Resultat: .
0%
röster
2013-12-30, 14:07
Medlem
csts avatar
Kan ju börja med att ursäkta min bitvis bittra ton igår. Var inte helt nykter när inlägget författades.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Contento är nu nog 4-5 mittback; efter Boateng, Dante och Van Buyten samt så han och Martinez, så länge Badstuber är skadad, 3+2.

Han fick spela som sådan mot Mainz när Dante blev skadad och Bayern vände matchen helt, från 0-1 till 4-1. Som ytterback tycker jag, som andra, att han är medioker, men var den gången helt ok som mittback. Denna match var han och Rafinha först på kanterna och spelet hackade rejält. När sedan Lahm och Alaba fick överta ytterbacksplatserna i andra halvlek efter att Dante bytts ut flöt spelet som det ska.

Mitt intryck då var att Contento passade bättre som mittback än på vänsterkanten. Han saknar både speed och inläggsfot för att hålla som ytterback på denna nivå, egenskaper som inte är lika viktiga i mittlåset. Skulle därför inte bli förvånad om han skolas om till en sådan, även om han är lite kort. Finns trots att poänger med att bibehålla spelare som är uppväxta i klubben, Contento kom dit som 5-åring, 1995.
Som vi varit inne på tidigare under säsongen är det tyvärr svårt att utvärdera spelarna baserat på ligamatcherna då FCB är på tok för överlägsna och spelarmaterialet ska vinna mot Mainz oavsett uppställning. Jag har svårt att se Contento prestera som mittback på den högsta nivån av flera anledningar, han är liten och rätt klen (i varje fall för att vara mittback) och hans främsta egenskaper kan knappast anses vara de defensiva.

Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Givetvis håller Dante några år till. Spekulerade bara i om Pep & co skulle börja tidigt med att skola in någon ung lovande mittback, t.ex Varane. Pep gillar ju spelskickliga spelare, även i mittlåset, så vem kan tänkas värvas på den fronten? Tror inte de hade satsat på någon över 24 i detta fallet.

Badstuber skulle vara spelklar i vår, väl? Då kan man gissa på att han är i speldugligt skick till höstsäsongen ungefär. Tveksamt om Boa - Dante/van Buyten - Martinez är tillräckligt för återstoden av denna säsong.

Håller med i det du säger. Det som behövs som det ser ut just nu är en högerback, mittback och minst en anfallare. Både Pep och senaste årens Bayern verkar gilla spelare som kan spela på flera positioner, så kanske skulle en ny Boateng vara aktuellt... alltså en spelare som kan spela högerback och mittback? Fast det skulle kanske vara svårt att lösa anfallsproblemet med den typen av spelare... Skulle nog bli för statiskt och bakåtpassande om man inte får jackpot på någon spelare som håller måttet offensivt och kan även försvara bra i mittlåset.

Vet inte annars vilken högerback som skulle passa bra. Verkar inte finnas så många unga lovande ytterbackar alls egentligen. De Sceglie, typ?

Mittfältet känns redan komplett. Hoppas dock inte att Shaqiri lämnar, han lär ta en startplats på någon av kanterna inom något år så det är bara för honom att hålla ut. Ett lån, kanske?

På anfallssidan lär ju Lewandowski anlända i sommarfönstret. Om det behövs mer än så vettefasen, Götze/Müller/Shaqiri kan spela falska nior, med en extra anfallare i truppen kan det bli svårt att rotera...

När du skriver Kraft antar jag att du menar Starke? Har också blandat ihop dem ett par gånger...
Visste hur som helst inte att han var på väg bort. Är inte han typ 32? Bra ersättare behövs, det håller jag med om. Men Ter Stegen är en startspelare och det hade varit synd om han ruttnade bort på en bänk...

Lyxproblem att ha så många spelare i världsklass att det är en ständig huvudvärk hur man ska formera laget
Nu är det väl lite oklart exakt när Badstuber är tillbaka men rehabperioden lär bli lång efter två år utanför elitfotbollen och jag tror inte man chansar med att släppa in honom i matchspel förrän han är 110% frisk. Vi kanske får se något enstaka inhopp under våren men jag tror att det är mer realistiskt att vänta honom åter i höst.

Mycket riktigt blandade jag under påverkan ihop Kraft och Starke. Jag har för mig att Starke bara förlängde kontraktet med ett år i somras och aviserade att han skulle lämna efter säsongen.

