2013-12-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bastun i grannfastigheten, jag förstår inte varför polisen inte har undersökte den med hundar, åtminstone framgår det inte i FUP.

Jag tänker på det JJ har sagt i förhör om att DJ med kompisar hade planerat en bastukväll i stugan aktuell helg, kanske flyttades den aktiviteten till den bastu som KJ har tillgång till?

DJ har inte fått frågan om varför det inte badades bastu i stugan, det tycker jag är konstigt med tanke på att det var en planerad aktivitet som dessutom delgavs JJ.

EDIT;KJ besök i föräldrahemmet, eldningsförsök, öldrickandet m.m., känns krystat. Kanske var alla hos KJ och i bastun?

Kan du bara ge en ända anledning att polis skulle genomsöka en bastu i ett hyreshusområde då varken åtalade eller för den skull VB någonsin haft intresse av att bada bastu.. släpp sådana dumheter för de existerar inte ens. Skall de kanske söka igenom alla lägenheterna på nämnda adress utifall hon släpats mellan olika boningar, skärpning anbefalles.

Om det mot alla förmodan skulle finnas något utanför FUP (slasken) och då ytterligare massor av sidor som advokat har tillgång till så varför har inte advokaten begärt dem och förhör in i FUP.
Mycket enkelt, det finns ingenting som där skulle ens i vildaste fantasi fria KJ från dådet.
Citera
2013-12-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Många om budet vilken sammansättning av bokstavskombinationer KJ lider av .. Tråden verkar nerlusad av "Sibyllor" och "kloka gubbar", förmodligen med god förutsättning att sälja horoskop till den mindre nogräknade kvällspressen.

Hur som helst ska vi vara på det klara med att disciplinen "psykologi" är en trubbig "vetenskap", så det är ju inte konstigt att omdömena om KJ spretar .. Nåväl, vi får avvakta experternas slutbetänkande i RPU om några dagar.

Edit: Fetat tror jag du har tvärfel om, varken KJ eller övriga inblandade är "kaotiska" personer. Finns ingenting som tyder på kaos i det här. .

Jeg er enig med deg i at psykologi (og psykiatri) ikke er en eksakt vitenskap. (Faktisk langt mer enn kun litt enig i den påstanden!) Jeg nøyer meg med det! Siste innlegg i 2013, så jeg slutter mens leken er god og forskutterer deg et godt nytt år MBoudine.
Citera
2013-12-31, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du bara ge en ända anledning att polis skulle genomsöka en bastu i ett hyreshusområde då varken åtalade eller för den skull VB någonsin haft intresse av att bada bastu.. släpp sådana dumheter för de existerar inte ens. Skall de kanske söka igenom alla lägenheterna på nämnda adress utifall hon släpats mellan olika boningar, skärpning anbefalles.

Om det mot alla förmodan skulle finnas något utanför FUP (slasken) och då ytterligare massor av sidor som advokat har tillgång till så varför har inte advokaten begärt dem och förhör in i FUP.
Mycket enkelt, det finns ingenting som där skulle ens i vildaste fantasi fria KJ från dådet.

Skärp dig själv, KJ är visst en bastubadare, du far med osanning så att det ryker om det. Det finns en sms konversation mellan KJ och en brud som styrker det. Du är snudd på oartig som hävdar annat, trodde bättre om dig.
Citera
2013-12-31, 23:06
Medlem
Citat:
Men vadå, KJ kunde ju smussla undan ett verktyg i fickan när hans pappa vände ryggen till vid något tillfälle. Nej, det stämmer inte att det är anledningen till att låsa in KJ i garaget. Jag tror att det var för att t ex. mor, bror eller granne inte skulle störta in i garaget och ta KJ med fingrarna i syltburken, förlåt, blodburken menar jag.

