Citat:
Ursprungligen postat av
Cyrano
Du har en stor poäng, de bästa diskussionerna på flashback har hög nivå just pga. de flitiga källhänvisningarna. Men dessa trådar läses knappast av Svensson och kan inte ersätta massmedia,
(Knappast paus, men har ett jobb att sköta, blir nog uppehåll igen efter jul..)
Vad jag tror du missat i allt ditt postande är att det du är
rädd för är det hatjournalister pysslar med dagligen. De tillför idag inget värde och kommer därför att försvinnna. Rädslan att någon mäktig skall ta över nyhetsflödet är befogad men det kommer vara helt omöjligt utan en omfattande lagstiftning som förbjuder andra aktörer, en sådan lagstiftning är f ö extremt bra att bryta mot då man kommer ses som en hjälte av de flesta och få låga straff. Mediamonopolet kräver att mediumet man förmedlar produkten på är
dyr, papper är dyrt att ge ut nyheter på, ettor och nollor kostar några kronor för att nå ut till 100.000 läsare.
Jag har rört mig i ett par länder i Europa och spanat lite på hur tidningar läses, det verkar som om det läses mindre tidningar i
växtländer än de forna öststaterna. En intressant iaktagelse för mig som jag inte vet om den är riktig.
Vi står f ö inför en konkurs under 2014, före sommaren kommer en stor tidningar att gå under eller slås ihop med andra. Tidningen kommer att finnas kvar i namn men redaktionen kommer att fösvinna.
En fråga jag tycker ni skall tänka på är hur ni kommer att hantera ljugmedias död, gör ni idag något för att möta detta?
PS. Facebook är nog en extremt farlig nyhetsförmedlare då de mer eller mindre dragit upp riktlinjer för vad som skall få skrivas på Facebook. Ni kan nog gissa er till vilka åsikter som kommer få komma fram och vilka som leder till avstägning.