2014-01-02, 02:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar

VB → JKB: Som i somras han blev polisanmält för han hotade mitt ex (AF, min anm) jag hjälpte honom så mitt ex tog bort anmält och då hotade han mig också.
Låter inte skum….det är nog han som är skumm
Pappa ska dra dit och prata med MB.
Hmm, pappa får inte gå jag är rädd att det blir värre.
FB 2013-03-slutet av mars 20:15

JBK → VB: Ok, ska prata med k-u på lördag…..
FB 2013-03-slutet av mars 20:59

VB → JKB: Ja gör det för annars värre. Han bara hotade om han gör det på riktigt då kan man anmäla.
FB 2013-03-slutet av mars 21:34

Källa: FUP s 1094-1099

Blev det samtalet av, det skulle jag bra gärna vilja veta.

I övrigt så tycker jag nog att MB historik av våld och hot överglänser KJ:s obevisat dödande och slakt av sin egen hund med hästlängder.

Det hävdas även att MB har en kort stubin, icke att förglömma. Kan tänka mig att hans stubin har brunnit många gånger med anledning av VB uppträdande.
Citera
2014-01-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack tankar för det jobb du har lagt ner. Jag måste uppriktigt sagt säga att jag blir kluven efter att ha läst din sammanställning rakt upp och ner. Var finns bevisen mot KJ som säger att ingen annan kan ha utfört gärningarna, jag kan inte hitta det iaf.

Det där resonemanget som vi har hört till leda att det finns ingenting som talar mot någon annan, därför måste det vara KJ, för mot honom finns det iaf indicier, är det ett nyktert sätt att se på saken?

Ingenting talar mot någon annan därför att man inte har nagelfarit någon annan, man har inte letat och därför inte hittat något, kan det vara så?

Tror snarare att det är så att hur mycket man än nagelfar någon annan så pekar allt mot en och samma person, den som är åtalad, anhållen, dömd?

Citat:
Slagningarna på KJ bil m.fl. inom familjen, vem har gjort dem och varför? Det här är en omständighet som är mycket märklig tycker jag. Finns ingen vettigare förklaring vad jag kan se än att någon har velat kolla upp vilka bilar som KJ förfogar över eller kan antas förfoga över, syftet med det kan man såklart undra över.

När är dessa slagningar gjorda?
Citera
2014-01-02, 02:28
Medlem
Citat:
Han sa bråka inte med Be*g vi är hel gäng!

Samme oförvitlige man som gick fram och tog mamman i hand under rättegången...
Citera
2014-01-02, 02:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tror snarare att det är så att hur mycket man än nagelfar någon annan så pekar allt mot en och samma person, den som är åtalad, anhållen, dömd?

När är dessa slagningar gjorda?

Det kan man iaf inte veta förrän det är gjort, just det som behövs för att täppa till alla rimliga tvivel. MB har varit misstänkt utan att man gjorde mer än tog mobilen och spanade lite på honom, ungefär.

tankar citat;

Webb-frågor 2013-04-01 t.o.m. 2013-05-08
KJ:s personbil, Tidpunkt;
2013-04-02 kl 17:56:41
2013-04-02 kl 19:27:55
2013-04-02 kl 19:27:56
2013-04-03 kl 09:19:35
2013-04-03 kl 09:19:39
2013-04-30 kl 12:02:53
2013-04-30 kl 12:02:54

KJ:s fars personbil 1, Tidpunkt;
2013-04-02 kl 19:26:56
KJ:s fars personbil 2, Tidpunkt;
2013-04-11 kl 19:23:34
Källa: FUP s 1475
Citera
2014-01-02, 02:43
Medlem
Tack Tankar, Riktigt bra sammanställning.
Tycker det klart och tydligt kommer fram hur KJ
varit som kille när de var tillsammans, - ett monster.
Hur hon inte vågade ta honom tillbaka, faktiskt anade
jag varma känslor dem emellan, om man läser mellan raderna och att hon även körde med honom, utnyttjade honom och hans känslor vilket måste varit jobbigt.
Det är svårt när någon man älskar ger dubbla signaler. Väldigt frustrerande. Öppnar man och stänger dörren framför näsan på någon många gånger plus förklarar att sin kärlek tillhör någon annan så kandet helt klart blivit explosion.

Man kan inte tolka sms riktigt, det är för mycket information som inte framkommer
som man inte vet om. Alla tolkar orden olika.

Skillnaden mellan KJ och MB är att hon kunde leka med KJ och det gick inte att göra med MB varpå hon blev en efterföljande rabiat stalker. Hon kunde inte på något sätt påverka, rubba MB. Där är grejen med varför hon var så fast vid honom. En del tjejer söker sig till sådan typer. Att hon sen skickat några tusen sms är en sak för sig, vilket inte motiverar ett mord. Hade den tekniska bevisningen varit mot MB, då kan man börja tro något. Tro mig, polisen Har kollat upp MB såpass att de släppt misstanken av brott. Vi här vet inte allt, vi vet det som kan vara relevant i målet mot KJ, inte mer.
Så vem av dem hade störst anledning till att gå i taket? För till slut rann bägaren över helt klart.
Den hon kunde påverka - KJ eller den hon inte kunde påverka - MB?
Jag ser allt ännu mer klart nu, tack!

