Citat:
Ursprungligen postat av
hetfield
Efter din beskrivning så känner jag mig inte precis jättetaggad att se den, haha.
Nåväl, får ta tag i serieletandet när jag sett klart Padam.
It's an aquired taste... Nä men skämt åsido såg jag så långt mest pga. att jag efter ett tag började intressera mig för de könsroller som fanns inom berättelsens sfär pga att det känndes som att de de i grunden var ganska honogena kvinnotyper (om än från olika generationer) som alla tycktes ställas inför samma problem hela tiden, nämligen otroheten. Männen var naturligtvis aldrig otrogna utom i ett fall, men då hade det skett tidigare i storyn och inte under den egentliga tid som ploten utspelade sig. Det fanns även klara tendenser till matriarkalt styre inom berättelsen, förklaringen till det står förmodligen att finna i det jag tidigare skrev om målgruppen för showen.
Så särskilt nöjsam var den inte att se. Gav den en chans pga. att jag vid tillfället nyss börjat se
Beautiful Man och IU var en ny bekantskap för mig som jag ville se mer av. Koreansk media är ett stort intresse för mig där jag ser bra såväl som dåliga saker. Tycker ofta man mer exakt kan granska värdelösa saker framför saker man faktiskt tycker är riktigt bra, då resonemanget inom sådana inlägg blir mer färgade av subjektiva tankar.