2014-01-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Har du ett tvångsmässigt behov av att rapa ur dig då eftersom du inte kan vänta tills du har tillgång till fup? I stället för att sitta och gissa på sånt där du vet att svaret finns i fup så skulle det ju funka ypperligt att bara hålla käft tills du tagit reda på det då, eller ev PM;a nån och fråga istället för att förpesta tråden med idiotiska utlägg utan verklighetsanknytning.

Tror du att något kommer att utredas för att du sitter här och tuggar i samma skit hela tiden? Gå till polisen eller åklagaren då och kräv det, eller gå ut i media. Eller varför inte ringa på hos MB och kräva svar? Du ger mer och mer intryck av att vara ett dumt våp som vid något tillfälle blivit ratad av MB ...Ja det tror jag. Du har blivit ratad av MB, jag tycker man ska utreda dig för du kanske var sotis på att VB fick ligga och inte du? Ja så är det nog, hur är det, har dom utrett dig? Har du varit på förhör? Har dom kollat din telefon? Har du alibi?

Tack CattasBubbla- det ska jag göra!
Citera
2014-01-04, 20:43
Medlem
highfives avatar
Kommer det sig att visa sig att KJ har någon för oss okänd patologisk störning som komplement till de kända störningarna eller har haft/har en psykisk sjukdom som härrör inom psykossjukdom med inslag av imperativa röster så ökar chansen att man har rätt GM. Är det så att man inte gör några fynd i den stora sinnesundersökningen så kommer åtminstone jag alltid ha kvar tanken om rätt GM var den som dömdes av TR. I vilket fall så hade nog MB tvingats att få tyst på VB på antingen det ena eller andra sättet. Eventuellt löste KJ det hela för gubben med otrohet och misshandel som sina främsta meriter.
Citera
2014-01-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Cattasbubbla- (du är nästan lika oseriös som ToZon ju- suck!) jo det är såhär att jag fn inte har tillgång till FUPen. Ja det är inte helt omöjligt att någon i tråden sitter inne med en hel del svar.

Oklarheterna kring MB/ANs förehavanden måste utredas mycket mer ingående. + Jag litar inte ett dugg på vad lögnhalsarna har sagt i förhören!!!

Tänk om du hade varit seriös så hade inte tråden belamrats med dina inlägg som är trams från start, det är bara att titta från start så förstår man viss mentala och fundamentala förvirringar i dina trams poster. Vänd kepsen rätt väg och akta dig för solen o ögonen.

Det kommer en dom i januari.. mördaren KJ döms för mord och livstid men det blir nog RPU utslag.. dömd till psyk.. med utskrivningspröving. Det vore bästa domen för KJ behöver verkligen vård för det finns inte mycket i knoppen som talar mot annat, han är ordentligt skadad i huvet och militärälskare.. bara där borde man anat fel i knoppen.. Men det gör inte dagens samhälle.. finns inga skyddsnät längre..det är fritt fall.
Citera
2014-01-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag är ingen "bror duktig" men i detta fall har jag fått så bra info och kontakter att det är helt uteslutet att annan än KJ har utfört dådet. Det jag däremot inte är 100% på är att all städning har skett av just KJ, där finns viss öppning men jag tror länsman vet men kan inte föra det i bevisning och därför åtalas endast KJ för mord, ingen annan för skyddande av brottsling för bevisen räcker ej.

Jag har påtalat sen gripandet, det finns en zon man bör eftersöka för GM har inte gått över ån för vatten.. det gäller KJ för bredare intelligens har han inte.. han är i sin bubbla.. leta då i bubblan och I FUP, där finns svaret på plats men i hans sinnevärld skruvad.

Jag är lite tveksam att KJ utfört allt ensam, mordet ja.. men efterbörden..tveksam.

Jag vill läsa domen först innan man funderar vidare eller avslutar.

Jag är som du övertygad att det mesta finns i FUPen i förhören med KJ - om man förstår hur KJ tänker.

Sedan ställer FH så himla korkade frågor att KJ tillåts associera helt fritt in i detaljer som gör att man inte ser träden för all skog.

Jag har använt mig av en överstrykningpenna som markerar det KJ själv berättar - utan detaljutflykter i skogen.

Då ser man (i detta fall jag) en annan historia.

Prova gärna själv!

