Tror egentligen att vi alla tre (jag, cyberkalle och Mastodontisch) har samma åsikt.
Det jag syftade på var att man egentligen inte kan ge något styrkebesked så här tidigt på säsongen. Det Bayern visade igår är i mina ögon snarast en lägesrapport, så här bra är vi nu – men vi kommer att bli bättre, när ännu fler pusselbitar faller på plats, som t e x att Gomez är tillbaka. För det är ju Bayern München vi talar om, alltid ett topplag, de ska helt enkelt vara så här bra!
Laget har också många nyförvärv som behöver spelas in, sådant tar lite tid. Att allt ser lovande ut är tveklöst, speciellt att Müller och Schweini visat betydligt bättre takter nu höst än de gjorde i vår. Kroos utveckling är också mycket positiv, tyckte han förra säsongen var lite ”blyg” och ”kalvig” på ett sätt som nu verkar bortblåst.
En annan positiv sak som vi nästan glömt bort är försvarsspelet, i alla dess bemärkelser är det bättre än förra säsongen, trots att Alaba saknas. Dante har redan visat sig vara en förstärkning. Det fanns ofta tendenser i fjol att offensiven och defensiven inte ”satt ihop”, att det nästan var två separat lag på planen. Detta har inte helt försvunnit i år men blivit klart bättre. Det är här jag tror Bayern får mest nytta av en inspelad Martinez.
Så min förväntan om att FC Bayern ska spela ännu bättre är realistisk. Väldigt mycket är bra nu, men det kommer att bli bättre.