Resultat: .
0%
röster
2012-09-22, 19:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag bara skämtar lite. Du vet ju vilka som Veltins sponsar en dag som denna.
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vilket märke jag dricker bara det är gott.

Kul för Hansa ni är inte så långt ifrån dom hägrande kvalplatserna, är det ettan och tvåan som går direkt upp?

Klart att jag förstår att du skämtar och Veltins (arena) var lite provokation från mig en helg som denna (men det är sant att jag svept ett par Veltins både igår och idag. Beställde en kartong på systemet).

Beträffande Dritte så går nr 1 & 2 direkt upp och nr 3 kvalar (mot Köln ). Lång väg att vandra men men......

Grattis till dagens vinst!
Citera
2012-09-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutgratsche
Säljs bl.a. på ESPRIT-Arena.

På tal om det så har Fortuna börjat säsongen bra, obesegrade och noll insläppta mål!
Citera
2012-09-22, 19:50
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas

Men spelmässigt då? man har väl inte direkt haft flyt....

Han har ju ändå varit där i 3(?) år nu.. Kanske dags? Vfb ska ju prestera bättre. Som klubb alltså...

Aja, werder borde man ju fixa

Har inte sett bra ut spelmässigt. Schöne Brunos 4-2-3-1 börjar bli väldigt tråkig och lättläst.

Skönt att Kuz e tbaka tills imorn. Då slipper man förhoppningsvis antingen Gentner lr Gulaschen. Tack å lov för det.

Hoppas på denna elva imorn. 4-4-2 med Ulle, Sakai, Tasci(alt. Niedermeier),Maza,Boka. Torun, K und K, Traore och Harnik och Cacau på topp.

Men det blir säkert 4-2-3-1 med Ulle, Sakai,Niedermeier,Maza,Boka. Kvist, Gentner. Harnik, Hajnal, Torun. Cacau.

Skriver från mobilen så laguppställningarna är nt de snyggaste
Citera
2012-09-22, 22:37
Medlem
Steff83s avatar
Ojoj..Det var styrkebesked från BM idag...Detta var det första riktiga kvittot att man är på rätt väg...

Jag tror Dortmund kommer försöka statsa mer på CL i höst än innan så länge dom har chansen..och det lär slita mer än senaste åren.

Bayern kan lägga mer fokus på ligan då man fått en rätt human CL-grupp.
Citera
2012-09-22, 22:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ojoj..Det var styrkebesked från BM idag...Detta var det första riktiga kvittot att man är på rätt väg...

Jag tror Dortmund kommer försöka statsa mer på CL i höst än innan så länge dom har chansen..och det lär slita mer än senaste åren.

Bayern kan lägga mer fokus på ligan då man fått en rätt human CL-grupp.

Inget stryrkebesked egentligen, många saker måste bli bättre. Det psykologiska vann BM, liksom det taktiska. Lika usel som Heynckes är mot Kloop lika bra är han mot Stevens, som nog har lika bra lag som de i Dortmund. 2-0 hemma som borta de tre senaste gångerna säger något.

(Familjediskussion - detta måste vara den sämsta versionen http://www.youtube.com/watch?v=9lWAmNHmGXw? En pappas åsikt, eller finns det sämre?)
Senast redigerad av motvall 2012-09-22 kl. 22:51.
Citera
2012-09-23, 09:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Inget stryrkebesked egentligen, många saker måste bli bättre. Det psykologiska vann BM, liksom det taktiska. Lika usel som Heynckes är mot Kloop lika bra är han mot Stevens, som nog har lika bra lag som de i Dortmund. 2-0 hemma som borta de tre senaste gångerna säger något.

(Familjediskussion - detta måste vara den sämsta versionen http://www.youtube.com/watch?v=9lWAmNHmGXw? En pappas åsikt, eller finns det sämre?)
Jag tycker att det var ett strykebesked det vi såg igår, dom tidigare 2-0 segrarna mot Schalke så var inte matchbilden likadan som igår. Bayern hade i mitt tycke enorm bollkontroll och som Höwedes sa efter matchen fan dom hade minst 20 passningar utan att vi ens var nära vi försökte stå upp tufft i första halvlek men sedan tog orken slut.

Stevens menade också att det var ett helt annat Bayern dom mötte igår.

Just mittfältet ser så grymt bra ut och Kroos är i sitt livs form, Basti på väg mot gammal god form, Martinez gör ju ingen besviken och synd att han inte fick gör mål igår när han var så pass nära.

Nä det här ser bra ut men det finns ju inget lag som håller formen en hel säsong om man skall vara med överallt, känns nästan som att jag önskar utträde snabbt ur CL.
Citera
2012-09-23, 11:06
Medlem
Mastodontishs avatar
Börjar se VÄLDIGT bra ut från Bayern, mittfältet imponerar mer och mer i varje match. Schweinsteiger kommenderar första försvarslinjen och Kroos har blommat ut till en superb spelfördelare och anfallskoordinator.

Även om jag inte är helt nöjd med toppspelet i Mandžukić så finns det mycket mycket understöd från kanterna med Müller som jobbar och jobbar med ett enormt hjärta i varje situation och Robben som visar mer vilja än någonsin förr.

Nu kan man bara hoppas att Ribéry kommer upp i samma form som förra året inom en snar framtid och att Alaba + Gómez snart är fullt friska.

