2013-12-31, 11:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
NUDÅ !?

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Har funderat mycket på detta med gula huset. För det första så var KJ dit den 9/5, (om jag minns rätt från FUP) en torsdag. KJ rapporterar att huset är tomt. Vill minnas att det var lite oklart i förhören om det var den 9:e eller 16:e. Fick för mig att det var den 9/5 trots allt.

Sen gick det inte många dagar, sedan var huset öppet för allmänheten. Frågan är varför KJ egentligen rapporterade att huset var tomt och varför han i ett senare skede placerade benen där? Den härskande förklaringen i tråden är att det skulle vara ett säkert ställe och ingen skulle kontrollera huset eftersom han redan gjort det. Sedan skulle han ev bränna ned det, men hade blivit avbruten. Visst kan det vara så, men...

En annan förklaring skulle kunna vara att han redan gömt händer, mobil, kläder, mordvapen och styckningsverktyg i huset. Som ni ser på bilderna finns en rätt ny golvbräda med på vissa av bilderna. Brädan verkar ha samma storlek som de gamla golvplankorna och finns i närheten av benen. Varför finns brädan där och varför bröt inte polisen upp golvet? Kanske var det så att KJ gömde föremålen i huset (i trossbotten?) och i närheten av där benen hittades? Kanske på andra sidan väggen på bilden? Eller i mellanrummet som kanske finns i väggen?

Att söka efter likdoft med hundar var säkert meningslöst eftersom benen legat där och hundarna antagligen skulle få ett frispel när de hoppade in genom fönsterluckan via rampen. Kanske var det detta som KJ och eventuell medgärningsman också listat ut. Kanske var KJ och medgärningsmannen där igen den 16/5 och konstaterade att det börjat lukta (under golvet) och därför tvingades man flytta in benen i huset och lägga dem i närheten av platsen där händer, mobil, styckningsverktyg, höftkula och annat förvarades. Allt för att dölja "bevisen".

För mig är det en gåta att inte polisen lät riva huset bit för bit. Ni som varit där kan säkert konstatera att huset är stort och att göra ett lönnfack någonstans i huset är inte speciellt svårt.

I så fall har kroppen styckats på okänd plats och sedan förts med bil upp till värnet högst upp i backen. På vägen upp till värnet stannade bilen och "bevisen" placerades i gula huset på det hemliga stället (ex i väggen/under golvet). När sedan värnet vattenfylldes och isen började smälta placerades torso vid fp2 och benen vid fp1. Detta för att dölja mord- och styckningsverktyg och händerna.

Resultatet blev att inget av föremålen som används har blivit upphittade. Den som har livlig fantasi kanske också kan se scenariot att dessa bevis avlägsnades från gula huset i samband med att benen placerades dit och har strax innan benen hittades 20/5 blivit transporterade till Brännkläppen mellan 19/5-23/5.
Citera
2013-12-31, 11:46
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Teoretiskt så kan MB vara mördaren och KJ medhjälpare och det kan förklara KJ utspel, så jag tycker att det är lite väl övermaga av andra att hugga av MBoudine m.fl. vid fotknölarna och klä hen i foliehatt så länge vi inte har bevis som utesluter att MB är inblandad. Jag tycker att KJ ståndpunkt rimmar mycket bra med att MB är delaktig, men jag tror inte på det själv, dock är jag inte såpass förmäten att jag påstår att jag har rätt och hen har fel.

På tal om mastvinkel och alternativ till KJ lägenhet som mordplats, jag lanserade bastun i grannhuset, och igår även HE bostad eller grannfastighet, vad tycker ni, är det helt uteslutet, fick ingen respons.

Med det resonemanget kan precis vem som helst av de personer som befann sig i Norra Sverige vara mördaren.

