2014-01-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har ju presenterat ett antal intressanta bostäder men ingen nappar och går vidare med det. Jag tror att KJ är inblandad, inte nödvändigtvis som mördare, men ett finger med i dådet har han troligen.
Eftersom kroppen har blivit tvättad efter styckningen är det logiskt att mordet och styckningen skett i en lägenhet eller bostad med avlopp och rinnande vatten. Sedan måste inses att det som skette med VB har utförts på en plats där det inte funnits insyn och funnits vatten med avlopp.
Jag anser att KJ har inte haft något finger med i det, finns allt för mycket som talar emot att han skulle ha haft någonting med VB:s styckmord att göra.
Jag skulle tro att det är två personer inblandade, men inte KJ.
Citera
2014-01-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom kroppen har blivit tvättad efter styckningen är det logiskt att mordet och styckningen skett i en lägenhet eller bostad med avlopp och rinnande vatten. Sedan måste inses att det som skette med VB har utförts på en plats där det inte funnits insyn och funnits vatten med avlopp.
Jag anser att KJ har inte haft något finger med i det, finns allt för mycket som talar emot att han skulle ha haft någonting med VB:s styckmord att göra.
Kan du utveckla vad du menar. Hur tänker du då?
Citera
2014-01-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Kan du utveckla vad du menar. Hur tänker du då?
Enligt många samstämmiga uttalanden skulle inte KJ ha den psykiska styrkan att utföra något sådant här dåd som det är frågan om.
KJ blev mycket snabbt utsatt för spaning och sedan häktades han och det blev husrannsakan och kontroll på alla lokaler och bilar, som han kunde ha tillgång till. Alla hans mobilsamtal och SMS blev kontrollerade, man kan säga de vände på alla stenar flera gånger om vad gällde KJ.
Någon brottsplats kunde inte hittas som är mycket viktigt och borde ha hittats, om han är gärningsmannen. Några tekniska bevis hittades aldrig som binder honom till brottet.
Det finns ingenting som binder honom till brottet, eftersom det här rör sig om ett styckmord med långt fängelsestraff, då kan man inte komma med struntsaker och tro att det är bevis, det fordras bindande bevis som inte finns.
Citera
2014-01-03, 18:19
Medlem
Citat:

Är helt inne på ditt spår och resonerar likadant. Tror också på minst 2 gms samt att det skett i ett restaurangkök, fabrikslokal eller på ett slakteri eller liknande.
Citera
2014-01-03, 18:21
Medlem
Citat:
Om KJ hade varit gärningmannen borde brottsplatsen ha hittats, det här är ändå frågan om ett styckmord. Brottsplatsen fanns sannolikt i någon lägenhet, men var är en annan fråga ?
Jag anser att KJ hade ingenting med styckmordet på VB att göra, absolut ingenting.
De här sakerna du räknar upp är helt intetsägande, finns inget bevisvärde i det.

Instämmer då hade brottsplatsen hittats samt han hade antagligen också erkänt vid det här laget om han hade varit skyldig..
Citera
2014-01-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att problem bara försvinner när dom är som mest besvärande utan att den/de utsatta (MB/AN) har lyft ett finger för att "fixa problemet" är fullkomligt orealistiskt. Problemet för mordutredarna tror jag är att de inte lyckats påvisa kopplingen mellan MB/AN och KJ - om de ens försökt. Har de försökt men inte lyckats beror det på att de inte hittat rätt trådände i nystanet, och det är förmodligen där KJ kommer att vara behjälplig i hovrättsfasen. Eventuellt utpekade länkar mellan MB/AN och KJ som tiger kan få det besvärligt framöver. Försvårande av utredning/skyddande av brottsling kostar, det ska man ha klart för sig.

Kan VB ha varit med i taxin?
Citera
2014-01-03, 18:27
Moderator
OYs avatar
Citat:

Är du alldeles säker på att kroppen har tvättats?
Citera
2014-01-03, 18:27
Medlem
skillemandinkis avatar
Jag har nu läst fupen 2 ggr, och jag har en fråga jag hoppas nån har en rimlig förklaring till. I KJs badrum hittade man 1 smörpaket på golvet samt 2 flytande margarin flaskor i slåpet. Varför förvarar han smör/margarin i badrummet? Tankar?
Citera
2014-01-03, 18:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Jag har nu läst fupen 2 ggr, och jag har en fråga jag hoppas nån har en rimlig förklaring till. I KJs badrum hittade man 1 smörpaket på golvet samt 2 flytande margarin flaskor i slåpet. Varför förvarar han smör/margarin i badrummet? Tankar?
En gissning är att det är där han brukar knulla sig själv med Norrlands guld.
Citera
2014-01-03, 18:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså, presenterat för åklagare/polis? Eller presenterat för oss här i tråden?
Menar du oss här i tråden så undrar jag vad du menar med att ingen nappat och gått vidare med det?

I tråden. Jag har kanske missat dina tankar kring bastun i grannfastigheten, Batalj*nsvägen 40, HE bostad på Armevägen samt grannfastigheten, sedan finns det några grannlägenheter till KJ lägenhet där det bor i tråden nämnda namn.

Varsågod, du kan berätta om dina funderingar, gärna stolpvis.
Citera
2014-01-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Kan VB ha varit med i taxin?
Ja, det är teoretiskt möjligt men försvåras av att KJ själv håller fast vid att VB lämnade lägenheten vid 21 tiden. MB har taxikvitto på att han var hemma 20:38. Har du någon förklaring om hur det kan ha gått till?
Citera
2014-01-03, 18:42
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki

smöret i skåpet har stått där sedan han blev av med nyckeln. smöret på golvet står där av samma anl som övrig icke-ordning. Han använder smöret när han rövar sig. även den flaska han använde den 4:e maj stod kvar i badrummet 2 veckor senare (lite mer info än man egentligen
vill ha).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in