2014-01-03, 22:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst ville dom har förlängd tid till RPUn? Fick för mig en vecka extra? Mitten på januari då kanske.

Har för mig det var den 22/12 som de fick förlängd RPU till den 3/1. Efter detta har jag inte hört något mer.
Citera
2014-01-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Så allt smör i badrummet har med analstimulering att göra? Den har ingen funktion av tvättning eller avtorkning av något att göra? Försöker googla om fett/smör/margarin har någon enastående effekt på blod, dock utan resultat...

Nån som vet eller hört vad de var KJ ovh okänd (?)bar ut som var 150L och 70B ? Nån som kan sid nr där detta möjligtvis har diskuterats?

Med tanke på att mordet verkar vara planerat... Kan man förbereda styckningsplats, ex vis ett badkar, genom att smöra det först, sedan spola av det, ta sig ett bad och hoppas att det inte sitter kvar något på ytorna...? Badkaret testades väl inte ens för att det "såg skitigt ut"??
Citera
2014-01-03, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag kommer ihåg rätt var det för att det var så "ovanligt" med en person som suttit häktad så lång tid (med fulla restriktioner) som envetet nekar till brott. Så ja, dom har inte fått honom att erkänna.

Det tvivlar jag starkt på att dom kommer att få heller. KJ vet att han är oskyldig. Han kommer inte att medge något han inte gjort.

Det skulle förvåna mig oerhört.

Hahahaha, ja det var sannerligen ovanligt, vad hade de förväntat sig haha. Är man oskyldig så brukar man väl inte erkänna.

Funderar på det vittnen säger om skriken, genomgående säger de att det hördes som om att det var från en tv, men då var det väl det då, varför skulle det vara så konstigt. Ja, jo, men någon, förmodligen KJ, stängde ett fönster. Okej, det skulle jag också ha gjort om jag stod i begrepp att slicka fittan på en brud och få kuken sugen med tillhörande orgasm, särskilt när det står två rökande grannar två meter utanför det öppna fönstret och en gubbe bakom en plåtskiva som luftar röven på balkongen hela kvällen. Klart att man inte vill dela med sig av sitt sexliv till hela Boden och allt och alla, den motviljan har KJ faktiskt uttryckt i förhör. Han gjorde bara vad alla andra hade gjort när det vankas sex, stängt fönstret.
Citera
2014-01-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är uppenbart att åklagarna avbryter om vittnet kommer in på spår som leder bort från det förutbestämda målet och inte är komprometterande för KJ. Vittnena verkar dessutom ganska svagt bemedlade avseende förståndsgåvor, iakttagelse- och analysförmåga, och därmed lätta för "rättskiparna" att dribbla bort.

Fetat: Håller med, det är ett spektakel vi bevittnar, generande för myndigheten och ovärdigt ett samhälle som gör anspråk på att vara rättssäkert - här konstaterar vi motsatsen. Som jag varit inne på tidigare menar jag att utredarna av Berg har åsidosatt den skyldighet som åligger utredande poliser, vilka omgående tappade intresse för mordoffrets kk-relation och karatetränare när KJ hamnade i hårkorset, och vars utrymmen denne hade, eller haft tillgång till, aldrig undersöktes. Och som dessutom tydligen i godan ro kunnat målat om sin restaurang och byta avloppsrör med polisens goda minne. Det är ju egentligen fullständigt oerhört. Kvalificerande för en JK-granskning enligt min mening.

Bra inlägg. Det hela är skrämmande och mycket suspekt- vad är det som vi inte vet?
Helt otroligt att det kan gå till på det viset- ska det verkligen behövas en JK samt uppmärksamhet i media för att de ska rätta till sina misstag?
Citera
2014-01-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Har för mig det var den 22/12 som de fick förlängd RPU till den 3/1. Efter detta har jag inte hört något mer.

OK. Det är idag. Sedan skall åklagare och försvarare mfl läsa in sig på den. Vilken tid pratar vi då om? Och när blir den tillgänglig för oss, tro?
Citera
2014-01-03, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Med tanke på att mordet verkar vara planerat... Kan man förbereda styckningsplats, ex vis ett badkar, genom att smöra det först, sedan spola av det, ta sig ett bad och hoppas att det inte sitter kvar något på ytorna...? Badkaret testades väl inte ens för att det "såg skitigt ut"??