Det är inget överilat att kalla MBoudine mfl. för Foliehatt.
Citera
2013-12-31, 11:55
Medlem
Citat:

/../
Jag ställer mig fortfarande frågande till varför VB inte provade 112 fler gånger efter det att hon misslyckades? Hon hade möjlighet men väljer att sms:a MB, det är mycket förbryllande om hon ansåg sig vara i nöd. MB var inte den som brydde sig om VB förutom när det var dags att tömma pungen, så varför försökte hon komma i kontakt med MB om hon var i ett trängt läge?
/../

Kan ej heller släppa 112*. Tanke kring det, varför sms till MB och ej fler försök till 112:

Tror inte på feltryckning/misstag. Att VB lite halvt på skoj/allvar slog 112 för att visa KJ att hon kanske larmar om han inte skärper till sig är inte alls en otrolig idè. Men är nu inne på detta: tror VB ville ringa och egentligen kunde ringa men själva hotet, KJ, fanns hela tiden i hennes omedelbara närhet och därför kunde hon inte larma.

Är tveksam till att VB öht var hemma hos KJ 4/5, tänker att KJ kört VB någon annanstans (inom samma "mobilområde"). Kanske nämnde VB direkt när KJ plockade upp henne att hon hade förhoppningar att träffa MB senare den kvällen (el pratade om sina känslor för MB) vilket ledde till gräl och att KJ svängde av på vägen för att "prata ut".
Till en början tror VB att saken skall lösa sig men efter ett tag inser hon att det verkligen inte står rätt till med KJ. VB blir rädd. Hon tänker ringa 112 men inser samtidigt (efter att ha slagit 112): hon kommer att kunna hinna få ur sig någon mening, uppge en adress/plats. Men efter några stavelser skulle samtalet avbrytas av KJ.. Och även om VB skulle hinna uppge tillräckligt med adekvat info till SOS och de hade tagit larmet på allvar så skulle inte tiden vara tillräcklig för VB innan hjälpen ankom.
Därför blev det * efter 112.
Dessutom; om KJ svängt av vägen på vägen till lgh så blev det betydligt svårare för VB att larma: hur (i mycket korta ordalag) kunna hinna/lyckas beskriva platsen/förklara exakt var hon befann sig för SOS?
Av samma anledning kunde VB inte heller ringa till någon annan. VB valde då att sms:a MB, kanske skrev hon till MB att larma SOS men MB raderade sms:en utan att riktigt läsa/uppfatta vad hon skrev. Kanske är det helt sant att han bara kan minnas "svara, svara" och att han skrev något om att han måste jobba.

Kan ingen bara hitta VB:s mobil?
Citera
2013-12-31, 12:33
Medlem
Citat:
Teoretiskt så kan MB vara mördaren och KJ medhjälpare och det kan förklara KJ utspel, så jag tycker att det är lite väl övermaga av andra att hugga av MBoudine m.fl. vid fotknölarna och klä hen i foliehatt så länge vi inte har bevis som utesluter att MB är inblandad. Jag tycker att KJ ståndpunkt rimmar mycket bra med att MB är delaktig, men jag tror inte på det själv, dock är jag inte såpass förmäten att jag påstår att jag har rätt och hen har fel.

På tal om mastvinkel och alternativ till KJ lägenhet som mordplats, jag lanserade bastun i grannhuset, och igår även HE bostad eller grannfastighet, vad tycker ni, är det helt uteslutet, fick ingen respons.
HE hade kunnat komma med en tydligare förklaring om varför han hade fått en skallskada ungefär vid samma tidpunkt utan att uppsöka läkare.
Citera
2013-12-31, 12:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Med det resonemanget kan precis vem som helst av de personer som befann sig i Norra Sverige vara mördaren.

Det är inget överilat att kalla MBoudine mfl. för Foliehatt.

Så sant. MB behöver inga "bevis" på varken det ena eller det andra. Han har aldrig varit delgiven misstanke ens. Han hade, utan problem, kunnat vara helt ensam i sitt hus medan hans fru var någon annanstans, han hade kunnat ha sin mobil avstängd hela den aktuella kvällen/natten och betett sig hur underligt han behagat i andras ögon. Bevisbördan har aldrig, och kommer aldrig ligga MB till last. Någonsin. Ingen här i tråden kommer kunna eller vilja presentera "bevis" att MB är oskyldig. Precis lika lite som karatespårivrarna kan presentera ens en hypotes eller möjlighet att MB var/är inblandad.
En fråga jag inte fått svar på ännu från foliehattarna är varför KJ aldrig ringde efter VB, och varför han ljög om det?
När någon nu svarar på det, i samma andetag kan svara på varför KJ var ute och letade efter VB. Vad skiljer dessa två motiveringar av KJ?