Vad det gäller tänkbara värvningar till ytterbackar tror jag man får vidga perspektivet. Likt i Alabas fall finns det säkerligen en hel del mittfältare/yttrar i världen som skulle gå att omskola till finfina ytterbackar.
Citera
2013-12-30, 14:49
Medlem
cyberkalles avatar
Contento måste höja sig nått jävulskt om han skall in som mittback, dock så är han en bra truppspelare som kan göra nytta då och då.

Tyvärr så vet då jag inget nytt om Badstuber mer än dom positiva nyheterna som spreds i början av månaden.

Angående Martinez så håller jag med denna forumräv i hans uttalande.

"Neben Lahm für mich der Spieler des Jahres 2013!

Unglaublich, wie wenig seine Bedeutung sowohl im In- als auch Ausland erkannt und wie wenig er geschätzt wird. Er hat sich viel mehr Anerkennung für seine erste Bayern-Saison verdient!

Der meist-unterschätzte Spieler auf diesem Niveau und der einzige, der sich im CL-Finale in den ersten zwanzig Minuten dagegen gestemmt hat! - Alleine dieser eine Zweikampf im CL-Finale...das ist wahre weltklasse!
Er ist für uns genauso wertvoll wie ein Ribery und ich hoffe, dass auch Pep das (wieder) erkennen wird!
Citera
2013-12-30, 21:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fullkomligt idiotisk utlåning. Varför till Schalke och varför så länge? Nu kommer det ju behöva värvas ytterligare mittbackar till nästa säsong... Hur fan tänkte Bayern där?

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg men du måste ta och lära dig mer av Bayern och deras historia detta är inget unikt.
Bayern är väl den klubben som lånar ut mest spelare och varför inte till Schalke som har krav på sig att prestera till skillnad från Nürnberg som är glada att hänga kvar.

Det enda är längden på lånet där håller jag med dig men det är väl så länge som Pep stannar.

Den svarta besten "La Bestia Negra" har gjort en underbar video av året kolla och njut så hoppas vi på en upprepning 2014.
http://www.dailymotion.com/video/x191gnf_fc-bayern-munchen-best-of-2013_sport
Citera
2013-12-30, 22:36
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag har inte hunnit läsa alla inlägg men du måste ta och lära dig mer av Bayern och deras historia detta är inget unikt.
Bayern är väl den klubben som lånar ut mest spelare och varför inte till Schalke som har krav på sig att prestera till skillnad från Nürnberg som är glada att hänga kvar.

Det enda är längden på lånet där håller jag med dig men det är väl så länge som Pep stannar.

Den svarta besten "La Bestia Negra" har gjort en underbar video av året kolla och njut så hoppas vi på en upprepning 2014.
http://www.dailymotion.com/video/x191gnf_fc-bayern-munchen-best-of-2013_sport
Jag har aldrig hört talas om att Bayern lånat ut spelare till Schalke, tycker överlag inte om hela idéen med att låna ut spelare till konkurrenter eller rivaler. Det finns bra många lag som hade varit mindre kontroversiella att låna ut Kirchoff till. Schalke bör man hjälpa så lite som möjligt.

Att relationen klubbarna emellan inte är den bästa ser vi väl exempelvis på supportrarnas reaktion kring Neuer-övergången. Att då hjälpa Schalke genom att låna ut en bra spelare är ju helt uppåt väggarna. Jag är rätt övertygad om att Kirchoff hade kunnat utvecklas lika mycket i en annan BL-klubb eller kanske ännu bättre, ett lån utomlands.
Citera
2013-12-30, 22:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag har aldrig hört talas om att Bayern lånat ut spelare till Schalke, tycker överlag inte om hela idéen med att låna ut spelare till konkurrenter eller rivaler. Det finns bra många lag som hade varit mindre kontroversiella att låna ut Kirchoff till. Schalke bör man hjälpa så lite som möjligt.

Att relationen klubbarna emellan inte är den bästa ser vi väl exempelvis på supportrarnas reaktion kring Neuer-övergången. Att då hjälpa Schalke genom att låna ut en bra spelare är ju helt uppåt väggarna. Jag är rätt övertygad om att Kirchoff hade kunnat utvecklas lika mycket i en annan BL-klubb eller kanske ännu bättre, ett lån utomlands.
Alternativet var Nürnberg inget annat var på tapeten.
Nürnberg är fienden nr1 för Bayernfansen inte Schalke trots Neuer affären.