Med det menar jag att jag inte tänker delge er min uppfattning-
Senast redigerad av Remark 2014-01-04 kl. 20:54.
Citera
2014-01-04, 20:58
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kommer det sig att visa sig att KJ har någon för oss okänd patologisk störning som komplement till de kända störningarna eller har haft/har en psykisk sjukdom som härrör inom psykossjukdom med inslag av imperativa röster så ökar chansen att man har rätt GM. Är det så att man inte gör några fynd i den stora sinnesundersökningen så kommer åtminstone jag alltid ha kvar tanken om rätt GM var den som dömdes av TR. I vilket fall så hade nog MB tvingats att få tyst på VB på antingen det ena eller andra sättet. Eventuellt löste KJ det hela för gubben med otrohet och misshandel som sina främsta meriter.
Frågan är väl hur mycket vi får veta om en ev störning. Alla störningar leder ju inte till rpv så även om han inte anses allvarligt psykiskt störd i juridisk mening så kan han ju ha andra störningar som kan vara upphov till groteskt beteende (se ex "hyresvärden"). Så får vi bara veta att han döms till fängelse eller vård och inget mer, då säger det inte så mycket. Men i övrigt håller jag med, det krävs mer än ett hetsigt humör för att begå ett sånt här brott.
Citera
2014-01-04, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag är ingen "bror duktig" men i detta fall har jag fått så bra info och kontakter att det är helt uteslutet att annan än KJ har utfört dådet. Det jag däremot inte är 100% på är att all städning har skett av just KJ, där finns viss öppning men jag tror länsman vet men kan inte föra det i bevisning och därför åtalas endast KJ för mord, ingen annan för skyddande av brottsling för bevisen räcker ej.

Jag har påtalat sen gripandet, det finns en zon man bör eftersöka för GM har inte gått över ån för vatten.. det gäller KJ för bredare intelligens har han inte.. han är i sin bubbla.. leta då i bubblan och I FUP, där finns svaret på plats men i hans sinnevärld skruvad.

Jag är lite tveksam att KJ utfört allt ensam, mordet ja.. men efterbörden..tveksam.

Jag vill läsa domen först innan man funderar vidare eller avslutar.

Okej, ja det var ett läsvärt svar, tack. Vad menar du med att länsman inte kan föra i bevisning, det gäller ju även blodet i bilen i så fall, det är inte bevisat att KJ har orsakat det, enbart ett antagande. Ärligt talat, här tänker man skicka en människa till långvarig vård enbart med ett antagande till grund, förskräckligt att det kan få fungera så i en rättsstat tycker jag.

Varför kan inte åklagaren presentera en händelsekejda, en tidslinje? Hon vet inte var mordet begicks, inte heller var liket styckades, inte vad VB stacks med, inte hur kroppsdelarna hamnade på fyndplatserna, inte heller när mord och styckning ägde rum, hon har ingen idé om hur blodet hamnade i bilen, inte heller när, inte vilka hjälpmedel som har använts vid mord, styckning och transport förutom möjligtvis KJ bil, åklagaren vet inte var VB och KJ befann sig aktuell kväll, hon vet inte heller om de var själva, hon kan inte bevisa ett satans dugg, ännu mindre har hon presenterat en föreställning om allt det här. Hon antager att KJ mördade VB och domstolen litar på henne. Vad fan ska det här likna, rena rama vilda västern tycker jag.

EDIT;Då tar man och förhör en psykiskt handikappad person och låter hans svar och historia ligga till grund för en stärkt misstanke, han ljuger, han minns inte, han försäger sig, han svarar svävande, uppträder märkligt osv., det måste ju betyda att han är mördaren, eller hur?

Vad fan, hade man förväntat sig annat av en person med ADD och asperger?

Kan det vara pup som avgjorde, är det tecknet på att han är en mördare?
Senast redigerad av OY 2014-01-04 kl. 21:15.
Citera
2014-01-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är som du övertygad att det mesta finns i FUPen i förhören med KJ - om man förstår hur KJ tänker.

Sedan ställer FH så himla korkade frågor att KJ tillåts associera helt fritt in i detaljer som gör att man inte ser träden för all skog.

Jag har använt mig av en överstrykningpenna som markerar det KJ själv berättar - utan detaljutflykter i skogen.

Då ser man (i detta fall jag) en annan historia.

Prova gärna själv!

Med det menar jag att jag inte tänker delge er min uppfattning-

Jag var inne på samma lina i början men det fann ingen bärighet och sen info som talade emot sade, den som såg henne i livet sist är just den åtalade. Det finns inte ett uns annat material att gå vidare på mer än VB's kontakt med tränare. Inte ett uns fysiskt, inga kopplingar, inga kontakter mm.

