2013-12-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Antyder du att MB:s (eller för den delen TB:s) kroppskonstitution borgar för en liten skostorlek?

Nja, jag nöjer mig med att långa gängliga män (t.ex. KJ) är överrepresenterade bland män med stora fötter, och att män med MBs kroppsbyggnad inte sällan har relativt små fötter. Jag har dock ingen säker statistik i ämnet. Trots detta är jag beredd att sätta pengar på att KJ har väsentligt större fötter än t.ex. MB
Citera
2013-12-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Nja, jag nöjer mig med att långa gängliga män (t.ex. KJ) är överrepresenterade bland män med stora fötter, och att män med MBs kroppsbyggnad inte sällan har relativt små fötter. Jag har dock ingen säker statistik i ämnet. Trots detta är jag beredd att sätta pengar på att KJ har väsentligt större fötter än t.ex. MB

Vad vet man egentligen om det skoavtrycket? Kom det dit innan eller efter att MSP rusade in?
Citera
2013-12-28, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad vet man egentligen om det skoavtrycket? Kom det dit innan eller efter att MSP rusade in?
Det fanns där när polisen kom strax efter att MPS hade kommit dit. Polisen dokumenterade MPS skoavtryck. Så det bör rimligen ha funnits där när MPS kom.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-28 kl. 23:22.
Citera
2013-12-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fanns där när polisen kom strax efter att MPS hade kommit dit. Polisen dokumenterade MPS skoavtryck. Så det bör rimligen ha funnits där när MPS kom.

Mmm ... undrar fortfarande var den svarta plastsäcken som stod i ett hörn försvann. Så vitt jag kommer håg noterades säcken men ingen undersökte den - eftersom då letade man efter en hel kropp inte delar.

Samt varför har flera särskilt påpekat att det gula huset "var städat". Vem skulle sopa och städa ett gammalt ödehus?

Att man påpekar städningen var troligen för att ingen förväntat sig att finna det i det skicket.

Det är lätt att tänka sig att någon tömt plastpåsen från sitt innehåll (benen), städat efter sig och gått.

EDIT. Om inte benen hade hittats, hade troligen inte kroppen hittats heller.
Senast redigerad av Remark 2013-12-28 kl. 23:56.
Citera
2013-12-29, 03:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Beror väl helt på vilken situation man befinner sig i när man slår numret? För att ta ett fantasifullt exempel : Ligger man bunden och precis kan komma åt knapparna med fingrarna och gör det som en sista utväg så kanske man inte kan höra om man fått svar eller inte utan man bara skriker. Då kanske man inte kan ringa upp igen eftersom KJ hade tagit bort telefonen då. Det som talar emot det är att jag har för mig hon SMS:ar efteråt. Men visst, KJ kan ha skickat dessa SMS som kom efteråt också i hopp om att lura MB att det är hon som skickat så att han inte ska bli misstänksam. Kan tänka mig att man är rätt paranoid i det där läget.

Själv tror jag dock att hon bara kört ett av sina dramatiska utspel och liksom hotat KJ med att hon ska ringa om han säger någonting speciellt igen eller kanske till och med gör oskyldiga närmanden. Och därför har hon medvetet lagt till stjärnan. Och kanske hållt upp telefonen lite så där demonstrativt. Det har varit min teori sen jag läste om det här med 112.

Hon har hotat honom med det av någon anledning som säkert inte varit så allvarligt just då. Men det har mynnat ut i ett bråk som antingen har gjort att hon blivit mördad därinne i lägenheten eller ute någonstans om han sen lyckats övertala henne att han ska skjutsa henne hem.

Jodå, allt är möjligt men mer eller mindre troligt. Ditt fantasifulla exempel är nog extremt osannolikt då den som bundit henne nog har sett till att plocka av henne telefonen först. Ett -3 på den.

Din andra fundering är mer trolig. En +2 ungefär.
Citera
2013-12-29, 03:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Mmm ... undrar fortfarande var den svarta plastsäcken som stod i ett hörn försvann. Så vitt jag kommer håg noterades säcken men ingen undersökte den - eftersom då letade man efter en hel kropp inte delar.

