Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Tack Tankar, Riktigt bra sammanställning.
Tycker det klart och tydligt kommer fram hur KJ
varit som kille när de var tillsammans, - ett monster.
Hur hon inte vågade ta honom tillbaka, faktiskt anade
jag varma känslor dem emellan, om man läser mellan raderna och att hon även körde med honom, utnyttjade honom och hans känslor vilket måste varit jobbigt.
Det är svårt när någon man älskar ger dubbla signaler. Väldigt frustrerande. Öppnar man och stänger dörren framför näsan på någon många gånger plus förklarar att sin kärlek tillhör någon annan så kandet helt klart blivit explosion.
Man kan inte tolka sms riktigt, det är för mycket information som inte framkommer
som man inte vet om. Alla tolkar orden olika.
Skillnaden mellan KJ och MB är att hon kunde leka med KJ och det gick inte att göra med MB varpå hon blev en efterföljande rabiat stalker. Hon kunde inte på något sätt påverka, rubba MB. Där är grejen med varför hon var så fast vid honom. En del tjejer söker sig till sådan typer. Att hon sen skickat några tusen sms är en sak för sig, vilket inte motiverar ett mord. Hade den tekniska bevisningen varit mot MB, då kan man börja tro något. Tro mig, polisen Har kollat upp MB såpass att de släppt misstanken av brott. Vi här vet inte allt, vi vet det som kan vara relevant i målet mot KJ, inte mer.
Så vem av dem hade störst anledning till att gå i taket? För till slut rann bägaren över helt klart.
Den hon kunde påverka - KJ eller den hon inte kunde påverka - MB?
Jag ser allt ännu mer klart nu, tack!
Detta ex som hon hade i Luleå som hon sov hos, vem är det? Måste missat denne
Tack själv moa-tove för ljudfilerna du lagt upp fråm rättegången, det var värdefullt (hittar dem dock inte nu, men har lyssnat och fastnade speciellt för vittnet C(A?) som jag upplever som mkt trovärdig och som kan ha sett VB på (Lejonbacksvä*en? ca 500 m från KJ:s hem) kvällen ca 21:30 sedan hon lämnat honom för att gå hem men uppenbarligen gått från KJ (kanske mot Sävast?). I alla fall sa det enligt min mening mkt trovärdiga vittnet C(A) då på fråga från biträdande försvarsadvokaten CH att hon tyckte att VB var mer lik sig på fotot från skolkatalogen än på fotot från Expressen, vilket hon även sa vid förhör under förundersökningen. Denna detalj aktade sig US mkt noga för att fråga vittnet om vid rättegången. Målsägarbiträdet/tillika hedersbrottsexperten EMF fokuserade på att vittnet såg den ensamma fotgängaren som mycket väl kan ha varit VB, ca två sekunder. Men bilens hastighet var ju bara 30 km/h. Själv tycker jag att man kan hinna se en hel del av de ensamma fotgängare man möter när man kör 30 km/h. EMF fokuserade ju även på plastkassen som VB skulle ha burit och haft böckerna i - men vittnet sa ju att just påsen kunde fotgängaren ha haft eller inte haft. Det är ju klart att målsägarbiträdet EMF och den ena åklagaren US främst avsåg att underminera vittnets trovärdighet, men enligt min mening är vittnesuppgiften trovärdig. Jag menar att det är möjligt att den ensamma fotgängaren som vittnet såg var VB.
Börjar med ett vittnesmål från en annan person, som var klasskompis till VB och som brukade hjälpa henne med skolarbetet när hon behövde hjälp;
Förhörsledare
JF
Förhörsdatum
2013-05-16
Förhörssätt
Telefonförhör
Förhörsvittne
Berättelse
JJ berättar att han träffade VB i och med att de började läsa samma program på
Universitet i Lul*å, detta var hösten 2012. De läser teknisk fysik och elektroteknik.
JJ uppger att de har pratat med varandra på skolan, det har varit lite småprat. JJ säger att de mestadels har pratat om skolan, de har inte pratat om några personliga saker.
JJ uppger att VB har lånat anteckningar av honom.
JJ beskrivning av VB, hon är tystlåten, blyg och är mest för sig själv.
JJ uppger att han har haft kontakt med VB via sms, detta har handlat om skolan
och frågor som hon har haft angående anteckningar som hon har lånat av honom.
Via telefon så har de bara haft kontakt via sms. Sista kontakten via sms 2013-05-01 handlade om att VB inte hade gjort inlämningsuppgiften och hon ville ha hjälp med denna, hon ville även titta på en rapport. JJ såg först två timmar senare att han hade fått sms och svarade inte.
JJ uppger att de hade föreläsningar torsdag den 2 maj och fredag den 3 maj. JJ tror att VB var på föreläsningen på torsdagen och det är sista gången som han har sett
VB. JJ pratade aldrig med VB under den dagen och han såg eller hörde inget anmärkningsvärt med VB.
På fråga om det är någon i skolan som VB har umgåtts med. JJ säger att
Vatchareeya mest är för sig själv. Han uppger att hon har gjort labb-rapporter med olika, nu senast så höll hon och en kille som kallas "R***e" på med en labb-rapport. Johan vill minnas att "R***e" heter A*******n i efternamn.
Förhöret uppläst och godkänt enligt konceptanteckningar.
Förhör med JJ; 2013-05-16 12:44 diarienr: 2500-K8041-13
FUP s 1082