Citat:
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tycker jag inte att H96s kräftgång på något sätt är Slomkas fel. Det är snarare spelarmaterialet som är undermåligt och jag hade hellre sett att man värvat några nya backar istället för att sparka Slomka. Tayfun Korkut som ny chefstränare för Hannover. Kan någon förklara det alls? Sparkandet av Slomka måste väl först och främst haft att göra med att Martin Kind har ambitioner för Hannover att spela Europaspel regelbundet, varför då anställa en tränare utan tidigare erfarenhet som chefstränare och överhuvudtaget väldigt lite erfarenhet av Bundesliga?
Förstår verkligen ingenting, visserligen har Hannover inte gjort en strålande säsong, samtidigt har klubben enormt mycket att tacka Slomka. Skulle säga att risken för klubben att åka ut är minimal, med eller utan Slomka och att då sparka honom för att ersätta med det här alternativet?
Som bekant har jag inte mycket till övers för Hannover som stad eller klubb, men Mirko Slomka förtjänar all respekt. En riktig gentleman med kontroll över humöret och en talang för att göra mycket av litet. Vad säger Germanofil som faktiskt följer Hannover närmare, står du bakom det här agerandet? För mig personligen är det dock bara ännu en sak som medför ogillande för Martin Kind.
Godd nytt år till er alla dock, nu ser vi fram emot ett år som ska bli den tyska fotbollens bästa på väldigt många år.
Förstår verkligen ingenting, visserligen har Hannover inte gjort en strålande säsong, samtidigt har klubben enormt mycket att tacka Slomka. Skulle säga att risken för klubben att åka ut är minimal, med eller utan Slomka och att då sparka honom för att ersätta med det här alternativet?
Som bekant har jag inte mycket till övers för Hannover som stad eller klubb, men Mirko Slomka förtjänar all respekt. En riktig gentleman med kontroll över humöret och en talang för att göra mycket av litet. Vad säger Germanofil som faktiskt följer Hannover närmare, står du bakom det här agerandet? För mig personligen är det dock bara ännu en sak som medför ogillande för Martin Kind.
Godd nytt år till er alla dock, nu ser vi fram emot ett år som ska bli den tyska fotbollens bästa på väldigt många år.

Men kanske kan tränarbytet trots allt ge en posivit reaktion. Det förekommer ju relativt ofta att vissa spelare kan underprestera under en tränare för att sedan blomma ut när någon annan sitter vid rodret. Vill inte säga bu eller bä om den nye tränaren innan han ens börjat. Vårsäsongen får utvisa om det var ett riktigt val eller inte.
Tycker dock precis som ni att det var konstigt agerat av Kind/Dufner. Finns en falang bland 96-fansen som till varje pris vill ha bort Kind och nu har de även börjat att vända sig emot Dufner enligt vad jag läst på forum och facebook. Men som sagt, jag väntar med kritiken till dess att vårsäsongen ska summeras.
Gott nytt år alla BL-fanatiker!