Citat:
Ursprungligen postat av
Mack-Bolan
[/spoiler]
Mycket i det du skriver är ju ren spekulation eller ren rappakalja.
Sedan i vilken av dina påstådda lögner iovanstående spoiler påvisar att AN/VB mördat VB?
Ställ det då till ren fakta av vad KJ ljugit om:
KJ påstår/förnekar
inte mördat VB
Hade sex med VB på morddagen, frågan är om han någonsin haft sex öht förutom då med div flaskor o dildos.
Hade druckit öl o sprit på mordkvällen
Körde rattfull
Påstår att han inte visste vem VB sms:ade med på mordkvällen
Påstår att han inte är svartsjuk
Kramade VB när hon gick
påstår att VB gick 20-30-21,00 när VB aldrig lämnde lght levande
KJ kan inte städa
KJ säger sig vara klen, trots det kan han svinga sig upp på andra våningen.
Har inte mördat VB
Har inte styckad VB
Har inte befunnit sig i FP-områdena efter VB:s död
Har inte haft nån ryggsäck
Har inte haft ett "stämjärn"
Ljuger när han påstår sig inte veta hur blodet hamnat i bagaget på sin bil
Ljuger när han påstår sig aldrig låsa sin bil, då han alltid gör det enligt KJ:s kompisar
Vägrar uppge sitt namn vid MP-sök samt uppger falskt namn
Påstår att han varit ute på nätterna själv och sökt när han i själva verket just då styckat och transporterat VB:s kropp
osv.
Framför allt Han påstår till polisen "Jag vet att ni misstänker mig, men ni har inga bevis"

Nu var det väl lögner som skulle presenteras!!

:
Eller som du säger: "mina påstådda lögner"
Ser du inte att här ligger hela problemet!! Du kan "ducka" hur mkt du vill!! Men många här i tråden som ser det som uteslutet att MB har mördat VB har gång på gång talat om MB s brister!! Har detta mode runnit av månadens tapet??
Som jag skrev förra veckan kan det mkt väl vara så att MB ljuger av vana,patologiska skäl,heder eller ren glömska som vissa är inne på. Då är det olyckligt,men tyvärr har personens beteende tillsammans med vissa av polisens insatser bidragit till detta intresse.
Detta hade kunnat försvinna om bara glömskan,vanan,hedern ifrågasatts lite mera!!
Med det sagt tycker jag det är onödigt med upprepningar om vad MB gjort eller inte gjort. Många med mig anser ju att KJ inte klarat detta på egen hand. Finns det en annan GM eller medhjälpare blir det för mig i alla fall svårt att inte titta åt ett visst håll. Nåt du kan respektera??
Om vissa personer dömer ut detta sätt att se på fallet så är det ok!! Men be då inte att folk ska redogöra sitt sätt att se på fallet. Jag hade kunnat räkna upp en massa mera lögner,vissa säkerligen bagateller som uppförstorats in absurdum,andra mer märkliga och svårtolkade.(Vill du att jag dka göra det??)Du hade oavsett vad valt att kalla det för "dina påstådda lögner"
Så hur ska vi ha det?? Ska vi köra med respekt eller håna och förlöjliga för att förstora vårt eget( rätta ) sätt att se??
Tyvärr är det enda sättet att skapa ointresse på FB och liknande sidor att tiga ihjäl saker. Ju högre den ena sidan skriker desto högre skriker den andra. Detta är inte schysst men verkligheten i dessa trådar. Jag försöker vara så civiliserad jag kan men vet att jag inte alltid lyckas.