2013-12-12, 20:07
Medlem
Du har säkert flyttat nu men hamnade på denna tråden då jag sökte.
Har själv fått jävliga och otrevliga grannar sen ca. 1,5 år ovan på oss.
Stampar som fan i golven när dom går(springer).
Har påtalat detta för dom och att det är lyhört som fasen men efter det så har det bara blivit värre.
Dom kastar istället ner lappar i min brevlåd om störande ljud.TV-ljud (har så lågt på att jag inte hör vad dom säger) Ljud som inga andra hör ! (så jävla sjuka människor)
Vet inte om dom hade stampat jordgolv i hemlandet så att vanan sitter i eller?
Sen har deras nysvenska unge börjat att springa med , från 7 på morgonen till 9-10 på kvällarna.
Fram och tillbaka hela dygnet runt,kul som fan när man jobbar natten och kommer hem för att sova vid 7.30 snåret.
Är fullt medveten om att barn ska få röra sig men det finns gränser anser jag.
Jag har själv barn och sagt till dom att inte springa inne för att ta hänsyn till grannen under.
Sådant som jag kallar sunt förnuft och ett vettigt beteende gentemot medmänniskor.
Men fan inte ovanför.
Det är för i helvete ingen idrottshall man bor i.
Den senaste tiden så är det visst Ok att börja hamra och spika för knatten ovanför också.
Har varit i kontakt med hyresvärden men vad leder det till ........inte ett skit .
För mig finns det bara till att ta sitt pick o pack å dra.
För att folk inte kan bete sig medmänskligt. Å folk undrar varför SD växer ?????
Citera
2013-12-13, 11:41
Medlem
johnjohns avatar
Har en svensk granne vars hund skäller i tid och otid. Jag stod ut i 6 månader sedan sade jag åt henne att hunden stör. Det lugnade ned sig men efter ett tag började den igen. Jag skrev då ett brev till henne och senare samma vecka pratade jag med henne och sedan dess har det varit ok. Styrelsen är informerad men det är ju mest en skimär då de ej kan göra ett skit mer än att påtala det jag redan har gjort.

Vi får se vad som händer härnäst? Polisanmäla känns fånigt men om det är ända chansen så får det bli så.

JJ.
Citera
2013-12-13, 12:28
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Har en svensk granne vars hund skäller i tid och otid. Jag stod ut i 6 månader sedan sade jag åt henne att hunden stör. Det lugnade ned sig men efter ett tag började den igen. Jag skrev då ett brev till henne och senare samma vecka pratade jag med henne och sedan dess har det varit ok. Styrelsen är informerad men det är ju mest en skimär då de ej kan göra ett skit mer än att påtala det jag redan har gjort.

Vi får se vad som händer härnäst? Polisanmäla känns fånigt men om det är ända chansen så får det bli så.

JJ.

Jag tror faktiskt inte det är riktigt polisens område, du ska nog anmäla henne till kommunen jag har för mig att de har folk som tar hand om anmälningar gällande missförhållanden bland (hus)djur eller om det är länsstyrelsen. Om du googlar lite så får du säkert fram information om vem som har hand om dessa saker och hur du ska gå tillväga för att göra en anmälan.
Citera
2013-12-19, 12:54
Medlem
granne från helvetet /jag är inte helt oskyldig

