2014-01-02, 15:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ja det är riktiga feelgoodfilmer det där...
HAHAHA!

Jag uppfattade att han vill ha tips på lite liknande filmer som Man From Nowhere och The Chaser och sådär också, annars kan han bortse från tipsen. I Saw the Devil, riktigt feelgood, höhö...
Citera
2014-01-02, 15:40
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
HAHAHA!

Jag uppfattade att han vill ha tips på lite liknande filmer som Man From Nowhere och The Chaser och sådär också, annars kan han bortse från tipsen. I Saw the Devil, riktigt feelgood, höhö...
Det finns ju något tillfredsställande med hämndfilmer när rättvisa skipas till slut
Citera
2014-01-05, 01:05
Medlem
NirvanAs avatar
Nån som sett Gamgi a.k.a The Flu?
Citera
2014-01-05, 01:07
Bannlyst
Är väl en typisk koreansk hollywoodrulle. Överdramatisk och påkostad. Blir väl att se nån gång..
Citera
2014-01-05, 01:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Nej, inte ännu men blir någon dag framöver tror jag.
Citera
2014-01-05, 01:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Är väl en typisk koreansk hollywoodrulle. Överdramatisk och påkostad. Blir väl att se nån gång..
Koreanerna är bra på sina påkostade filmer dock, bättre än hollywood oftast.
Citera
2014-01-05, 01:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Det håller jag med om, Hollywood är mestadels bara påkostat tråkfilm numera.
Citera
2014-01-05, 01:13
Bannlyst
Citat:

Yes jag såg den för några dagar sedan. Helt okej.
Citera
2014-01-05, 01:14
Bannlyst
Citat:

Problemet med Sykorea är att det nästan blivit värre än hollywood. Filmerna är bombastiska och remakes haglar på löpande band. Inget ont med det men det börjar bli aningen klatschigare...Är väl kanske inte så konstigt med tanke på att det inte finns något annat land i världen som är så influerad av USA...
Citera
2014-01-05, 01:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Problemet med Sykorea är att det nästan blivit värre än hollywood. Filmerna är bombastiska och remakes haglar på löpande band. Inget ont med det men det börjar bli aningen klatschigare...Är väl kanske inte så konstigt med tanke på att det inte finns något annat land i världen som är så influerad av USA...
Jao, de har efter koreakriget också tagit efter omskärelsen av män, över 60% av koreanska män är omskurna pga amerikanska influensen har sånt kraftigt grepp om landet.
Citera
2014-01-05, 01:58
Medlem
hetfields avatar
Citat:

Citat:
Mitt omdöme stämmer väl rätt bra in på vad Pieter siar om. Filmen är väl okej men tillför ingenting nytt till genren. Rätt så kliché. Såg den utan subs så missade en del detaljer, tror dock inte det påverkade allt för mycket.
Citera
2014-01-05, 03:27
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Antar att de flesta här redan har sett dessa men ändå värt att nämna. Chan-wook Park (Old Boy, Lady Vengance) och Hayao Miyazaki (Spirited Away, My Neighbor Totoro) är guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in