Ledtråd "halva Boden..."

Jag förväntar mig inget rimligt svar på mina frågor, men det kan vara bra för den, vid sunda vätskor, nya användare här att beakta innan vidare konspirationsteorier.
Citera
2013-12-31, 12:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan ej heller släppa 112*. Tanke kring det, varför sms till MB och ej fler försök till 112:

Tror inte på feltryckning/misstag. Att VB lite halvt på skoj/allvar slog 112 för att visa KJ att hon kanske larmar om han inte skärper till sig är inte alls en otrolig idè. Men är nu inne på detta: tror VB ville ringa och egentligen kunde ringa men själva hotet, KJ, fanns hela tiden i hennes omedelbara närhet och därför kunde hon inte larma.

Är tveksam till att VB öht var hemma hos KJ 4/5, tänker att KJ kört VB någon annanstans (inom samma "mobilområde"). Kanske nämnde VB direkt när KJ plockade upp henne att hon hade förhoppningar att träffa MB senare den kvällen (el pratade om sina känslor för MB) vilket ledde till gräl och att KJ svängde av på vägen för att "prata ut".
Till en början tror VB att saken skall lösa sig men efter ett tag inser hon att det verkligen inte står rätt till med KJ. VB blir rädd. Hon tänker ringa 112 men inser samtidigt (efter att ha slagit 112): hon kommer att kunna hinna få ur sig någon mening, uppge en adress/plats. Men efter några stavelser skulle samtalet avbrytas av KJ.. Och även om VB skulle hinna uppge tillräckligt med adekvat info till SOS och de hade tagit larmet på allvar så skulle inte tiden vara tillräcklig för VB innan hjälpen ankom.
Därför blev det * efter 112.
Dessutom; om KJ svängt av vägen på vägen till lgh så blev det betydligt svårare för VB att larma: hur (i mycket korta ordalag) kunna hinna/lyckas beskriva platsen/förklara exakt var hon befann sig för SOS?
Av samma anledning kunde VB inte heller ringa till någon annan. VB valde då att sms:a MB, kanske skrev hon till MB att larma SOS men MB raderade sms:en utan att riktigt läsa/uppfatta vad hon skrev. Kanske är det helt sant att han bara kan minnas "svara, svara" och att han skrev något om att han måste jobba.

Kan ingen bara hitta VB:s mobil?

Mobilen är nog borta för alltid, i något vattendrag, uppeldad eller motsvarande.
Det kan vara så att VB:s 112* var det sista hon gjorde i livet.
Citera
2013-12-31, 13:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl (kanske) sekretessbelagd information. Det är inte ovanligt - snarast tvärtom - att man har flera diagnoser.

JJ säger ADD och Asperger dvs det ena huvuddiagnos - den andra tilläggsdiagnos. Media hävdar tvärtom att Asperger ...sedan ADD.

Personligen tror jag som JJ.

Citat:
Ursprungligen postat av Vonbock
ot: Det uthevede ovenfor er MBoudines adelsmerke. Han dikter opp en fantasifull historie som verken så enkelt kan bevises eller motbevises, men kun henger i løse luften... Og dette genomgående mönster går i loop. (Jeg tror ikke engang han tror på hva han fremfører av teorier.) MBoudine oppholder seg egentlig i feil deler av FB, det er i Egna texter han i virkeligheten hører hjemme, med sine svepande formuleringar.

OnT: Jeg har vanskelig for å tro at KJ er psykopat. Det går vel vanskelig å kombinere med aspergers, eller er KJ feildiagnostisert fra begynnelsen? Måten blant annet liket ble dumpet på tyder på at en kaotisk person ligger bak ugjerningene, ikke en beregnende og rasjonelt handlende psykopat. Når RPU er klar, blir innholdet offentliggjort helt eller delvis, eller kun konklusjonen i rapporten?