Hej alla jag behöver verkligen tips och hjälp av er. Det hela började med att jag och grannes brud pratade en del och kom bra överens, det kom sakta men säkert fram att han var typ killen från helvetet och en dag när hon kom över ledsen och förtvivlad för han var elak och slog henne rann det över för mig och jag ringde polisen som fick ta ett snack med han, då började helvetet.
först och främst kom han ut en dag när jag pratade med en vän och skrek och gormade att jag stått i min dörr och fluktat på hans tjej.
jag förklarade att ja jag stått innan för min dörr och fipplat med dörrkedjan som inte ville hoppa av och när jag hörde hans tjej väntade jag att gå ut då jag ville inte ha massa väsen i trappan.
sedan efter det började han sprida ut att jag stal post, och sedan hade någon fifflat med hans lås och gissa vem som fick skit för det.....
en annan dag kom jag inte ur trappan innan han skrek att jag ska inte skriva till hans brud på favebook, jag hälsade lungt fritt land jag pratar och skriver med vem fan jag vill.
jag tänkte att nu måste han väl ge sig men nej en dag knackade han på och tjoade om att någon repat hans bil och det måste ju vara jag och han hade film och allt. bra tänkte jag då kan han ju se att det inte är jag, men nu i morse rann det fan över nu hade någon petat in nått skit i mitt lås!
jag undrar dock om det är han eller någon som vill vi ska bråka ännu mera.

jag undrar vad fan ska jag göra åt fanskapet jag har varje gång berättat för hyres värden via mail som inte verkar behaga sig svara ens. och jag tänker inte flytta bara för han är en fitta
jag är en lung människa men snart rinner det över och jag spränger hans bil med svartkrut eller smälter hans jävla lås med termit så kanske han fattar att om jag jävlas gör jag det med råge

vad göra
Citera
2013-12-19, 13:04
Medlem
Hassebosse47s avatar
Såvidare du inte har en granne som skjuter din katt och hänger upp den i ditt träd, så har du inga större problem.

Snacka mer med hans brud och ge tillbaka då det verkar vara hans "svaga punkt".
Citera
2013-12-19, 15:13
Medlem
chilipreppers avatar
Vem är det som ger dig skit hela tiden? Hyresvärden bryr sig ju inte, så är det andra grannar då som ger dig skulden för det din elake granne påstår?
Citera
2013-12-19, 17:06
Medlem
Ducken11s avatar
Gör som ovanstående, blir nog bäst om du tar ett snack med honom i syfte att sluta fred.

Säg att du inte har jävlats med honom och om han känner sig orolig då det uppenbarligen är någon som jävlas med han så erbjud dig att hjälpa till att hålla koll efter vandaler och ligister i området som kan tänkas ligga bakom de som hänt.
Säg att du ska hålla samtalen med hans flickvän till en minimalnivå.

Sedan fortsätter du att prata och sätta på hans brud bakom hans rygg!
Citera
2013-12-19, 17:08
Medlem
.
Citera
2013-12-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk

Bor du i en hyresrätt? Hyresvärden ska dokumentera varje gång en anmälan om störning har inkommit, man ger då hyresgästen en varning. Vet du om din hyresvärd gör detta? Om hyresvärden inte reagerar har du rätt att prata med någon annan som jobbar högre upp, någon förvaltare, ansvarig eller liknande. Ta kontakt med bolaget du hyr lägenheten av och förklara situationen. Att du ger igen kommer bara leda till att du får en varning och då hamnar du själv i knipa. Med tanke på att du också har haft kontakt med polisen en gång och flera gånger med hyresgästen så visar det tydligt att hyresgästen du anmäler har gjort fel. Är det han eller hon som står på kontraktet? Problemet som uppstår här är att hon kommer att få varningen om det är hon som står på kontraktet.
Citera
2013-12-19, 19:43
Medlem
erpers avatar
Haha, ni sitter ju inne i den här tråden och klagar som ett gäng kärringar! Fan skäms ni inte era muppar?
Citera
2013-12-22, 06:58
Medlem
När tycker ni att det är okej att börja städa på morgonen en helgdag? Jag vet inte hur reglerna är här, men visst måste det vara tillåtet att dammsuga och så vid 8-tiden?
Citera
2013-12-22, 10:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
När tycker ni att det är okej att börja städa på morgonen en helgdag? Jag vet inte hur reglerna är här, men visst måste det vara tillåtet att dammsuga och så vid 8-tiden?
Det beror ju på hur pass lyhört huset är. Om du ska leva om så hade jag personligen sagt att vänta till efter nio på en söndag. Det är ändå söndag... Men tillåtet är det ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in