2013-12-30, 21:51
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vivamondo köpte jag min ifrån.
Om den är slutsåld, kanske den kommer in senare? Frågat deras kundtjänst?
Jag har ännu inte riktigt kommit så långt så att jag är på väg att beställa utan håller fortfarande på att kolla vilken sida som är bäst att beställa från. Om jag får tankar på att bestämmer mig för att beställa därifrån så kommer jag troligtvis höra av mig till dem om de inte fått in den till dess.
Citera
2013-12-31, 12:41
Medlem
Kumhos avatar
Michael for men finns på FragranceX, skickar till Sverige men jag är tyvärr ovetandes om risken för tull.

http://www.fragrancex.com/products/_..._products.html
Citera
2013-12-31, 13:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har köpt därifrån tre gånger. Varje gång har det tagit ca 1 vecka +/- någon dag. Men då har det varit "vanliga" veckor, alltså inte massa helger. I mitt fall så har posten tagit över leveransen efter att paketet kommit till Sverige.
Haha, så jävla typiskt... Nu har mitt paket skickats tillbaka till Sändaren, alltså parfumdreams, och de har ingen aning varför... Stabilt... min vanliga otur... less man blir.

Eller kan det vara så att DHL inte får skicka parfym via flyg längre? När beställde du där senast?
Citera
2013-12-31, 13:14
Medlem
Sean Paul måste ju ha den godaste herrdoften!! Den blå flaskan som liknar en överkropp!
Citera
2013-12-31, 14:05
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Haha, så jävla typiskt... Nu har mitt paket skickats tillbaka till Sändaren, alltså parfumdreams, och de har ingen aning varför... Stabilt... min vanliga otur... less man blir.

Eller kan det vara så att DHL inte får skicka parfym via flyg längre? När beställde du där senast?
Typiskt. Det hände faktiskt mig också en gång när jag beställde från Essenza Nobile. Mailade direkt när jag såg det och de var snabba på att skicka iväg den igen.

Det tror jag inte. Var väl ca 1 månad sedan jag beställde från PD sist.
Citera
2013-12-31, 16:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Michael for men finns på FragranceX, skickar till Sverige men jag är tyvärr ovetandes om risken för tull.

http://www.fragrancex.com/products/_..._products.html

Ser ut som nya formulan om man kollar på bilderna iaf. Bara så man vet innan man beställer.
Citera
2014-01-01, 12:45
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ser ut som nya formulan om man kollar på bilderna iaf. Bara så man vet innan man beställer.
Det är förmodligen så, troligtvis är de gamla slut på de flesta ställen.
Kändes som att Vivamondo fick in ett parti som bara skulle säljas slut billigt.
Citera
2014-01-02, 15:37
Medlem
Anon2s avatar
Det sägs överallt att de har förstört Jean Paul Gaultier Le Male eftersom de har ändrat formulan.
Från att vara ett mästerverk har det gått till att vara svagt och riktigt dåligt.

Har sett folk skriva att de har sprutat 10 gånger men det har fortfarande varit en svag doft.

Men för mig var det en tydlig doft med bara ett sprut, och doften satt fast i kläderna i 3 dagar.

Finns det en möjlighet att de har omformulerat den bara i USA? Ifall de har förbjudit något ämne i USA.
Citera
2014-01-02, 18:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Det sägs överallt att de har förstört Jean Paul Gaultier Le Male eftersom de har ändrat formulan.
Från att vara ett mästerverk har det gått till att vara svagt och riktigt dåligt.

Har sett folk skriva att de har sprutat 10 gånger men det har fortfarande varit en svag doft.

Men för mig var det en tydlig doft med bara ett sprut, och doften satt fast i kläderna i 3 dagar.

Finns det en möjlighet att de har omformulerat den bara i USA? Ifall de har förbjudit något ämne i USA.
Köp Amouage Reflection så får du en parfym som har vissa noter av Le Male men mycket bättre komponerade, mindre syntetisk och lång hållbarhet.
Citera
2014-01-02, 18:42
Medlem
irrblosss avatar
Går det förstöra Le Male mer än originalet? Ett halvt spray av originalet var ju för mycket och satt i flera dagar i kläder.
Citera
2014-01-02, 20:29
Medlem
Kommandos avatar
Vad tycker ni om Pure Malt?
Citera
2014-01-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Vad tycker ni om Pure Malt?
Jag tycker den är bland de bättre designerdofter jag provat. Mycket bra för de kallare månaderna.
Jag vet att vissa kan uppfatta den som lite "gammeldags". Mycket beror ju på vad man gillar. Har inga direkta likheter med orginalet A*Men enligt mig, även om där råder vissa delade meningar. Vissa påstår att den har orginalets dna, men att denna då har den "whiskeynoten" i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in