Man kan väl säga att det börjar klarna varför Kroos har varit så favoriserad hos Heynckes, Kroos börjar växa ut till en 10:a av världsklass...
Citera
2012-09-23, 13:24
Medlem
motvalls avatar
Tror egentligen att vi alla tre (jag, cyberkalle och Mastodontisch) har samma åsikt.

Det jag syftade på var att man egentligen inte kan ge något styrkebesked så här tidigt på säsongen. Det Bayern visade igår är i mina ögon snarast en lägesrapport, så här bra är vi nu – men vi kommer att bli bättre, när ännu fler pusselbitar faller på plats, som t e x att Gomez är tillbaka. För det är ju Bayern München vi talar om, alltid ett topplag, de ska helt enkelt vara så här bra!

Laget har också många nyförvärv som behöver spelas in, sådant tar lite tid. Att allt ser lovande ut är tveklöst, speciellt att Müller och Schweini visat betydligt bättre takter nu höst än de gjorde i vår. Kroos utveckling är också mycket positiv, tyckte han förra säsongen var lite ”blyg” och ”kalvig” på ett sätt som nu verkar bortblåst.

En annan positiv sak som vi nästan glömt bort är försvarsspelet, i alla dess bemärkelser är det bättre än förra säsongen, trots att Alaba saknas. Dante har redan visat sig vara en förstärkning. Det fanns ofta tendenser i fjol att offensiven och defensiven inte ”satt ihop”, att det nästan var två separat lag på planen. Detta har inte helt försvunnit i år men blivit klart bättre. Det är här jag tror Bayern får mest nytta av en inspelad Martinez.

Så min förväntan om att FC Bayern ska spela ännu bättre är realistisk. Väldigt mycket är bra nu, men det kommer att bli bättre.
Citera
2012-09-23, 13:33
Medlem
Varför tror ni att Bayern kommer prestera bättre när Mario Gomez kommer tillbaka? Trots att Gomez utlovar 30 ligamål per säsong är jag av åsikten att Gomez håller tillbaka hela offensiven. Är det en slump att Müller ser bättre ut i landslaget och nu med Mandzukic som lekkamrat? Är det en slump att Kroos hamnat i någon sorts fotbollstrans? Nej, självklart inte. Mandzukic kanske inte gör de där 30 ligamålen som Gomez trycker dit, men han erbjuder ett spelande alternativ till hela offensiven vilket i sin tur gör anfallsspelet mer dynamiskt, mer kreativt, mer spelande och mer farligt.
Citera
2012-09-23, 13:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Varför tror ni att Bayern kommer prestera bättre när Mario Gomez kommer tillbaka? Trots att Gomez utlovar 30 ligamål per säsong är jag av åsikten att Gomez håller tillbaka hela offensiven. Är det en slump att Müller ser bättre ut i landslaget och nu med Mandzukic som lekkamrat? Är det en slump att Kroos hamnat i någon sorts fotbollstrans? Nej, självklart inte. Mandzukic kanske inte gör de där 30 ligamålen som Gomez trycker dit, men han erbjuder ett spelande alternativ till hela offensiven vilket i sin tur gör anfallsspelet mer dynamiskt, mer kreativt, mer spelande och mer farligt.

Min analys är enkel, Gomez är en bra fotbollsspelare som gör många mål. När han är tillbaka får Bayern ytterligare en dimension. I år har man ett fungerade alternativ, Mandzukic, om Gomez inte fungerar eller försämrar offensiven i vissa matcher, även Pizarro är ett alternativ. Gomez är ett tillskott och det känns mycket bra att Bayern inte är så beroende av honom denna säsong. För där håller jag med dig, en Gomez ur form är kass.

Sedan känns det tveksamt att inte respektera en spelare som kan göra 30 mål på en säsong.
Citera
2012-09-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Min analys är enkel, Gomez är en bra fotbollsspelare som gör många mål. När han är tillbaka får Bayern ytterligare en dimension. I år har man ett fungerade alternativ, Mandzukic, om Gomez inte fungerar eller försämrar offensiven i vissa matcher, även Pizarro är ett alternativ. Gomez är ett tillskott och det känns mycket bra att Bayern inte är så beroende av honom denna säsong. För där håller jag med dig, en Gomez ur form är kass.

Sedan känns det tveksamt att inte respektera en spelare som kan göra 30 mål på en säsong.
Jag respekterar Gomez, hans mål och hans bidrag till mitt lag, men om Bayern med Mandzukic på planen gör fler mål överlag så offrar jag mer än gärna Gomez startplats.

Det där du säger om att Gomez tillför en annan dimension tycker jag är fel - det blir en annan dimension utan honom.

Bayerns anfallsposition kan sammanfattas med: en Gomez som gör mål, gör inte mycket mer; en Gomez som inte gör mål, gör inte mycket mer. En Mandzukic som gör mål, gör mål; en Mandzukic som inte gör mål, får laget att göra mål.

Jag ber om ursäkt om jag låter respektlös eller ond i munnen, men jag vill lagets bästa, inte den enskilda spelarens.
Citera
2012-09-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutgratsche
På tal om det så har Fortuna börjat säsongen bra, obesegrade och noll insläppta mål!

Vet inte vart du hört att de har noll insläppta mål då verkligheten säger fyra mål i ryggen. Dock har de gjort det väldigt bra än så länge men i Bundesliga bra det oftast vara ett lag som sticker upp som fan.
Fortuna i år, Gladbach ifjol och Mainz för två år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in