CB: Ja precis.
US: Ja. ..Din bild av henne… promenerade hon eller stod hon still?
CB: Promenerade.
US; Ja, fort, långsamt, lugnt?
CB: J.. US: (säger samtidigt som US börjar svara på frågan) eller inte? CB: (fortsätter sin påbörjade mening) Jag sa nog innan jag pratade med polisen första gången, att det såg ut som, kändes som att det var en person som var ute på en kvällspromenad.
US: En kvällspromenad?
CB: Ja US: (samtidigt) mmm CB: (fortsätter) ja, så jag reagerade inte på någonting speciellt så US: (de pratar samtidigt) Näe CB: (fortsätter sin mening) mer än att jag mötte en US: (avbryter) Ja CB: (fortsätter sin mening) fick ett möte där.
US: Möte med en gångtrafikant helt enkelt?
CB: Ja.
US: Ja….eehh…och du kan inte säga heller då om hon…gick fort eller om hon svängde på armarna eller…liknande?
CB: Nej.
US: Nej, men som du minns det så kunde du inte iaktta någo…att hon bar på någonting?
CB: Jag har inget minne av det, nej.
US: Nej. Ok. Tack.
En kvinna (rättens ordförande?) säger varsågod.
Biträdande försvarsadvokat CH: Ee..du fick frågan om du såg tydligt tror jag eller nåt sånt liknande..vad svarade du om det – kunde du se hennes ansikte? CB: Eeh jag såg ju ansiktet så pass tydligt att jag såg att det var en ung söt tjej.
CH: Mmm.
CB: Men inte så att jag kan känna igen.
CH: Eh..när jag läser i förundersökningen här på sidan eh.. 197, så hördes du den 15 maj eehh och då läser jag i andra stycket ehh att C(B) uppfattade att eeh att hela hennes ansikte var tydligt och synligt.?
CB: Jaa..men du. Ja. Jodå.
CH: Men det, är det korrekt att det var tydligt och synligt?
CB: Ja, jag såg hennes ansikte, det gjorde jag. Men jag kan inte säga..jag kan inte peka ut..
CH: Nej, du säger samtidigt att du kan inte…med säkerh..
CB: Ja, precis.
CH: (fortsätter lugnt sin mening) ..kanske identifiera henne,men..Jaa. Och sen nämnde du nåt om att du tyckte inte hon var helt lik den bild du hade sett i Expressen?
CB: Inte den första bilden, men jag kan inte uttala mig om dom andra.
CH: Näe..kommer du ihåg vad du sa i förhör om nån annan bild som du hade sett?
CB: Eeeh…jag..ee, jag har ju sett flera bilder.
CH: Försök prata i mikrofon så att vi också hör, tack.
CB: Förlåt. Jag sa att jag har sett flera bilder och det kan ju vara så att andra bilder var mer lika, men i och med att jag inte har sett den här personen förut, någonsin, så kan jag inte svara så bra på det.
CH: Mm..jag fastnar vid det som jag läste i i förundersökningen på s 196 i 3:e stycket där du just nämnde den här Expressens bild, och sedan har du sagt. Men hennes man J***n har visat en bild som universitet har gjort – känner du igen det?
CB: Ja, det känner jag igen. Och den bilden upplevde jag i såna fall var mer lik.
CH: Ja, just det.
CH: Och…ja, tack. Inga mer frågor.
Målsägarbiträdets advokat EMF: Och du säger att du sitter i bilen, och att det är din man som kör. Det här var ju en lördagkväll:
EMF: Och, hade du druckit nåt alkohol?
CB: Nej, ingenting.
EMF: Du var nykter?
EMF: Och du säger att ni kommer körande, och så möter ni henne?
EMF: Vilken hastighet är det här, som bilen eehh..?
CB: Vi…har ju en liten grusväg, och vi var inte många meter hemifrån – så vad ska jag tro – vi har..hundar, hästar, barn på vägen – maximalt 30 (km/h)
EMF: (avbryter, men inte på ett störande sätt utan lugnt och smidigt) 30..?
CB: (fortsätter lugnt meningen) men ens så fort tror jag inte..EMF: (avbryter utan att det blir störande) Men ni kör? (De pratar samtidigt, men i rel lugnt tempo) CB: Ja EMF: Bilen rullar, hela tiden? CB: Ja. EMF: Ja.
EMF: Och den här iakttagelsen du gör, är det fråga om några sekunder?
CB: Ja, det som EMF: (avbryter) Kan du uppskatta tiden då?
CB: Att man se..konstaterar att man ser nån som går på vägen, som..då kör vi förbi.. så det är en väldigt kort tid.
EMF: Väldigt kort tid?
CB: Ja,
EMF: Mm, och.. alltså talar vi…
CB: Sekunder…två tre sekunder..
EMF: Två tre sekunder.
En kvinna frågar: Några fler frågor? Då avslutar vi förhöret här.
