2013-12-29, 14:40
Medlem
muntiis avatar
är inte stealth ink gjort så att det ska se buffat ut?
Citera
2013-12-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
på vilken typ av yta?

Funkar på typ allt.
Citera
2013-12-29, 15:30
Medlem
politins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
är inte stealth ink gjort så att det ska se buffat ut?
Njae.. Egentligen är det en fotovätska. Helt genomskinlig när man drar tagen, när den blir utsatt för (sol)ljus mörknar den och blir brunaktik.
Funkar på de flesta ytor, dock inte helt optimalt på blanka ytor, men vilket ink är det i buffsynpunkt?
Citera
2013-12-29, 15:40
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politin
Njae.. Egentligen är det en fotovätska. Helt genomskinlig när man drar tagen, när den blir utsatt för (sol)ljus mörknar den och blir brunaktik.
Funkar på de flesta ytor, dock inte helt optimalt på blanka ytor, men vilket ink är det i buffsynpunkt?
Buffen är inte bra. Ryktet om att det var buffproof kommer väl från föregångaren magic ink som fanns för lagom länge sedan. Satt som fan i tuben.
Citera
2013-12-29, 15:47
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Buffen är inte bra. Ryktet om att det var buffproof kommer väl från föregångaren magic ink som fanns för lagom länge sedan. Satt som fan i tuben.

Om stealth har fått för lite solljus så går de bort som smör på buffen.. De sitter rätt bra annars

Taget från deras FB sida : https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/s720x720/545951_439216342787572_761377492_n.jpg

"3.picture this has been rocking for several months now with lots and lots ofbuff attempts, you can see it is slightly faded in some places, but stillstanding strong."
Citera
2013-12-29, 20:46
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats

Alltså, Jag ska inte säga att jag vet en massa då jag inte testat Stealth själv.
Jag har sett Stealth tags sitta ett antal buff-försök, om jag inte helt har fått det om bakfoten.
Har varit den där klassiska brunaktiga färgen som blir med Stealth och gick förbi minst två gånger medans det buffades och dom fick inte bort det. Som sagt kan jag ju inte vara 100 på att det ens är Stealth men det satt som fan.

Men är inte stealth en vätska som gör att ytan man applicerar den på oxiderar och blir missfärgad?
Om det skulle vara så, hur skulle det kunna gå bort av en "vanlig" buff?

Förespråkar som sagt inte att det skulle vara varken buff-proof eller som smör i buffen, men har länge undrat över läget med Stealth. Har dock aldrig testat då jag håller mig till mina säkrare kort.
Senast redigerad av korvryttaren 2013-12-29 kl. 20:49.
Citera
2013-12-29, 21:02
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttaren
Alltså, Jag ska inte säga att jag vet en massa då jag inte testat Stealth själv.
Jag har sett Stealth tags sitta ett antal buff-försök, om jag inte helt har fått det om bakfoten.
Har varit den där klassiska brunaktiga färgen som blir med Stealth och gick förbi minst två gånger medans det buffades och dom fick inte bort det. Som sagt kan jag ju inte vara 100 på att det ens är Stealth men det satt som fan.

Men är inte stealth en vätska som gör att ytan man applicerar den på oxiderar och blir missfärgad?

Förespråkar som sagt inte att det skulle vara varken buff-proof eller som smör i buffen, men har länge undrat över läget med Stealth. Har dock aldrig testat då jag håller mig till mina säkrare kort.

Har 2 flaskor hemma, kan säga att det är värt pengarna så länge du applicerar det på rätt yta. Har för mig att nån har sagt tidigare att det är fegis "ink" eftersom du slipper gå tillbaka och köra samma ställe igen. Lite dyrt men lovar dig att du inte kommer bli missnöjd i alla fall.

PS. Använd inte det på fyllan.
Citera
2013-12-30, 05:13
Medlem
Tja! Tänkte rulla in till HL imorrn och köpa mer bläck/färg. Men undrar vaf jag ska köpa för att det ska sitta bäst och ge bra buffs i tåg/bussar och typ busskurer? Kört röda grog inket och det satt skit kasst på busskurs glas iaf. Vet inte hur det är för buffarna dock eller om grog funkar allmänt dåligt på glas? Tar gärna emot tips vart det sitter som fan

Mvh
Citera
2013-12-30, 05:36
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Tja! Tänkte rulla in till HL imorrn och köpa mer bläck/färg. Men undrar vaf jag ska köpa för att det ska sitta bäst och ge bra buffs i tåg/bussar och typ busskurer? Kört röda grog inket och det satt skit kasst på busskurs glas iaf. Vet inte hur det är för buffarna dock eller om grog funkar allmänt dåligt på glas? Tar gärna emot tips vart det sitter som fan

Mvh

Ska du köra glaset på busskurerna så ta upp en grusbit och rista bara..

Annars funkar väl vilket ink som helst på bussar/tåg.. om du inte etsar får dom ändå bort det så spelar egentligen ingen roll vilket ink du använder. Ta inket du tycker är snyggast. Förövrigt tror jag det kommer bli rätt många på HL imorgon. Några "polare" skulle dit också.

Men för att besvara din fråga så tycker jag Alkej blå är riktigt snyggt på insidorna matchar inredningen på tågen liksom. Fred!
Citera
2013-12-30, 12:31
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttaren

På porösa ytor där det får suga in sig ordentligt sitter det som fan. Ju mer flow i markern=mer svårbuffat. Har några blaffor gjorda med skoputs & stealth som fortfarande sitter bruna på marmorytor efter många buffninga och några år på nacken. Blanka ytor såsom elskåp osv bukar inte fungera. Målade dörrar är bra för det mesta, men där får de oftast bort tagen genom att slipa ner färgen. En grej jag märkte undet tiden med stealth ink var att ju mer flow i pennan desto mörkare tag. Då man rockat med squeezer och klämt på lite har tagen ofta blivit nästan svart, medans när man kört med en dåligt pumpad flow har det blivit ljusbrunt.
Citera
2013-12-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Ska du köra glaset på busskurerna så ta upp en grusbit och rista bara..

Annars funkar väl vilket ink som helst på bussar/tåg.. om du inte etsar får dom ändå bort det så spelar egentligen ingen roll vilket ink du använder. Ta inket du tycker är snyggast. Förövrigt tror jag det kommer bli rätt många på HL imorgon. Några "polare" skulle dit också.

Men för att besvara din fråga så tycker jag Alkej blå är riktigt snyggt på insidorna matchar inredningen på tågen liksom. Fred!

Tack för ett seriöst svar!
Misstänkte att det va så att det inte fäste på blanka ytor. Har dock läst att Alkej fäster riktigt kasst utomhus? Blir nog ett klassiskt grog ink.

Blir nog inte att dra in idag dock. Får se om jag hinner
Citera
2013-12-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Tack för ett seriöst svar!
Misstänkte att det va så att det inte fäste på blanka ytor. Har dock läst att Alkej fäster riktigt kasst utomhus? Blir nog ett klassiskt grog ink.

Blir nog inte att dra in idag dock. Får se om jag hinner

Har nog inte med hur det fäster utan att det bara bleks och är lättbuffat. Den blåa ska vara bäst av dessa, men bara att koka så blir det lite bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in