2015-05-09, 12:59
Medlem
hehe hon kanske tycker likadant alltid när du går till soprummet stirrar du upp mot hennes lägenhet
du kanske är en fönstertittare ?
Citera
2015-05-09, 13:02
Medlem
Hon står i sin bostad och tittar ut, vilket är helt okej. Du går förbi hennes bostad och tittar alltid in i den, vilket inte är okej. Det är du TS som gör fel här, inse det!
Citera
2015-05-09, 13:09
Medlem
leonardshelbys avatar
Stör det verkligen så mycket?
Du kanske kan titta åt ett annat håll?
Citera
2015-05-09, 18:36
Medlem
Jag har ett lite störande problem men en granne på den våning jag bor på, vi har en gemensam tvättstuga på våningen, men dom "glömmer" att hämta igen tvätten typ varannan gång dom tvättat. Det kan ta två tre dagar för dom att hämta igen tvätten ut maskinerna.

Det är lite störande att maskinerna står fulla med någon annans tvätt när man själv har bokat tid. Men nu så har dårarna börjat gnälla på att man slänger ut deras tvätt ut maskinerna.
Citera
2015-05-09, 19:00
Medlem
utan.att.stannas avatar
Så många problem här som inte har en bra lösning förutom livsstills begränsad anpassning. Enligt mig finns bara en lösning, flytta till landet/hus. Som att bo i ett fängelse i lägenheter. Kommer nog aldrig bo så igen.
Citera
2015-05-09, 19:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Jag har ett lite störande problem men en granne på den våning jag bor på, vi har en gemensam tvättstuga på våningen, men dom "glömmer" att hämta igen tvätten typ varannan gång dom tvättat. Det kan ta två tre dagar för dom att hämta igen tvätten ut maskinerna.

Det är lite störande att maskinerna står fulla med någon annans tvätt när man själv har bokat tid. Men nu så har dårarna börjat gnälla på att man slänger ut deras tvätt ut maskinerna.
De kan inte säga ett skit om deras tillhörigheter inte avlägsnas när deras bokning är över. Så gnäller de kan du bara säga åt idioterna att ta väck sin skit i tid annars hamnar det på golvet. Det är inte ditt problem att de inte bryr sig om sina kläder. En kul grej vore om du tog på dig lite av deras kläder och vandrade runt med. Då kanske de ser till att ha koll på grejerna.
Citera
2015-05-09, 20:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Men nu så har dårarna börjat gnälla på att man slänger ut deras tvätt ut maskinerna.
Egenmäktigt förfarande kallas det visst...men polisen skulle inte lägga ett uns på det prata med hyresvärden om det.
Citera
2015-05-09, 20:46
Medlem
Laetuss avatar
Har idag flyttat in en polack bredvid mig, hur i helvete det kunde hända är bortom mitt förstånd.
Men i alla fall så redan idag när han flyttade in så väcktes jag av att han hade så oerhört högt på radion och det har pågått hela dagen nu.

Är ganska konflikträdd och har verkligen ingen lust att gå till hyresvärden om detta då vi har känt varandra väldigt länge och har en väldigt vänlig relation som jag inte vill förstöra med något gnäll.

Så nu undrar jag hur man hanterar detta skit och jag är villig att ta till alla medel? Om det första en människa gör när de flyttar in i en hyresrätt är att dra på radion på max så förtjänar man fan ingen nåd.
Citera
2015-05-09, 20:59
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laetus
Har idag flyttat in en polack bredvid mig, hur i helvete det kunde hända är bortom mitt förstånd.
Men i alla fall så redan idag när han flyttade in så väcktes jag av att han hade så oerhört högt på radion och det har pågått hela dagen nu.

Är ganska konflikträdd och har verkligen ingen lust att gå till hyresvärden om detta då vi har känt varandra väldigt länge och har en väldigt vänlig relation som jag inte vill förstöra med något gnäll.

Så nu undrar jag hur man hanterar detta skit och jag är villig att ta till alla medel? Om det första en människa gör när de flyttar in i en hyresrätt är att dra på radion på max så förtjänar man fan ingen nåd.

Gå och prata med din nya granne och förklara att det är väldigt lyhört och att han stör dig och förmodligen andra grannar när han har så hög volym på radion, vågar du inte säga det öga mot öga kan du skriva en lapp istället.
Citera
2015-05-09, 21:03
Medlem
Laetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Gå och prata med din nya granne och förklara att det är väldigt lyhört och att han stör dig och förmodligen andra grannar när han har så hög volym på radion, vågar du inte säga det öga mot öga kan du skriva en lapp istället.

Är rätt säker på att han inte pratar svenska, känns nästan lättare att gå över och knivhugga honom.

Dessutom så lyssnar han på Mix Megapol, jag fullkomligt hatar den radiokanalen. Kan ju för fan inte ens dämpa skiten när jag sätter på mig mina hörlurar.
Senast redigerad av Laetus 2015-05-09 kl. 21:11.
Citera
2015-05-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laetus

Har du god relation med hyresvärden så är det ju desto lättare för dig att prata med denne. Det är ju inte hyresvärden du ska vara arg och gnällig mot, du är trevlig och berättar ditt ärende och undrar om värden kan göra något åt detta.
Citera
2015-05-09, 21:30
Medlem
Laetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har du god relation med hyresvärden så är det ju desto lättare för dig att prata med denne. Det är ju inte hyresvärden du ska vara arg och gnällig mot, du är trevlig och berättar ditt ärende och undrar om värden kan göra något åt detta.

Jo jag får ta och göra det.

Det har varit så lugnt och skönt och så ska detta hända. Är så in i helvetes förbannad just nu så ska väl ta och försöka lugna ner mig först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in