Citat:
Han frågade när vi tycker det är okej att börja städa på morgonen (alltså kan man ta för givet att han syftar på att det kommer "störa" grannarna, för varför skulle han annars fråga?).
Sedan svarade jag just på det han frågade, nämnligen vad JAG tycker.
Man måste inte städa (samt störa) åtta på morgonen bara för att ordningsreglerna säger att det är ok. Man kan fortfarande visa hänsyn för att människor lever olika. Det är förövrigt inte en rätt att störa för att klockan slår åtta. Däremot får man stå ut med ljud som är förknippade med boendeformen, ja.
Jag vet vad ordningsreglerna säger. Jag däremot väljer ofta att visa hänsyn till andra människor. Men tyvär är väldigt många som dig. Skiter i allt och alla för att "reglerna säger".
Varför inte värna om en hälsosam boendekultur där man tar hänsyn istället för att vara nån slags paragrafnazi?
Istället för att som du skrev i det andra inlägget kan man ju faktiskt gå och prata med sin granne, borde väll du föreslå som ehm, jobbar med detta? För grannen har förmodligen ingen aning om att det stör eller vilka tider man jobbar.
Sedan svarade jag just på det han frågade, nämnligen vad JAG tycker.
Man måste inte städa (samt störa) åtta på morgonen bara för att ordningsreglerna säger att det är ok. Man kan fortfarande visa hänsyn för att människor lever olika. Det är förövrigt inte en rätt att störa för att klockan slår åtta. Däremot får man stå ut med ljud som är förknippade med boendeformen, ja.
Jag vet vad ordningsreglerna säger. Jag däremot väljer ofta att visa hänsyn till andra människor. Men tyvär är väldigt många som dig. Skiter i allt och alla för att "reglerna säger".
Varför inte värna om en hälsosam boendekultur där man tar hänsyn istället för att vara nån slags paragrafnazi?

Istället för att som du skrev i det andra inlägget kan man ju faktiskt gå och prata med sin granne, borde väll du föreslå som ehm, jobbar med detta? För grannen har förmodligen ingen aning om att det stör eller vilka tider man jobbar.
Problemet som uppstår när vi säger att man kan prata med sin granne är att det uppstår bråk, det kan du även se på tidigare inlägg i denna tråd. Istället för att låta hyresvärden ta hand om det så bankar man tillbaka, spelar lika hög musik eller lämnar arga lappar. Detta leder ingenstans då din granne bara kommer att påstå att det du säger inte stämmer, har du otur så kan även dina grannar gå emot dig med tanke på att du också stör när du "ger tillbaka". Vid kontakt med hyresvärd och störningsjour så dokumenteras varje gång en störning inkommer, vi tar därefter kontakt med hyresgästen som har blivit anmäld och förklarar hur det ligger. I vissa fall ges även varningar, om hyresgästen fortfarande stör trots vår kontakt kan flera varningar ges och efter 3 - 5 varningar kan hyresgästen riskera att bli vräkt.