US: Ja. ..Din bild av henne… promenerade hon eller stod hon still?
CB: Promenerade.
US; Ja, fort, långsamt, lugnt?
CB: J.. US: (säger samtidigt som US börjar svara på frågan) eller inte? CB: (fortsätter sin påbörjade mening) Jag sa nog innan jag pratade med polisen första gången, att det såg ut som, kändes som att det var en person som var ute på en kvällspromenad.
US: En kvällspromenad?
CB: Ja US: (samtidigt) mmm CB: (fortsätter) ja, så jag reagerade inte på någonting speciellt så US: (de pratar samtidigt) Näe CB: (fortsätter sin mening) mer än att jag mötte en US: (avbryter) Ja CB: (fortsätter sin mening) fick ett möte där.
US: Möte med en gångtrafikant helt enkelt?
US: Ja….eehh…och du kan inte säga heller då om hon…gick fort eller om hon svängde på armarna eller…liknande?
CB: Nej.
US: Nej, men som du minns det så kunde du inte iaktta någo…att hon bar på någonting?
CB: Jag har inget minne av det, nej.
US: Nej. Ok. Tack.
En kvinna (rättens ordförande?) säger varsågod.
Biträdande försvarsadvokat CH: Ee..du fick frågan om du såg tydligt tror jag eller nåt sånt liknande..vad svarade du om det – kunde du se hennes ansikte? CB: Eeh jag såg ju ansiktet så pass tydligt att jag såg att det var en ung söt tjej.
CH: Mmm.
CB: Men inte så att jag kan känna igen.
CH: Eh..när jag läser i förundersökningen här på sidan eh.. 197, så hördes du den 15 maj eehh och då läser jag i andra stycket ehh att C(B) uppfattade att eeh att hela hennes ansikte var tydligt och synligt.?
CB: Jaa..men du. Ja. Jodå.
CH: Men det, är det korrekt att det var tydligt och synligt?
CB: Ja, jag såg hennes ansikte, det gjorde jag. Men jag kan inte säga..jag kan inte peka ut..
CH: Nej, du säger samtidigt att du kan inte…med säkerh..
CB: Ja, precis.
CH: (fortsätter lugnt sin mening) ..kanske identifiera henne,men..Jaa. Och sen nämnde du nåt om att du tyckte inte hon var helt lik den bild du hade sett i Expressen?
CB: Inte den första bilden, men jag kan inte uttala mig om dom andra.
CH: Näe..kommer du ihåg vad du sa i förhör om nån annan bild som du hade sett?
CB: Eeeh…jag..ee, jag har ju sett flera bilder.
CH: Försök prata i mikrofon så att vi också hör, tack.
CB: Förlåt. Jag sa att jag har sett flera bilder och det kan ju vara så att andra bilder var mer lika, men i och med att jag inte har sett den här personen förut, någonsin, så kan jag inte svara så bra på det.
CH: Mm..jag fastnar vid det som jag läste i i förundersökningen på s 196 i 3:e stycket där du just nämnde den här Expressens bild, och sedan har du sagt. Men hennes man J***n har visat en bild som universitet har gjort – känner du igen det?
CB: Ja, det känner jag igen. Och den bilden upplevde jag i såna fall var mer lik.
CH: Ja, just det.
CH: Och…ja, tack. Inga mer frågor.
Målsägarbiträdets advokat EMF: Och du säger att du sitter i bilen, och att det är din man som kör. Det här var ju en lördagkväll:
EMF: Och, hade du druckit nåt alkohol?
CB: Nej, ingenting.
EMF: Du var nykter?
EMF: Och du säger att ni kommer körande, och så möter ni henne?
EMF: Vilken hastighet är det här, som bilen eehh..?
CB: Vi…har ju en liten grusväg, och vi var inte många meter hemifrån – så vad ska jag tro – vi har..hundar, hästar, barn på vägen – maximalt 30 (km/h)
EMF: (avbryter, men inte på ett störande sätt utan lugnt och smidigt) 30..?
CB: (fortsätter lugnt meningen) men ens så fort tror jag inte..EMF: (avbryter utan att det blir störande) Men ni kör? (De pratar samtidigt, men i rel lugnt tempo) CB: Ja EMF: Bilen rullar, hela tiden? CB: Ja. EMF: Ja.
EMF: Och den här iakttagelsen du gör, är det fråga om några sekunder?
CB: Ja, det som EMF: (avbryter) Kan du uppskatta tiden då?
CB: Att man se..konstaterar att man ser nån som går på vägen, som..då kör vi förbi.. så det är en väldigt kort tid.
EMF: Väldigt kort tid?
CB: Ja,
EMF: Mm, och.. alltså talar vi…
CB: Sekunder…två tre sekunder..
EMF: Två tre sekunder.
En kvinna frågar: Några fler frågor? Då avslutar vi förhöret här.