Jag tror att det var operation rengöring av bil och släp som pågick i garaget.
Ja jag tror också det är något lurt med garaget och även innan detta m låsningen. Tror inte heller riktigt på detta att han skulle vara förbjuden att ha nyckel dit helt ärligt. Låter som en riktig kanon-lögn att dra till med för att få bort ögonen därifrån OCH stugan med omgivning.

Här inne är det minsann stilla nu må jag säga!
Ja ja, nå väl, jag hopps ni alla har en go kväll i rus och dus!!

Gott nytt år på er, postare, VBs familj, KJ m familj & MB m familj, till alla andra löst inblandade och även icke ännu inblandade i målet!
Jag hoppas på god fortsättning och snart ett upplysande slut på denna historien så att vi alla får lugn i sinnet igen...
Citera
2014-01-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det finns en på Tradera som nyligen sålt blackmetal, satanismtidningar och militära tygmärken. Bl a märken från Sverige och Holland. Intressant kombination i och med tygmärkena från det militära. CancerDancer kallar säljaren sig för och är från Boden. Holland/Nederländarna där finns även super Commandern som KJ filmade.

Långsökt javisst.
Varför tror du att det är långsökt. Jag menar om det är verkligen långsökt, då, kan man avskriva honom?
Citera
2014-01-01, 14:20
Medlem
Citat:
Teoretiskt så kan MB vara mördaren och KJ medhjälpare och det kan förklara KJ utspel, så jag tycker att det är lite väl övermaga av andra att hugga av MBoudine m.fl. vid fotknölarna och klä hen i foliehatt så länge vi inte har bevis som utesluter att MB är inblandad. Jag tycker att KJ ståndpunkt rimmar mycket bra med att MB är delaktig, men jag tror inte på det själv, dock är jag inte såpass förmäten att jag påstår att jag har rätt och hen har fel.

På tal om mastvinkel och alternativ till KJ lägenhet som mordplats, jag lanserade bastun i grannhuset, och igår även HE bostad eller grannfastighet, vad tycker ni, är det helt uteslutet, fick ingen respons.
Jag tycker inte alls att det är helt uteslutet. När jag läste att VBs telefon varit under samma mast som KJs bostad under mordkvällen, fick jag en tanke på att det kan vara nånstans i närhet av hans lägenhet. Jag tänkte vilken av hans kompisar som bor i samma zon men blev aldrig klok på den.
Citera
2014-01-01, 17:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Har funderat mycket på detta med gula huset. För det första så var KJ dit den 9/5, (om jag minns rätt från FUP) en torsdag. KJ rapporterar att huset är tomt. Vill minnas att det var lite oklart i förhören om det var den 9:e eller 16:e. Fick för mig att det var den 9/5 trots allt.

Sen gick det inte många dagar, sedan var huset öppet för allmänheten. Frågan är varför KJ egentligen rapporterade att huset var tomt och varför han i ett senare skede placerade benen där? Den härskande förklaringen i tråden är att det skulle vara ett säkert ställe och ingen skulle kontrollera huset eftersom han redan gjort det. Sedan skulle han ev bränna ned det, men hade blivit avbruten. Visst kan det vara så, men...

En annan förklaring skulle kunna vara att han redan gömt händer, mobil, kläder, mordvapen och styckningsverktyg i huset. Som ni ser på bilderna finns en rätt ny golvbräda med på vissa av bilderna. Brädan verkar ha samma storlek som de gamla golvplankorna och finns i närheten av benen. Varför finns brädan där och varför bröt inte polisen upp golvet? Kanske var det så att KJ gömde föremålen i huset (i trossbotten?) och i närheten av där benen hittades? Kanske på andra sidan väggen på bilden? Eller i mellanrummet som kanske finns i väggen?

Att söka efter likdoft med hundar var säkert meningslöst eftersom benen legat där och hundarna antagligen skulle få ett frispel när de hoppade in genom fönsterluckan via rampen. Kanske var det detta som KJ och eventuell medgärningsman också listat ut. Kanske var KJ och medgärningsmannen där igen den 16/5 och konstaterade att det börjat lukta (under golvet) och därför tvingades man flytta in benen i huset och lägga dem i närheten av platsen där händer, mobil, styckningsverktyg, höftkula och annat förvarades. Allt för att dölja "bevisen".

