång till FUPen. Ja det är inte helt omöjligt att någon i tråden sitter inne med en hel del svar.

Oklarheterna kring MB/ANs förehavanden måste utredas mycket mer ingående. + Jag litar inte ett dugg på vad lögnhalsarna har sagt i förhören!!!
Har du ett tvångsmässigt behov av att rapa ur dig då eftersom du inte kan vänta tills du har tillgång till fup? I stället för att sitta och gissa på sånt där du vet att svaret finns i fup så skulle det ju funka ypperligt att bara hålla käft tills du tagit reda på det då, eller ev PM;a nån och fråga istället för att förpesta tråden med idiotiska utlägg utan verklighetsanknytning.

Tror du att något kommer att utredas för att du sitter här och tuggar i samma skit hela tiden? Gå till polisen eller åklagaren då och kräv det, eller gå ut i media. Eller varför inte ringa på hos MB och kräva svar? Du ger mer och mer intryck av att vara ett dumt våp som vid något tillfälle blivit ratad av MB ...Ja det tror jag. Du har blivit ratad av MB, jag tycker man ska utreda dig för du kanske var sotis på att VB fick ligga och inte du? Ja så är det nog, hur är det, har dom utrett dig? Har du varit på förhör? Har dom kollat din telefon? Har du alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in