2014-01-23, 14:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har trilogin i en box, ska se dem nu i framtiden. Synd att det inte är alla fyra filmerna, jag tror bara det är tre... Ska kolla på en gång... Jo det stämde, synd att inte alla filmerna var med kan jag tycka.

Vilken av filmerna saknas i boxen?
Citera
2014-01-23, 14:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vilken av filmerna saknas i boxen?
Den första filmen, Grudge Song och Beast Stable... Det är dem som är med i boxen.
Citera
2014-01-23, 14:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Den första filmen, Grudge Song och Beast Stable... Det är dem som är med i boxen.

Aha, då saknas ju Jailhouse 41 som ska vara en av de bästa! Jag har inte sett den själv men laddar hem den nu tillsammans med Wandering Butterfly of Ginza (eller vad den nu heter).
Citera
2014-01-23, 14:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Aha, då saknas ju Jailhouse 41 som ska vara en av de bästa! Jag har inte sett den själv men laddar hem den nu tillsammans med Wandering Butterfly of Ginza (eller vad den nu heter).
Wandering Ginza Butterfly var bra, gav den en trea, grejen var att jag förväntat mig mycket mer action än den innehöll. Meiko Kaji är dock bra som vanligt och det var hon som var behållningen med filmen!
Citera
2014-01-23, 15:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Wandering Ginza Butterfly var bra, gav den en trea, grejen var att jag förväntat mig mycket mer action än den innehöll. Meiko Kaji är dock bra som vanligt och det var hon som var behållningen med filmen!

Läste också att Kaji inte spelar någon tystlåten hämnare i filmen direkt, även om hon ska hämnas så tycks hon prata en hel del, stämmer det?
Citera
2014-01-23, 15:08
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Läste också att Kaji inte spelar någon tystlåten hämnare i filmen direkt, även om hon ska hämnas så tycks hon prata en hel del, stämmer det?
Jo, det stämmer!
Citera
2014-01-23, 15:58
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Ja med tanke på att det är en serie vars målgrupp med största sannolikhet är koreas respektabla mängd hemmagående "ajummas" är det förmodligen inte en serie som faller alltför högt på folks prioriteringslistor. Alla huvudpersoner är kvinnor som går runt och är hysteriska och orar sig för att deras män är otrogna, vilket de naturligtvis inte är. Halleluja... Vill du ge dig ikast med något i den viktklassen ska du snarare kolla på Giant. Fantastiskt komisk serie som dock tycks ha haft problem i budgetteringen pga. sin storlek och längd. Man kan se olika skådespelare använda samma klädesplagg och mycket utspelar sig inomhus. Är visserligen 2 år sedan jag såg den dock...
Efter din beskrivning så känner jag mig inte precis jättetaggad att se den, haha.

Nåväl, får ta tag i serieletandet när jag sett klart Padam.
Citera
2014-01-23, 18:31
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Efter din beskrivning så känner jag mig inte precis jättetaggad att se den, haha.

Nåväl, får ta tag i serieletandet när jag sett klart Padam.

It's an aquired taste... Nä men skämt åsido såg jag så långt mest pga. att jag efter ett tag började intressera mig för de könsroller som fanns inom berättelsens sfär pga att det känndes som att de de i grunden var ganska honogena kvinnotyper (om än från olika generationer) som alla tycktes ställas inför samma problem hela tiden, nämligen otroheten. Männen var naturligtvis aldrig otrogna utom i ett fall, men då hade det skett tidigare i storyn och inte under den egentliga tid som ploten utspelade sig. Det fanns även klara tendenser till matriarkalt styre inom berättelsen, förklaringen till det står förmodligen att finna i det jag tidigare skrev om målgruppen för showen.

Så särskilt nöjsam var den inte att se. Gav den en chans pga. att jag vid tillfället nyss börjat se Beautiful Man och IU var en ny bekantskap för mig som jag ville se mer av. Koreansk media är ett stort intresse för mig där jag ser bra såväl som dåliga saker. Tycker ofta man mer exakt kan granska värdelösa saker framför saker man faktiskt tycker är riktigt bra, då resonemanget inom sådana inlägg blir mer färgade av subjektiva tankar.
Citera
2014-01-23, 19:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo, det stämmer!

Ska se den någon dag framöver då, tack för svaret!
Citera
2014-01-23, 20:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ska se den någon dag framöver då, tack för svaret!
Gör så! Det är mer ett drama än en actionfilm, även om den innehåller lite action.

Själv ska jag börja se något här med, får se vilken det blir att jag tar...
Citera
2014-01-23, 20:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Det blev Strange Circus här. Hade lust med nåt skruvat och hoppas på denna! Gillar ju Sono också!
Citera
2014-01-23, 20:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det blev Strange Circus här. Hade lust med nåt skruvat och hoppas på denna! Gillar ju Sono också!

Aldrig orkat att ta mig igenom hela trots att jag har försökt kanske tre-fyra gånger...

Själv ska jag se på Tom Yum Goong 2 lite senare ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in