Många om budet vilken sammansättning av bokstavskombinationer KJ lider av .. Tråden verkar nerlusad av "Sibyllor" och "kloka gubbar", förmodligen med god förutsättning att sälja horoskop till den mindre nogräknade kvällspressen.

Hur som helst ska vi vara på det klara med att disciplinen "psykologi" är en trubbig "vetenskap", så det är ju inte konstigt att omdömena om KJ spretar .. Nåväl, vi får avvakta experternas slutbetänkande i RPU om några dagar.

Edit: Fetat tror jag du har tvärfel om, varken KJ eller övriga inblandade är "kaotiska" personer. Finns ingenting som tyder på kaos i det här. .
Citera
2013-12-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Många om budet vilken sammansättning av bokstavskombinationer KJ lider av .. Tråden verkar nerlusad av "Sibyllor" och "kloka gubbar", förmodligen med god förutsättning att sälja horoskop till den mindre nogräknade kvällspressen.

Hur som helst ska vi vara på det klara med att disciplinen "psykologi" är en trubbig "vetenskap", så det är ju inte konstigt att omdömena om KJ spretar .. Nåväl, vi får avvakta experternas slutbetänkande i RPU om några dagar.

Edit: Fetat tror jag du har tvärfel om, varken KJ eller övriga inblandade är "kaotiska" personer. Finns ingenting som tyder på kaos i det här. .
Naturen gör ingen skillnad på kaos och ordning. Det är bara vi människor som har behov av att kategorisera för att kunna förstå och förklara vår omgivning som avgör vad vi väljer att betrakta som kaos eller ordning. Det som en så kallad "normal" människa betraktar som kaos kan för en aspi mycket väl betraktas som ordning. Det som en aspi betraktar som kaos kan för en "normal" människa betraktas som ordning. Märkligt? men sant. Med "normal" människa avses i detta fall någon som inte har fått någon diagnos.
Senast redigerad av Husvagn2 2013-12-31 kl. 13:34.
Citera
2013-12-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har funderat mycket på detta med gula huset. För det första så var KJ dit den 9/5, (om jag minns rätt från FUP) en torsdag. KJ rapporterar att huset är tomt. Vill minnas att det var lite oklart i förhören om det var den 9:e eller 16:e. Fick för mig att det var den 9/5 trots allt.

Sen gick det inte många dagar, sedan var huset öppet för allmänheten. Frågan är varför KJ egentligen rapporterade att huset var tomt och varför han i ett senare skede placerade benen där? Den härskande förklaringen i tråden är att det skulle vara ett säkert ställe och ingen skulle kontrollera huset eftersom han redan gjort det. Sedan skulle han ev bränna ned det, men hade blivit avbruten. Visst kan det vara så, men...

En annan förklaring skulle kunna vara att han redan gömt händer, mobil, kläder, mordvapen och styckningsverktyg i huset. Som ni ser på bilderna finns en rätt ny golvbräda med på vissa av bilderna. Brädan verkar ha samma storlek som de gamla golvplankorna och finns i närheten av benen. Varför finns brädan där och varför bröt inte polisen upp golvet? Kanske var det så att KJ gömde föremålen i huset (i trossbotten?) och i närheten av där benen hittades? Kanske på andra sidan väggen på bilden? Eller i mellanrummet som kanske finns i väggen?

Att söka efter likdoft med hundar var säkert meningslöst eftersom benen legat där och hundarna antagligen skulle få ett frispel när de hoppade in genom fönsterluckan via rampen. Kanske var det detta som KJ och eventuell medgärningsman också listat ut. Kanske var KJ och medgärningsmannen där igen den 16/5 och konstaterade att det börjat lukta (under golvet) och därför tvingades man flytta in benen i huset och lägga dem i närheten av platsen där händer, mobil, styckningsverktyg, höftkula och annat förvarades. Allt för att dölja "bevisen".

För mig är det en gåta att inte polisen lät riva huset bit för bit. Ni som varit där kan säkert konstatera att huset är stort och att göra ett lönnfack någonstans i huset är inte speciellt svårt.

