Resultat: .
0%
röster
2013-12-31, 13:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Tayfun Korkut som ny chefstränare för Hannover. Kan någon förklara det alls? Sparkandet av Slomka måste väl först och främst haft att göra med att Martin Kind har ambitioner för Hannover att spela Europaspel regelbundet, varför då anställa en tränare utan tidigare erfarenhet som chefstränare och överhuvudtaget väldigt lite erfarenhet av Bundesliga?

Förstår verkligen ingenting, visserligen har Hannover inte gjort en strålande säsong, samtidigt har klubben enormt mycket att tacka Slomka. Skulle säga att risken för klubben att åka ut är minimal, med eller utan Slomka och att då sparka honom för att ersätta med det här alternativet?

Som bekant har jag inte mycket till övers för Hannover som stad eller klubb, men Mirko Slomka förtjänar all respekt. En riktig gentleman med kontroll över humöret och en talang för att göra mycket av litet. Vad säger Germanofil som faktiskt följer Hannover närmare, står du bakom det här agerandet? För mig personligen är det dock bara ännu en sak som medför ogillande för Martin Kind.

Godd nytt år till er alla dock, nu ser vi fram emot ett år som ska bli den tyska fotbollens bästa på väldigt många år.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tycker jag inte att H96s kräftgång på något sätt är Slomkas fel. Det är snarare spelarmaterialet som är undermåligt och jag hade hellre sett att man värvat några nya backar istället för att sparka Slomka.

Men kanske kan tränarbytet trots allt ge en posivit reaktion. Det förekommer ju relativt ofta att vissa spelare kan underprestera under en tränare för att sedan blomma ut när någon annan sitter vid rodret. Vill inte säga bu eller bä om den nye tränaren innan han ens börjat. Vårsäsongen får utvisa om det var ett riktigt val eller inte.

Tycker dock precis som ni att det var konstigt agerat av Kind/Dufner. Finns en falang bland 96-fansen som till varje pris vill ha bort Kind och nu har de även börjat att vända sig emot Dufner enligt vad jag läst på forum och facebook. Men som sagt, jag väntar med kritiken till dess att vårsäsongen ska summeras.

Gott nytt år alla BL-fanatiker!
Citera
2013-12-31, 20:52
Medlem
fchansas avatar
Gott nytt år alla skribenter i denna trevliga Tyska fotbolls tråden !
Citera
2014-01-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Vad tycker ni om att Dortmund inte vill att en polack ska ha högst lön i laget?

När man förhandlade om en förlängning för 1,5 år sedan var det nog snarare så att det stod klart att han inte kunde tjäna lika mycket som en topptalang som Götze - vilket var rimligt.
Citera
2014-01-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
När man förhandlade om en förlängning för 1,5 år sedan var det nog snarare så att det stod klart att han inte kunde tjäna lika mycket som en topptalang som Götze - vilket var rimligt.

Jag skrev lite provocerande, vilket var onödigt.

Jag läste det på Reddit.

Det var alltså Lewandowski som sagt det i en intervju på polska att Watzke och Co. sagt det till honom. Bekräftat av polacker i tråden. Sedan är det ju kanske Lewandowski som ljuger.

www.reddit.com/r/soccer/comments/1u1epb/lewandowski_about_contract_negotiations_with_bvb/
Citera
2014-01-03, 14:59
Medlem
motvalls avatar
Läget hittills på transferfronten i Bundesliga;

Klara;
Bayern har som alla vet lånat ut Kirchhoff till Schalke på 18 månader. Leverkusen har värvat talangen Julian Brandt från Wolfsburg och fått tillbaka utlånade Seung-Woo Ryu från Korea.

Norske målvakten Rune Jarstein från Viking Stavanger har som Bosman kritat på för Hertha till 2016. Todor Nedelev (-93) en bulgar är ny i Mainz, pris kring €3M. Gamle Madlung har fått kontrakt av Frankfurt, fick ju lämna Wolfsburg i somras. Jiloan Hamad är som bekant ny i Hoffenheim, även han gratis. Mame Diouf förlänger inte sitt kontrakt med Hannover.