Detta ex som hon hade i Luleå som hon sov hos, vem är det? Måste missat denne
Citera
2014-01-02, 02:44
Medlem
Citat:
Det kan man iaf inte veta förrän det är gjort, just det som behövs för att täppa till alla rimliga tvivel. MB har varit misstänkt utan att man gjorde mer än tog mobilen och spanade lite på honom, ungefär.

tankar citat;

Webb-frågor 2013-04-01 t.o.m. 2013-05-08
KJ:s personbil, Tidpunkt;
2013-04-02 kl 19:27:55
2013-04-02 kl 19:27:56
2013-04-03 kl 09:19:35
2013-04-03 kl 09:19:39
2013-04-30 kl 12:02:53
2013-04-30 kl 12:02:54

KJ:s fars personbil 1, Tidpunkt;
KJ:s fars personbil 2, Tidpunkt;
Källa: FUP s 1475

Hur svårkontrollerade är källan till dessa slagningar?
Kom ihåg att de är registrerade, och det borde polisen ha info på.

OY rensa PM, så kan du få fler.
Citera
2014-01-02, 03:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Tack Tankar, Riktigt bra sammanställning.
Tycker det klart och tydligt kommer fram hur KJ
varit som kille när de var tillsammans, - ett monster.
Hur hon inte vågade ta honom tillbaka, faktiskt anade
jag varma känslor dem emellan, om man läser mellan raderna och att hon även körde med honom, utnyttjade honom och hans känslor vilket måste varit jobbigt.
Det är svårt när någon man älskar ger dubbla signaler. Väldigt frustrerande. Öppnar man och stänger dörren framför näsan på någon många gånger plus förklarar att sin kärlek tillhör någon annan så kandet helt klart blivit explosion.

Man kan inte tolka sms riktigt, det är för mycket information som inte framkommer
som man inte vet om. Alla tolkar orden olika.

Skillnaden mellan KJ och MB är att hon kunde leka med KJ och det gick inte att göra med MB varpå hon blev en efterföljande rabiat stalker. Hon kunde inte på något sätt påverka, rubba MB. Där är grejen med varför hon var så fast vid honom. En del tjejer söker sig till sådan typer. Att hon sen skickat några tusen sms är en sak för sig, vilket inte motiverar ett mord. Hade den tekniska bevisningen varit mot MB, då kan man börja tro något. Tro mig, polisen Har kollat upp MB såpass att de släppt misstanken av brott. Vi här vet inte allt, vi vet det som kan vara relevant i målet mot KJ, inte mer.
Så vem av dem hade störst anledning till att gå i taket? För till slut rann bägaren över helt klart.
Den hon kunde påverka - KJ eller den hon inte kunde påverka - MB?

Jag ser allt ännu mer klart nu, tack!

Detta ex som hon hade i Luleå som hon sov hos, vem är det? Måste missat denne

Smart reflektion.
Jag tror dock inte att VB lekte med KJ, hon var uppriktig mot honom, och ville vara vän med honom. Visserligen tjatar hon om kakor, och när han inte kan skaffa fram sådana (har inga pengar), stannar hon hemma. Vad man ser tydligare är även att KJ levt på marginalen, han verkar inte ha lagt pengar på mat, och VB undrar om hon ska se till att han äter upp sig. Hon konstaterar att han blivit väldigt mager i början av året, i slutet av 2012 säger KJ att han känner sig deppig. Han sov dåligt, åt dåligt, tog inte hand om sig. Bara detta ensamt kan ha bidragit till katastrofen. Hunden behöver inte ha bitit av någon kabel, det kan ha räckt med att den inte fick mat eller dryck under en längre tid…

Det är ett stort ansvar att ha hand om ett levande väsen, och KJ hade ju svårt att ta hand om sig själv, därför gled han in i depressivitet.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-01-02 kl. 03:04.
Citera
2014-01-02, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Smart reflektion.
Jag tror dock inte att VB lekte med KJ, hon var uppriktig mot honom, och ville vara vän med honom. Visserligen tjatar hon om kakor, och när han inte kan skaffa fram sådana (har inga pengar), stannar hon hemma. Vad man ser tydligare är även att KJ levt på marginalen, han verkar inte ha lagt pengar på mat, och VB undrar om hon ska se till att han äter upp sig. Hon konstaterar att han blivit väldigt mager i början av året, i slutet av 2012 säger KJ att han känner sig deppig. Hans liv föll samman när han blev nekad VBs som tjej, lumpen med mera. Han sov dåligt, åt dåligt, tog inte hand om sig. Bara detta ensamt kan ha bidragit till katastrofen.

Bingo eller vad vi skall säga sista meningen är ju förklaringen till allt.

Posten ovan har blivit editerat efteråt, det som menas med citeringen är precis vad som nämns ovan.
Senast redigerad av GregorGreger 2014-01-02 kl. 03:06.
Citera
2014-01-02, 03:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Bingo eller vad vi skall säga sista meningen är ju förklaringen till allt.

Hur menar du nu?
Citera
2014-01-02, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur menar du nu?

Han sov dåligt, åt dåligt, tog inte hand om sig. Bara detta ensamt kan ha bidragit till katastrofen.

Sista ordet i meningen där räcker väl rätt långt i att börja skapa en gärningsmannaprofil, i detta fall är väl frågan om det blir hovrätt efter tingsrätt?
Citera
2014-01-02, 03:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Ja det märks ju att du inte har träffat han irl eller träffat hans kompisar eller varit med om när han stöter så sjukt hårt på tjejerna utan att fatta att dem inte vill.
Han kan inte ens ta hand om sig själv !!

Vet du vad KJs hund dog av?
Citera
2014-01-02, 03:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hur svårkontrollerade är källan till dessa slagningar?
Kom ihåg att de är registrerade, och det borde polisen ha info på.

OY rensa PM, så kan du få fler.

Det går tydligen inte att spåra vem som har gjort slagningarna. Men det är inte långsökt att någon svartsjuk f.d. pojkvän till VB har gjort det. Han har sett VB åka i KJ bil, kanske förföljt den vid tillfälle och också sett fler bilar på uppfarten till KJ föräldrahem. AF, ett svartsjukt X till VB är mitt förslag.

Inkorgen är redo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in