För mig är det en gåta att inte polisen lät riva huset bit för bit. Ni som varit där kan säkert konstatera att huset är stort och att göra ett lönnfack någonstans i huset är inte speciellt svårt.

I så fall har kroppen styckats på okänd plats och sedan förts med bil upp till värnet högst upp i backen. På vägen upp till värnet stannade bilen och "bevisen" placerades i gula huset på det hemliga stället (ex i väggen/under golvet). När sedan värnet vattenfylldes och isen började smälta placerades torso vid fp2 och benen vid fp1. Detta för att dölja mord- och styckningsverktyg och händerna.

Resultatet blev att inget av föremålen som används har blivit upphittade. Den som har livlig fantasi kanske också kan se scenariot att dessa bevis avlägsnades från gula huset i samband med att benen placerades dit och har strax innan benen hittades 20/5 blivit transporterade till Brännkläppen mellan 19/5-23/5.

Tror inte på några "men" här, jag är absolut övertygad om en brännplan men att denna gick om intet på grund av att nånting kommit emellan, att man var nära att bli upptäckta, och att den plan som skulle ha gjort "Fallet Vatchareeya Bangsuan" olösligt, måste överges. Händerna kapades från armarna att behållas av någon av förövarna som souvenirer - att senare betrakta dessa är förmodligen tänkt att återuppliva ett gammalt minne. De har inte avlägsnats utan anledning, om ingen av gärningspersonerna hade efterfrågat händerna hade dessa tänkt brännas tillsammans med övriga likdelar.
Citera
2014-01-01, 17:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det finns en på Tradera som nyligen sålt blackmetal, satanismtidningar och militära tygmärken. Bl a märken från Sverige och Holland. Intressant kombination i och med tygmärkena från det militära. CancerDancer kallar säljaren sig för och är från Boden. Holland/Nederländarna där finns även super Commandern som KJ filmade.

Långsökt javisst.

Har sett den sKaKiGa filmen där den holländske "Commandern" pratade inför några airsoftare(?) medan "lillcommander" Johansson filmade. När och var filmade KJ detta ?
Citera
2014-01-01, 17:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror inte på några "men" här, jag är absolut övertygad om en brännplan men att denna gick om intet på grund av att nånting kommit emellan, att man var nära att bli upptäckta, och att den plan som skulle ha gjort "Fallet Vatchareeya Bangsuan" olösligt, måste överges. Händerna kapades från armarna att behållas av någon av förövarna som souvenirer - att senare betrakta dessa är förmodligen tänkt att återuppliva ett gammalt minne. De har inte avlägsnats utan anledning, om ingen av gärningspersonerna hade efterfrågat händerna hade dessa tänkt brännas tillsammans med övriga likdelar.

Varför annars bemöda sig att tvätta av benen? Och varför lägga dem i ett hus nära väg i ett välbesökt friluftsområde med stor risk för upptäckt? Även om huset hade eldats ned, hade man garanterat hittat benen.

