2016-09-16, 20:57
Medlem
Devreauxs avatar
Hej! De uni pennorna i krom är väldigt fina och jag undrar om det finns nån nice refill till dom? Tror de är oljebaserade.
Citera
2016-09-22, 18:44
Medlem
Devreauxs avatar
En annan fråga: om man kollar på de "bombing with"-videorna på youtube, vad är det de fyller sina mops och squeezers med? De får ju inga drips utan riktigt fina tags.
Citera
2016-09-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devreaux
En annan fråga: om man kollar på de "bombing with"-videorna på youtube, vad är det de fyller sina mops och squeezers med? De får ju inga drips utan riktigt fina tags.
..Färg? Alltså färg. Inte bläck. (edit: dock hade väl iallafall uzi bläck vad jag kommer ihåg..)

Btw, någon som vet den absolut bästa vita färgen för pumpmarkers & squeezers? Helst jäkligt mycket pigment och samtidigt bra flöde.
Citera
2016-09-23, 08:15
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
..Färg? Alltså färg. Inte bläck. (edit: dock hade väl iallafall uzi bläck vad jag kommer ihåg..)

Btw, någon som vet den absolut bästa vita färgen för pumpmarkers & squeezers? Helst jäkligt mycket pigment och samtidigt bra flöde.

Så Guns tex fyller sin krink mop med färg? Eller är det krinkbläck? Det täcker som fan men rinner inte. Samma med Staze. Finns en sekvens i den filmen där han drar 25 tags med en squeezer som ser ut att vara en Street dabber. Han får inte en enda drip
Citera
2016-09-23, 11:39
Medlem
Citat:
Så Guns tex fyller sin krink mop med färg? Eller är det krinkbläck? Det täcker som fan men rinner inte. Samma med Staze. Finns en sekvens i den filmen där han drar 25 tags med en squeezer som ser ut att vara en Street dabber. Han får inte en enda drip
Kollade nu. Guns hade ink. Staze såg också ut att ha ink i sin svarta squeezer.

Antar att du får bli bättre på att hålla i din squeezer
Eller så kanske du har en squeezer för färg som du har ink i? Isåfall lär det ju rinna mycket mer än tänkt.
Citera
2016-09-28, 05:24
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Kollade nu. Guns hade ink. Staze såg också ut att ha ink i sin svarta squeezer.

Antar att du får bli bättre på att hålla i din squeezer
Eller så kanske du har en squeezer för färg som du har ink i? Isåfall lär det ju rinna mycket mer än tänkt.
Ja så var det. Jag får se över vad Jag inhandlar nästa gång. Tack!
Citera
2016-09-28, 10:00
Medlem
Dalagasens avatar
Citat:
Ja så var det. Jag får se över vad Jag inhandlar nästa gång. Tack!
Fyll inte skoputs pennan eller vad du nu använder fullt, fyll den halvt med bläck så ska du se att om du ej pressar så får du en drip fri tag.
Citera
2016-11-09, 16:29
Medlem
graffdatshits avatar
Tja! Någon som sitter på ett sjysst recept på "fejk ets" eller på något man har i hemmet vanligtvis, som man kan koka ihop för att få fram bingo penne refill som etsar, helst glas, i andra hand metall?

Vill helst inte flumma runt som en tok med ett gäng andra riktigt tappade tokar som kommer bränna av fingrar etc... så något i stil med frostlack vore sjysst!
Kan man tillsätta bromsvätska till typ punduro gladfrost med en skvätt lim, ugnsrengöring eller kaustiksoda?

Har läst på lite och jag vill fan inte få en explosion eller gasas till döds! Så har ni några tips... hjälp en broder! Mvh!
Citera
2016-11-10, 22:40
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Hej! De uni pennorna i krom är väldigt fina och jag undrar om det finns nån nice refill till dom? Tror de är oljebaserade.

Asså frågan är egentligen vart man kan köpa Uni pennornas egna lackfärg någonstans⁉️

Men som svar på din fråga, kan jag säga att jag hittills bara testat en kromfärg som är duglig i penna och det är den som är i pennan när man rackar den(eller köper)! Tycker att tex grog i flowpens är lika med fittkeffa tags då det är för tjockt för att inte täppa igen udden!

Eller zig pennorna har sjysst färg med, men de är ju vattenbaserade oftast!

Citat:
Ursprungligen postat av Dalagasen
Fyll inte skoputs pennan eller vad du nu använder fullt, fyll den halvt med bläck så ska du se att om du ej pressar så får du en drip fri tag.

Hehe, man slipper dessutom torska en hel penna vid torsk!
Citera
2016-11-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Men som svar på din fråga, kan jag säga att jag hittills bara testat en kromfärg som är duglig i penna och det är den som är i pennan när man rackar den(eller köper)! Tycker att tex grog i flowpens är lika med fittkeffa tags då det är för tjockt för att inte täppa igen udden!
Är det xtraflow eller vad de kallar färgen? Den ska väl vara tunnare än vanlig färg just för att funka till flows? Dock måste man ju också ha en penna för färg och inte en flow för bläck.

Annars kanske du gjorde samma fel som jag, att fylla en flow med FMP
Citera
2016-11-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Tja! Någon som sitter på ett sjysst recept på "fejk ets" eller på något man har i hemmet vanligtvis, som man kan koka ihop för att få fram bingo penne refill som etsar, helst glas, i andra hand metall?

Vill helst inte flumma runt som en tok med ett gäng andra riktigt tappade tokar som kommer bränna av fingrar etc... så något i stil med frostlack vore sjysst!
Kan man tillsätta bromsvätska till typ punduro gladfrost med en skvätt lim, ugnsrengöring eller kaustiksoda?

Har läst på lite och jag vill fan inte få en explosion eller gasas till döds! Så har ni några tips... hjälp en broder! Mvh!
Använd stearinljus.
Citera
2016-12-01, 02:24
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Är det xtraflow eller vad de kallar färgen? Den ska väl vara tunnare än vanlig färg just för att funka till flows? Dock måste man ju också ha en penna för färg och inte en flow för bläck.

Annars kanske du gjorde samma fel som jag, att fylla en flow med FMP

Nej men jag hajar helheten... går tillväga på rätt sätt... men den måste skakas 24/7 annars åker det ut separerat med lösningsmedel, kvar i blir färgen som bara härdar.

Men asså det föll inte mig i smaken, gamla pilotpennor med krom, följt utav en kulör som lägger sig som konturlinjer runt kromen, innehåller xylene med!
Bara klipper isär hela skiten, tömmer, kör ner i något utav bläck flarrorna!

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Använd stearinljus.
Skall testa! Limstift is the shit märkte jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in