Samt en lite kul, lillebror Ribéry (Steven född –94) har fått ungdomskontrakt med Bayerns U-19 lag.

Rykten;
Lewandowski förståss, Freiburgs Matthias Ginter både hit och dit, Luuk de Joong bort från Gladbach och schweizaren Stocker samt Fabian Johnson till klubben, Sidney Sam till Schalke (hur kan de släppa honom?), Fabian Giefer till Schalke, Mancienne till Stoke, Nicholas Castillo (-93:a från Chile och anfallare) till Hannover, De Bruyne till både Wolfsburg (mest) och Leverkusen (mindre), Maxime Lestienne ( -92:a Brugge) till Wolfsburg, Torun och Molinaro bort från Stuttgart och så då givetvis tes Stegen mot Katalonien (nu med Baumann som ersättare).
Citera
2014-01-04, 18:01
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs Streich har sagt att han vill ha nyförvärv som kan gå rakt in i startelvan. Det vill säga spelare som är vana vid bundesliga, har mycket erfarenhet, är bra, och kan tyska. Man har sagt att man främst letar efter en högerback samt anfallare. På högerbacksfronten vet jag inte om ordinarie Mudjza samt back-up Hedenstadt spelat en enda match under säsongen hittills, och Hanke samt Freis har varit ganska skadade och knappast presterat. Hittills i transferfönstret har man mest stött på problem, ingen erfaren och riktigt bra som verkar vilja gå till ett lag som riskerar att halka ner... Freiburg är knappast desperata men visst hade det varit trevligt om man kunde få in nytt folk så att man slipper oroa sig för fler skador.

Freiburgs ryktesforum på transfermarkt.de är förövrigt helt fantastiskt. Fler än hälften av posterna handlar om att man måste ta ett steg bakåt och kanske se kritiskt på de rykten som främst går runt. Att man inte ska gå med i hetsen kring en spelare, som Zulechner som nätat 15 gånger på 20 matcher i Österrikiska ligan där det kanske snarare är att hela laget höjt sig under säsongen. Någon säger att vi inte ska försöka värva anfallaren Ji och Wolfsburgs sydkorean Koo för att personen befarar att de skulle lämna vid en nerflyttning till zweite, och att han hellre ser att vi breddar och säkrar oss inför zweite, för att undvika ett sådant marddrömsscenario. På det svarar någon annan att bara för att dessa är landslagsspelare betyder det inte att de är stjärnor, att Ji knappt får speltid i Sunderland, och att man gott kan ta chansen om man kan köpa honom för en vettig summa pengar.

Det känns som att det är hetsigare i andra forum

Japanen och anfallaren Osako, som vill spela i tyskland och hittills varit den mest troliga freiburgtransfern, sägs säkert gå till 1860.
Senast redigerad av Lekmand 2014-01-04 kl. 18:04.
Citera
2014-01-04, 20:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nicholas Castillo (-93:a från Chile och anfallare)
Castillos chilenska klubb har "bekräftat" denna transfer på deras Twitter men från Hannovers håll säger man att ännu inget är klart. Lär ju dock bli klart i dagarna av allt att döma. Snacka om chansvärvning för övrigt! Kan bli bra men även total flopp.

Lewandowski har skrivit på för 5 år och spelar alltså i Bayern från och med nästa säsong. Så nu är den soppan äntligen över.

Augsburg breddar truppen genom att köpa Alexander Esswein som nog kan göra en hel del nytta i den klubben. Lyckades ju aldrig riktigt i Nürnberg men måhända passar han bättre hos FCA.
Citera
2014-01-04, 20:29
Bannlyst
Jag förstår inte hur ni kan vara så likgiltiga inför att Lewandowski går till Bayern? Topplaget i Tyskland plockar obehindrat det andra topplagets spelare.

Detta innebär att FC Hollywood dammsuger hela ligan vilket gör den till tråkig och oförutsägbar.

Kom inte nu och kontra med att andra ligor gör si och så. Jag är mycket väl medveten om situationen i Spanien och England. Men varför måste Bundesliga vara likadan?