Nej, GM hade skäl till att benen skulle hittas, och då även den dåligt gömda kroppen i närheten.
Citera
2014-01-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker inte alls att det är helt uteslutet. När jag läste att VBs telefon varit under samma mast som KJs bostad under mordkvällen, fick jag en tanke på att det kan vara nånstans i närhet av hans lägenhet. Jag tänkte vilken av hans kompisar som bor i samma zon men blev aldrig klok på den.
En sak som är lite skum ändå är att TR inte ser lägenheten som mordplats. I så fall är det väl rimligt att VB lämnade KJ lägenhet levandes. Då är det även möjligt att det var VB som gick omkring vid Åberget Norra vid 2130 tiden. KJ säger att han tog bilen till brorsan. Då är det inte otänkbart att han plockade upp VB på vägen dit. I så fall är det även möjligt att han åkte till föräldrahemmet eller sommarstugan. I FUP, s. 1190, säger DJ att när han var med KJ och vänner för att leta efter VB 7-8 maj någonting, så var det första gången sedan 4 maj som han såg henne. Var det en felsägning eller sanning? Om det var sanning så var det även andra gången han såg henne på cirka 4 dagar (död eller levandes). KJ sa i förhöret (FUP) att de inte ville bli inblandade. Detta bör i så fall rimligen avse hans vänner eller familj. Enda sättet för dessa att inte bli inblandad är i så fall att vittna för varandra och att KJ håller tyst. Detta skulle då även förklara varför KJ och hans vänner for i förväg och kollade om de hade glömt något på de platser som de varit på? Varje gång någon nämner fest den 4 maj så reagerar somliga med frustration eller ilska. Den som inte har något att dölja går sällan till motattack för sin frustration eller ilska. OY, dina funderingar är möjliga och rimliga. Är det någon som kan motbevisa att detta inte är möjligt med stöd av FUP på ett sakligt och icke subjektivt sätt?
Citera
2014-01-01, 18:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför annars bemöda sig att tvätta av benen? Och varför lägga dem i ett hus nära väg i ett välbesökt friluftsområde med stor risk för upptäckt? Även om huset hade eldats ned, hade man garanterat hittat benen.

Nej, GM hade skäl till att benen skulle hittas, och då även den dåligt gömda kroppen i närheten.

Antagligen var kroppen ganska nersölad med blod så jag antar att behovet av att tvätta liket någorlunda rent före transport till ödehuset där allt var tänkt att brännas, var stort.

So what, man hade förmodligen inte kunnat identifiera att kolresterna tillhört VB, och garanterat hade man inte kunnat avgöra dödsorsak - dvs att Vatchareeya blivit mördad hade inte kunnat fastställas. KJ och hans intressegemensamma bekanta diskuterade ju kniv- och strypmord och hur det perfekta mordet skulle utföras, så att meningen var att benen eller någonting annat efter VB skulle påträffas, är uteslutet.
Citera
2014-01-01, 18:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
En sak som är lite skum ändå är att TR inte ser lägenheten som mordplats. I så fall är det väl rimligt att VB lämnade KJ lägenhet levandes. Då är det även möjligt att det var VB som gick omkring vid Åberget Norra vid 2130 tiden. KJ säger att han tog bilen till brorsan. Då är det inte otänkbart att han plockade upp VB på vägen dit. I så fall är det även möjligt att han åkte till föräldrahemmet eller sommarstugan. I FUP, s. 1190, säger DJ att när han var med KJ och vänner för att leta efter VB 7-8 maj någonting, så var det första gången sedan 4 maj som han såg henne. Var det en felsägning eller sanning? Om det var sanning så var det även andra gången han såg henne på cirka 4 dagar (död eller levandes). KJ sa i förhöret (FUP) att de inte ville bli inblandade. Detta bör i så fall rimligen avse hans vänner eller familj. Enda sättet för dessa att inte bli inblandad är i så fall att vittna för varandra och att KJ håller tyst. Detta skulle då även förklara varför KJ och hans vänner for i förväg och kollade om de hade glömt något på de platser som de varit på? Varje gång någon nämner fest den 4 maj så reagerar somliga med frustration eller ilska. Den som inte har något att dölja går sällan till motattack för sin frustration eller ilska. OY, dina funderingar är möjliga och rimliga. Är det någon som kan motbevisa att detta inte är möjligt med stöd av FUP på ett sakligt och icke subjektivt sätt?

"första gången sedan 4 maj sedan han såg henne" Första gången (7-8 maj) som vem såg vem ?

Vidare. Den som bygger ett händelsescenario enbart på FUP-uppgifter kommer osvikligt att hamna fel. Det borde alla vara medvetna om.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-01 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in