Det här är en väldigt bra tråd. men ibland tycker jag att debatten blir konstig när samtalet handlar om nyhetskonsumtion på ett lite längre perspektiv. Jag har inte nog med kompetens för att sia om framtiden, och jag ser ingen annan postare som heller har det. vad jag syftar på är de tekniska innovationer som kan tänkas komma. Vi har alla en total information overload idag, och jag skulle bli förvånad om det inte kommer att komma teknik som helt enkelt hjälper oss att ta del av rätt info, och den information som vi behöver.
Orsaken att jag är intresserad av ekonomi är för att se hur den påverkar min privatekonomi. Men behöver jag verkligen LÄSA mig till det? Ett system som direkt sätter in rätt info till min privatekonomirobot som sedan ger mig direkta förslag på hur jag skall ändra mitt lån, om jag skall byta bank, om jag skall skaffa ett nytt VISA kort eller investera i koppar?
Liknande system finns redan. Visserligen ännu i sin linda, men idag går given fort, som fan sa när han spelade kort med sig själv.
Ett helt nytt sätt att konsumera nyheter skulle innebära en radikalt annan mediabild.
Kanske OT, men ville bara få ur mig tanken medan jag hade den i skallen