Citat:
Ursprungligen postat av
Import
Läs mitt föregående inlägg, detta handlar inte om abstinens. Jag arbetar med detta och får uppfattningen av att du påverkas av minsta ljud därav vill du att dina grannar inte städar förrän tolv trots att de flesta, speciellt familjer med barn är uppe redan på morgonen.
Han frågade när vi tycker det är okej att börja städa på morgonen (alltså kan man ta för givet att han syftar på att det kommer "störa" grannarna, för varför skulle han annars fråga?).
Sedan svarade jag just på det han frågade, nämnligen vad JAG
tycker.
Man måste inte städa (samt störa) åtta på morgonen bara för att ordningsreglerna säger att det är ok. Man kan fortfarande visa
hänsyn för att människor lever olika. Det är förövrigt inte en rätt att störa för att klockan slår åtta. Däremot får man stå ut med ljud som är förknippade med boendeformen, ja.
Jag vet vad ordningsreglerna säger. Jag däremot väljer ofta att visa hänsyn till andra människor. Men tyvär är väldigt många som dig. Skiter i allt och alla för att "reglerna säger".
Varför inte värna om en hälsosam boendekultur där man tar hänsyn istället för att vara nån slags paragrafnazi?
Istället för att som du skrev i det andra inlägget kan man ju faktiskt gå och prata med sin granne, borde väll du föreslå som ehm, jobbar med detta? För grannen har förmodligen ingen aning om att det stör eller vilka tider man jobbar.