Rätt man är i arrest och MB har påvisat ytterst dåligt omdöme som ledare och det är så jäkla dåligt samt skämmer ut andra ledare som värnar om barn o ungdomar och att visa ledarskap och inte utnyttjande. MB's beteende är botten.. men för den skull är han ingen mördare.

Mb får sitt straff, ta av honom all lederskap i idrott för där hör han ej hemma. Men där går gränsen.. låt denna utsatta familj leva.. mår vi bättre av att avrätta dem och de har inte gjort något.. de har blivit inblandad i ett mord som begåtts av annan..skall de då straffas..Nej.
Citera
2014-01-04, 21:16
Medlem
Citat:

Vakna nu.. nu far du iväg som jägare i lappriket.. det är ingen film vi ser.. det är verklighet.
Citera
2014-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Integritetsfråga gentemot allmänheten är nog vad som avses. Inte integritetsfråga gentemot utredarna.
Det är så som du säger. Men de utredde inte gubben ändå
Citera
2014-01-04, 21:27
Medlem
Citat:
Jag var inne på samma lina i början men det fann ingen bärighet och sen info som talade emot sade, den som såg henne i livet sist är just den åtalade. Det finns inte ett uns annat material att gå vidare på mer än VB's kontakt med tränare. Inte ett uns fysiskt, inga kopplingar, inga kontakter mm.

Den kontakten mellan MB/VB var av en långvarig sexuell relation. med en extremt hög SMS-kontakt fram till hon dog. Det handlade inte enbart om en tränare som hoppat över staketet en gång, direkt.

Vi har inte tolkat materialet på samma sätt. Men det är helt fritt och alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2014-01-04, 21:36
Moderator
OYs avatar
Nu duckar jag för ToZon`s artilleri, men jag måste bara berätta det här. Har säkert ingenting med saken att göra, men dock.

Den här E*gla som MB påstår att han skjutsat hem från träningen till Flottiljvägen 4C, men också tillsammans med AN kört dit fiskrens till E*glas katt, kanske var hon också en knullkompis till MB, det vet jag inte, ganska ointressant, men det som faktiskt är intressant är att den här E*gla är skriven på lägenhet 1106 som råkar vara exakt samma lägenhet som vittnet N*ls är skriven på, den där mannen ni vet som kikade ut genom köksfönstret och såg KJ med NN bära ett föremål som var axelbrett x 150cm.

Jag vet ToZon, det har troligtvis ingenting med mordet att göra att MB har en koppling till närmsta granne, ville bara nämna det som i förbifarten.

Läs förhören med N*ls i FUP, där berättar han bl a. om iakttagelsen när KJ och NN bar ett föremål, om det säger han:

N*ls säger att detta är ett minne som vuxit fram.

Hehe, man kan ju undra vem det var som planterade fröet till det minnet.

Hur som helst, MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en. Personligen tycker jag nog att polisen borde ta en runda med likhundarna hos N*ls, det kostar så lite att iaf utesluta den lägenheten, förmodligen skulle det inte störa, N*ls verkar vara den som mestadels sitter på balkongen och luftar sig, kanske han behöver nu.

EDIT;

FUP

N*ls har bott ensam där i ca tre år.

Ändå har MB varit dit med fiskrens till E*glas katt, E är skriven på adressen, var bor hon om inte där? Hur om helst borde MB känna N*ls, de bör iaf känna till varandra.

EDIT2;

Kanske kan man tänka sig att N*ls hade en bra utsikt över KJ parkeringsplats och bil, full koll på när KJ var hemma eller inte. Och som bekant brukade KJ inte låsa sin ytterdörr till lägenheten när han inte var hemma.(tejpen, blodet i bilen)
Senast redigerad av OY 2014-01-04 kl. 21:56.
Citera
2014-01-04, 21:51
Medlem
Citat:
Står även i artikeln ang SMS'n som MB fick att Någon retat upp VB. I fup tror MB att det kunde vara VBs mamma. Jag tror det var AN som VB skrev om i sina SMS. Därför minns inte MB något och AN reagerade som hon gjorde. Därför skrev även AB "heder åt familjen" i ett tidigare skede. Troligtvis därför som VB var rädd för att gå på träningen. Denna osämja förklarar även varför samtalskommunikationen nådde sitt Max 3/5.
Om jag kommer ihåg rätt, skrev VB den 3/5 att hon hatade MB och skulle aldrig ligga med honom igen. Hon hade också påpekat att AN skulle också inte göra det (ligga med MB)? Kan vara så att VB och AN hade pratat med varandra den dagen (3/5)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in