2013-12-26, 20:41
Medlem
Bultmans avatar
Det verkar verkligen vara svårt att få tag på Michael for Men, den finns inte i svenska affärer och på svenska webbutiker är den slut överallt och på utländska webbutiker är den avsevärt mycket dyrare. Jag hittade den till rimligt pris på Amazon, men då är väl risken att man åker på tull och en massa avgifter om man beställer den därifrån. Varifrån har ni som skaffat den tidigare fått den ifrån?
Citera
2013-12-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Det verkar verkligen vara svårt att få tag på Michael for Men, den finns inte i svenska affärer och på svenska webbutiker är den slut överallt och på utländska webbutiker är den avsevärt mycket dyrare. Jag hittade den till rimligt pris på Amazon, men då är väl risken att man åker på tull och en massa avgifter om man beställer den därifrån. Varifrån har ni som skaffat den tidigare fått den ifrån?
Vivamondo köpte jag min ifrån.
Om den är slutsåld, kanske den kommer in senare? Frågat deras kundtjänst?
Citera
2013-12-26, 22:49
Medlem
Acqua di Gio.

Jag förstår skillnaden mellan EdT och EdP men förändras lukten något i uppgraderingen till EdP då den blir starkare?
Citera
2013-12-26, 23:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman

Köpte min från wowhd men även där verkar den slut. Ganska nöjd att jag köpte en reservflaska nu måste jag säga.
Citera
2013-12-27, 02:18
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Kluven mellan 212 VIP men och DG the one, vilken tycker ni?
Hur är det med Pure malt?
212 Vip alla dagar i veckan.
Citera
2013-12-27, 02:59
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpidump
Versace pour homme och YSL L'homme ska väl vara ganska alldagliga och lätta att använda. Inte alltför dyra heller.
notera att jag inte kan parfym och att jag tipsar om sådana jag aldrig luktat på
Versace ph är ju en känd sommarparfym. Han har redan nautica voyage som jag köpt till honom som är ganska lik Versace ph förutom att NV inte har nån citron. Ysl l'homme lät intressant. Det var ett tag jag sniffade den.
Citera
2013-12-27, 23:36
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
+
Enligt mig är PM en av de bättre designerdofterna jag någonsin provat. Och jag kan erkänna att jag provat väldigt många designerdofter.
Trevligt. Då kanske jag kan fråga dig vad du tycker om Versace Pour Homme och Blue de Chanel?
Citera
2013-12-28, 00:36
Medlem
pstroem1894s avatar
Måste bara tipsa om ''The Golden Secret'' herrparfym från Antonio Banderas, flög hem från Las Palmas igår och luktade på denna parfym av en ren slump, har gått om kring och funderat på att köpa One Million, men den är ju lite dyr.. Men denna parfymen från Antonio Banderas luktar nästan identiskt, kan knappt känna någon skillnad mellan denna och One Million, kostade mig endast 180:- för 100ml, har inte hittat något svensk hemsida som säljer den men den finns på http://www.fragrancex.com/products/_..._products.html
Citera
2013-12-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDP
Trevligt. Då kanske jag kan fråga dig vad du tycker om Versace Pour Homme och Blue de Chanel?

Helt OK dofter för vad dee är, men inget mer än så.
Bleu de Chanel är bättre än Versace PH, som f ö är en liten 'kopia' på Chanel Allure Homme Sport. Så gillar du Versace PH skulle jag råda dig till att prova CAHS, en mycket bättre version.
Citera
2013-12-29, 10:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Så är det någon som köpt eller testat något nytt kul på sistone?

Fick själv hem lite halvroliga prover från Essenza Nobile sist bl.a Bond No9's nya Aventus-kopia "The Scent of Peace for Him", positivt överraskad faktiskt. Luktar ganska likt Aventus fast utan rökigheten och något fruktigare än min Aventus-batch. Dock är priset på 255€ helt galet i mina ögon.

Fick även lite från Masque Fragranze Milano, tror dom var med i nåt mailutskick för ett tag sen. Terralba, Montecristo och Luci Ed Ombre. Fastnade för den väldigt animaliska Montecristo och blev tvungen att beställa en flaska. Luktar otroligt fränt och "urin'igt" på nära håll men otroligt bra annars.

Fick även chansen att testa Silver Mountain Water från en annan flaska än NK's i gbg. STOR skillnad, är helt övertygad att testern på NK har blivit gammal och dålig. En helt annan doft.
Fick givetvis ta och beställa mig en SMW
Citera
2013-12-29, 12:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Så är det någon som köpt eller testat något nytt kul på sistone?

Fick själv hem lite halvroliga prover från Essenza Nobile sist bl.a Bond No9's nya Aventus-kopia "The Scent of Peace for Him", positivt överraskad faktiskt. Luktar ganska likt Aventus fast utan rökigheten och något fruktigare än min Aventus-batch. Dock är priset på 255€ helt galet i mina ögon.

Fick även lite från Masque Fragranze Milano, tror dom var med i nåt mailutskick för ett tag sen. Terralba, Montecristo och Luci Ed Ombre. Fastnade för den väldigt animaliska Montecristo och blev tvungen att beställa en flaska. Luktar otroligt fränt och "urin'igt" på nära håll men otroligt bra annars.

Fick även chansen att testa Silver Mountain Water från en annan flaska än NK's i gbg. STOR skillnad, är helt övertygad att testern på NK har blivit gammal och dålig. En helt annan doft.
Fick givetvis ta och beställa mig en SMW
Har beställt en hel hög med samples från LS, bland annat några från Neela Vermeire Creations, Phaedon och L'Antichambre. Någon som testat något från dessa hus? Var det inte en Phaedon som skulle vara väldigt lik TF TV? Sedan blindköpte jag Gris Clair från SL (eller jag har ju sniffat vax-sample av den tidigare). Har inte fått någon av dessa än. Allt kommer säkert på en gång så det blir en repris av julafton med paketöppning.
Citera
2013-12-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har beställt en hel hög med samples från LS, bland annat några från Neela Vermeire Creations, Phaedon och L'Antichambre. Någon som testat något från dessa hus? Var det inte en Phaedon som skulle vara väldigt lik TF TV? Sedan blindköpte jag Gris Clair från SL (eller jag har ju sniffat vax-sample av den tidigare). Har inte fått någon av dessa än. Allt kommer säkert på en gång så det blir en repris av julafton med paketöppning.
Jo, Tabac Rouge, ska tydligen vara lik TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in