Denna transfersoppa är vidrig och manifesterar allt vad dagens fotboll står för.
Citera
2014-01-04, 20:51
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chema
Jag förstår inte hur ni kan vara så likgiltiga inför att Lewandowski går till Bayern? Topplaget i Tyskland plockar obehindrat det andra topplagets spelare.

Detta innebär att FC Hollywood dammsuger hela ligan vilket gör den till tråkig och oförutsägbar.

Kom inte nu och kontra med att andra ligor gör si och så. Jag är mycket väl medveten om situationen i Spanien och England. Men varför måste Bundesliga vara likadan?

Denna transfersoppa är vidrig och manifesterar allt vad dagens fotboll står för.

Jag förstår frustrationen, helt klart. Speciellt om man är ett fan av Dortmund. Men, med tanke på hur lönerna sett ut osv i Dortmund så förstår jag att han vill lämna. Kommer inte ihåg exakt när det var, troligen efter förra säsongen... I alla fall så kammade Dortmund hem rekordvinst och gick några hundra miljoner plus. Vad hände? De betalade ut höga bonusar till ledning och aktieägare eller vad det nu var, och gav vissa spelare nya kontraktsförslag med löjligt låga löner.

Där hittar vi merparten av problemet; Dortmunds ovilja att betala marknadsmässiga löner.
Har för mig att Lewan tjänade sisådär 1,5m£ om året fram till i somras, då han efter många om och men förhandlade upp lönen till 4m, eller något sånt. Utan att förlänga kontraktet, bara för att hålla Lewan hyfsat nöjd.

En annan aspekt är ju städerna; München kontra Dortmund. Fin, sydlig klassisk stad med mycket kultur, lokal identitet med mera mot Dortmund - industristaden.

Dessutom är Bayern München världens bästa lag, har en av världens bästa coacher och mycket mer.

I dagens fotboll är det tyvärr sällsynt med klubblojalitet. Man vill - och borde - hela tiden ta nästa steg. Precis som i(övriga) yrkeslivet.

Missförstå mig inte. Jag gillar spelare som är lojala till sin klubb. T.ex Lahm, Schweini, Del Piero, Gerrard och en massa fler. Med vad har dessa karaktärer gemensamt? De började i en bra klubb. De är fostrade där sen början och har fått spela på den högsta nivån konstant, i princip.

Lewandowski kom från polska ligan, ingen aning vilken klubb som fostrade honom. Men han är ingen Dortmund-produkt. Götze är nästan Dortmund-produkt, fast han är född och har bott i Bayern - så hans "lokallojalitet/patriotism" kan även den ifrågasättas.

Nu ordbajsar jag som vanligt, är bara lite trött på folk som ska skrika "JUDAS" osv hela tiden. Känns som samma sorts folk som tar med sin plakat på matcher där det står; "THERN SKA DÖ", typ.
Citera
2014-01-04, 21:14
Medlem
motvalls avatar
Säger som Germanofil, skönt att Lewandowski-soppan.

Jag tillhör, som tidigare nämnts, de som gillar värningen, han är en mycket bra modern forward. Angående reaktionen på denna övergång så har den diskuterat hit och dit så länge att alla nog tröttnat. Frågan var mycket "hetare" i våras/somras.

Tror det är en fördel för båda klubbarna om man nu kan gå vidare. Ingen direkt nyhet att han skulle lämna BVB i sommar. Är trots allt positivt för Bundesliga att en sådan profil stannar i Tyskland och inte försvinner därifrån.
Citera
2014-01-04, 22:03
Bannlyst
Tror ni Dortmunds kortvariga period som en storklubb i Tyskland kommer vara över nu iom tappet av många av deras bästa spelare? Lag som Stuttgart och Wolfsburg har ju vunnit Bundesliga nyligen och sedan fallit ifrån, blir det likadant för Dortmund?

Vilka spelare ryktas det om att Dortmund ska värva egentligen?
Citera
2014-01-04, 22:13
Bannlyst

Stuttgart och Wolfsburg var inte i närheten av dagens standard på Dortmund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in