Du vet att fett slammar igen avlopp va? Lite fett med en aning likdoft och KJ hade varit körd, man kontrollerade avloppsbrunnen.
Citera
2014-01-03, 22:26
Medlem
Citat:
Kvällen/natten då någonting hände Vatchareeya Bangsuan är trots allt betydligt längre än de c:a två timmar MB/AN har redovisat för. Men polisen vet som sagt inte ett dyft om vad paret MB/AN har haft för sig under övriga timmar. Och eftersom man inte utförde utredningen av dem lika grundligt som den totala genomlysningen av KJ så antar jag att man inte vill veta.

Exakt- de"vill" inte veta. Kommer det här mordet någonsin klaras upp?
Jag tro det men är tyvärr lite tveksam till att det kommer att klaras upp ..
Citera
2014-01-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Klart att det kan ha varit VB, mycket troligt att det också var hon som vittnet såg anser jag. I övrigt så stör det mig till max att precis varenda kotte på rättskiparnas sida genomgående avbryter de som förhörs, försöker påverka den förhörde att svara på ett visst sätt, de får inte prata till punkt, de stressar de förhörda, hur fan ska en nervös person klara av att minnas under sådana förhållanden? Hela utredningen är en parodi och en skymf för ett rättssamhälle tycker jag.

Håller med dig. Undrar varför förhörsledarna beter sig som de gör?
Okunnighet? Att de själva känner sig hotade/pressade? Lathet? Att de blivit manipulerade? Brist på erfarenhet? eller någon annan anledning?
Citera
2014-01-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, ja det var sannerligen ovanligt, vad hade de förväntat sig haha. Är man oskyldig så brukar man väl inte erkänna.

Funderar på det vittnen säger om skriken, genomgående säger de att det hördes som om att det var från en tv, men då var det väl det då, varför skulle det vara så konstigt. Ja, jo, men någon, förmodligen KJ, stängde ett fönster. Okej, det skulle jag också ha gjort om jag stod i begrepp att slicka fittan på en brud och få kuken sugen med tillhörande orgasm, särskilt när det står två rökande grannar två meter utanför det öppna fönstret och en gubbe bakom en plåtskiva som luftar röven på balkongen hela kvällen. Klart att man inte vill dela med sig av sitt sexliv till hela Boden och allt och alla, den motviljan har KJ faktiskt uttryckt i förhör. Han gjorde bara vad alla andra hade gjort när det vankas sex, stängt fönstret.

Den närmaste grannen och hans släkting i våningen under har "retat" upp sig på KJ, länge tror jag. Ringt till fastighetsägaren också.

Deras vittnesmål tror jag kom in i efterhanden. Och dom hade "pratat" ihop sig och enats om en historia. Personligen sätter jag inget värde på deras iakttagelser - måste jag säga.

Efterkonstruktion, tror jag. Det sätter jag en tia på!
Citera
2014-01-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ja, det är teoretiskt möjligt men försvåras av att KJ själv håller fast vid att VB lämnade lägenheten vid 21 tiden. MB har taxikvitto på att han var hemma 20:38. Har du någon förklaring om hur det kan ha gått till?

det skulle isåfall ha varit att KJ tog lite fel på tiden och att VB lämnade vid ca 20.25 istället för vid 21.

Hennes mobil "bytte ju mast" vid 20.38 också.
Citera
2014-01-03, 22:39
Moderator
OYs avatar
Grannen säger så här:

Att han spolat mycket i kranarna och verkar ha byggt något. Mi*hael berättar att det låtit som om Kri*toffer borrat nått, typ betongborr. Inte mycket borrljud men

Har man hittat en borrmaskin i KJ lägenhet, vems var den, var finns den nu, eller hörde grannen fel, kanske det var någon annan granne som borrade, sådana ljud fortplantar sig i betonghus.
Citera
2014-01-03, 22:41
Medlem
Citat:
I taxin från restaurangen ? När även AN var med ? Eller tänker du på nåt annat tillfälle ?

Ja jag menar den taxin- AN kanske aldrig var med i taxin utan tog sig hem på annat sätt, eller vid en annan tid.. Eller om de hade bestämt sig för att ses alla 3 och "reda ut" situationen..

Det skulle även kunnat vara så att MB och AN tog taxin hem ihop men att MB fortsatte taxifärden på egen hand, alt tog bilen själv, cykeln eller en ny taxi för att möta upp VB.

Det finns flera olika tänkbara och sannolika scenarier..

Är taxikvittot tillförlitligt bedömer ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in