I så fall har kroppen styckats på okänd plats och sedan förts med bil upp till värnet högst upp i backen. På vägen upp till värnet stannade bilen och "bevisen" placerades i gula huset på det hemliga stället (ex i väggen/under golvet). När sedan värnet vattenfylldes och isen började smälta placerades torso vid fp2 och benen vid fp1. Detta för att dölja mord- och styckningsverktyg och händerna.

Resultatet blev att inget av föremålen som används har blivit upphittade. Den som har livlig fantasi kanske också kan se scenariot att dessa bevis avlägsnades från gula huset i samband med att benen placerades dit och har strax innan benen hittades 20/5 blivit transporterade till Brännkläppen mellan 19/5-23/5.

Huset är en gåta och varför benen lades där. Om han petat dit mer så hade det hittats vid platsundersökningen det är jag säker på.

Jag tror de som saknas finns närmare än vad man tror.. med närmare menar jag plats som finns i FUP och förhör med KJ. Hans rörelsemönster och lite förvirrade sökningarna kan ge vissa antydningar, för han är detta ett spel i hans egen värld men den kanske raseras när han blir varse att han blir inlåst på mycket lång tid. Man kan hoppas han lägger korten på bordet.
Citera
2013-12-31, 14:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Naturen gör ingen skillnad på kaos och ordning. Det är bara vi människor som har behov av att kategorisera för att kunna förstå och förklara vår omgivning som avgör vad vi väljer att betrakta som kaos eller ordning. Det som en så kallad "normal" människa betraktar som kaos kan för en aspi mycket väl betraktas som ordning. Det som en aspi betraktar som kaos kan för en "normal" människa betraktas som ordning. Märkligt? men sant. Med "normal" människa avses i detta fall någon som inte har fått någon diagnos.

Ja, så vist är naturen inrättad. Förstår att du syftar på EU som ständigt befinner sig i gränslandet mellan kaos och katastrof, och med "normal" människa förmodar jag att du tänker på EU-kommissionens ordförande, Manuel Barosso, som hittills undsluppit att åsättas en diagnos .. Hur "normal" är han på en skala ? Men vad gäller KJ återstår ju detta att se ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-31 kl. 14:42.
Citera
2013-12-31, 14:45
Moderator
OYs avatar
Bastun i grannfastigheten, jag förstår inte varför polisen inte har undersökte den med hundar, åtminstone framgår det inte i FUP.

Jag tänker på det JJ har sagt i förhör om att DJ med kompisar hade planerat en bastukväll i stugan aktuell helg, kanske flyttades den aktiviteten till den bastu som KJ har tillgång till?

DJ har inte fått frågan om varför det inte badades bastu i stugan, det tycker jag är konstigt med tanke på att det var en planerad aktivitet som dessutom delgavs JJ.

EDIT;KJ besök i föräldrahemmet, eldningsförsök, öldrickandet m.m., känns krystat. Kanske var alla hos KJ och i bastun?
Senast redigerad av OY 2013-12-31 kl. 14:51.
Citera
2013-12-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Tror inte för en sekund att någon bemödat sig att snida till en passande planka till golvet om det nu inte var avsiktligt. I så fall är det synd att ingen bemödat sig att bryta upp den och kolla vad som eventuellt finns där under. Att byta en bit planka på ett gammalt trägolv tar tid och är inte allt för lätt att göra. Skulle gissa på att plankan har varit fastspikad mot fönstret som GM antas har använt för att ta sig in i gula huset. Om KJ hade tillgång till nyckel så skulle styckplats mycket väl kunna vara i gula huset. Då bör KJ ha varit mån om att få det att se ut som om att han har använt fönstret för att ta sig in och på så vis kunna bortförklara att han inte är nog stark för att lyfta in liket i huset, samt att det skulle behövas två personer för att lyckas göra det. Ett troligare scenario är att släpvagnen användes som styckplats varför polisen inte har lyckats hitta någon.
Senast redigerad av Husvagn2 2013-12-31 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in