Till utlandet? Hur många Tyskar har gått på låns till utlandet under åren?
Citera
2013-12-30, 23:27
Medlem
csts avatar
Citat:
Alternativet var Nürnberg inget annat var på tapeten.
Nürnberg är fienden nr1 för Bayernfansen inte Schalke trots Neuer affären.

Till utlandet? Hur många Tyskar har gått på låns till utlandet under åren?
Det är klart att Nürnberg också är uteslutet, men det rättfärdigar inte en utlåning till Schalke i mina ögon. Det är väl klart att utlandslån kanske inte är speciellt aktuellt under säsong men det mesta hade varit bättre.

Vidare undrar jag hur man låter en situation uppstå där en nyvärvad spelare tvingas gå på lån efter en halv säsong. Det om något tyder på att truppen disponeras fel.
Citera
2013-12-31, 07:53
Medlem
Fast till Nürnberg har Bayern varit villiga att låna ut förut. Andreas Ottl och Breno har båda hamnat där så jag vet inte om det hade varit särskilt oväntat.
Citera
2013-12-31, 09:23
Medlem
Vad tycker ni om att Dortmund inte vill att en polack ska ha högst lön i laget?
Citera
2013-12-31, 10:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Det är klart att Nürnberg också är uteslutet, men det rättfärdigar inte en utlåning till Schalke i mina ögon. Det är väl klart att utlandslån kanske inte är speciellt aktuellt under säsong men det mesta hade varit bättre.

Vidare undrar jag hur man låter en situation uppstå där en nyvärvad spelare tvingas gå på lån efter en halv säsong. Det om något tyder på att truppen disponeras fel.
Helt rätt och nu är jag med dig och allt är Thiagos fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Haendlmaiers
Fast till Nürnberg har Bayern varit villiga att låna ut förut. Andreas Ottl och Breno har båda hamnat där så jag vet inte om det hade varit särskilt oväntat.
Så är det Bayern är mästare på att låna ut spelare men Nürnberg är fortfarande hatklubben nr1 för fansen.

Gott nytt år på er.
Citera
2013-12-31, 12:01
Medlem
csts avatar
Citat:
Helt rätt och nu är jag med dig och allt är Thiagos fel.

Gott nytt år på er.
Vinner vi dubbeln i år är det säkerligen Thiagos fel och skulle det inte gå vägen är han säkert högst delaktig i det med.

Gott nytt! Imorgon öppnar transferfönstret! Får vi se några stora värvningar in eller ut från BL?
Citera
2013-12-31, 12:52
Medlem
marc0p0l0s avatar
Tayfun Korkut som ny chefstränare för Hannover. Kan någon förklara det alls? Sparkandet av Slomka måste väl först och främst haft att göra med att Martin Kind har ambitioner för Hannover att spela Europaspel regelbundet, varför då anställa en tränare utan tidigare erfarenhet som chefstränare och överhuvudtaget väldigt lite erfarenhet av Bundesliga?

Förstår verkligen ingenting, visserligen har Hannover inte gjort en strålande säsong, samtidigt har klubben enormt mycket att tacka Slomka. Skulle säga att risken för klubben att åka ut är minimal, med eller utan Slomka och att då sparka honom för att ersätta med det här alternativet?

Som bekant har jag inte mycket till övers för Hannover som stad eller klubb, men Mirko Slomka förtjänar all respekt. En riktig gentleman med kontroll över humöret och en talang för att göra mycket av litet. Vad säger Germanofil som faktiskt följer Hannover närmare, står du bakom det här agerandet? För mig personligen är det dock bara ännu en sak som medför ogillande för Martin Kind.

Godd nytt år till er alla dock, nu ser vi fram emot ett år som ska bli den tyska fotbollens bästa på väldigt många år.
Citera
2013-12-31, 13:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vinner vi dubbeln i år är det säkerligen Thiagos fel och skulle det inte gå vägen är han säkert högst delaktig i det med.

Gott nytt! Imorgon öppnar transferfönstret! Får vi se några stora värvningar in eller ut från BL?
På torsdag blir väl Lewa klar för Bayern.

Håller med dig Marcopolo tränarvalet känns märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in