Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Tack Tankar, Riktigt bra sammanställning.
Tycker det klart och tydligt kommer fram hur KJ
varit som kille när de var tillsammans, - ett monster.
Hur hon inte vågade ta honom tillbaka, faktiskt anade
jag varma känslor dem emellan, om man läser mellan raderna och att hon även körde med honom, utnyttjade honom och hans känslor vilket måste varit jobbigt.
Det är svårt när någon man älskar ger dubbla signaler. Väldigt frustrerande. Öppnar man och stänger dörren framför näsan på någon många gånger plus förklarar att sin kärlek tillhör någon annan så kandet helt klart blivit explosion.
Man kan inte tolka sms riktigt, det är för mycket information som inte framkommer
som man inte vet om. Alla tolkar orden olika.
Skillnaden mellan KJ och MB är att hon kunde leka med KJ och det gick inte att göra med MB varpå hon blev en efterföljande rabiat stalker. Hon kunde inte på något sätt påverka, rubba MB. Där är grejen med varför hon var så fast vid honom. En del tjejer söker sig till sådan typer. Att hon sen skickat några tusen sms är en sak för sig, vilket inte motiverar ett mord. Hade den tekniska bevisningen varit mot MB, då kan man börja tro något. Tro mig, polisen Har kollat upp MB såpass att de släppt misstanken av brott. Vi här vet inte allt, vi vet det som kan vara relevant i målet mot KJ, inte mer.
Så vem av dem hade störst anledning till att gå i taket? För till slut rann bägaren över helt klart.
Den hon kunde påverka - KJ eller den hon inte kunde påverka - MB?
Jag ser allt ännu mer klart nu, tack!
Detta ex som hon hade i Luleå som hon sov hos, vem är det? Måste missat denne
Smart reflektion.
Jag tror dock inte att VB lekte med KJ, hon var uppriktig mot honom, och ville vara vän med honom. Visserligen tjatar hon om kakor, och när han inte kan skaffa fram sådana (har inga pengar), stannar hon hemma. Vad man ser tydligare är även att KJ levt på marginalen, han verkar inte ha lagt pengar på mat, och VB undrar om hon ska se till att han äter upp sig. Hon konstaterar att han blivit väldigt mager i början av året, i slutet av 2012 säger KJ att han känner sig deppig. Han sov dåligt, åt dåligt, tog inte hand om sig. Bara detta ensamt kan ha bidragit till katastrofen. Hunden behöver inte ha bitit av någon kabel, det kan ha räckt med att den inte fick mat eller dryck under en längre tid…
Det är ett stort ansvar att ha hand om ett levande väsen, och KJ hade ju svårt att ta hand om sig själv, därför gled han in i depressivitet.