Samt varför har flera särskilt påpekat att det gula huset "var städat". Vem skulle sopa och städa ett gammalt ödehus?

Att man påpekar städningen var troligen för att ingen förväntat sig att finna det i det skicket.

Det är lätt att tänka sig att någon tömt plastpåsen från sitt innehåll (benen), städat efter sig och gått.

Å andra sidan var det mindre sannolikt att hitta benen där än att hitta resten där det låg. Att hitta benen där är i klass med fyndet av paketet av Holger i Strömstad. Något övernaturligt är det. Lika övernaturligt som hårfärgen på MPS-ledaren.
Citera
2013-12-29, 03:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Å andra sidan var det mindre sannolikt att hitta benen där än att hitta resten där det låg. Att hitta benen där är i klass med fyndet av paketet av Holger i Strömstad. Något övernaturligt är det. Lika övernaturligt som hårfärgen på MPS-ledaren.

Tror du att MLL har en koppling till KJ?
Citera
2013-12-29, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy

KJ har ju i alla fall nästan världens längsta fingrar. Finns inte skostorlek med i fup? Det borde vara en av de första sakerna man kollar hos en misstänkt, då fotavtryck behöver jämföras.
Har man försökt analysera vilket skostorlek fotavtrycket har? Så man vet vad man letar efter?
Är det ett avtryck med eller utan klack?

Man borde veta från polisen om det KAN vara Kjs avtryck eller ej. Detta borde redovisas i fupen och läggas till mappen "spår för annan gm."
Citera
2013-12-29, 13:15
Medlem
Har funderat över en sak..tänk om det var KJ som hittade kroppen i gropen, han var då misstänkt och det skrev mycket här på FB om honom och hans person.
Han och några kompisar hittar kroppen och blir rädda för att bli misstänkta. KJ säger väl i ett förhör att dom inte ville bli inblandade. Dom vet inte vad dom ska göra, dom avvaktar och hoppas någon från Missing people hittar den styckade kroppen i gropen.
varför dom sedan placerar benen i huset är en komplicerad fråga, men det handlar om personer med diagnoser som AS och ADHD och logiken är ibland svår att förstå sig på.
Citera
2013-12-29, 14:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Har funderat över en sak..tänk om det var KJ som hittade kroppen i gropen, han var då misstänkt och det skrev mycket här på FB om honom och hans person.
Han och några kompisar hittar kroppen och blir rädda för att bli misstänkta. KJ säger väl i ett förhör att dom inte ville bli inblandade. Dom vet inte vad dom ska göra, dom avvaktar och hoppas någon från Missing people hittar den styckade kroppen i gropen.
varför dom sedan placerar benen i huset är en komplicerad fråga, men det handlar om personer med diagnoser som AS och ADHD och logiken är ibland svår att förstå sig på.

Ja, det låter ju som en riktigt fantasifull rövarhistoria. KJ och några av hans kompisar med gemensamma intressen mördade och styckade Vatchareeya, det menar jag är ställt bortom tvivel. Jag tror också att paret MB/AN hade ett finger med i spelet. Det är fullkomligt osannolikt att deras problem med en stalkande och eventuellt hotande VB plötsligt som genom ett trollslag upphörde när det såg som värst ut för dem i april/maj, och att "problemet" bara försvann vid den tiden och sedermera hittades mördad och styckad, 2,5 vecka senare. Det är en fullständigt huvudlös teori som jag tror saknar varje grund i verkligheten. Ingen blir av med ett problem av det här slaget utan att lyfta ett finger.
Citera
2013-12-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, det låter ju som en riktigt fantasifull rövarhistoria. KJ och några av hans kompisar med gemensamma intressen mördade och styckade Vatchareeya, det menar jag är ställt bortom tvivel. Jag tror också att paret MB/AN hade ett finger med i spelet. Det är fullkomligt osannolikt att deras problem med en stalkande och eventuellt hotande VB plötsligt som genom ett trollslag upphörde när det såg som värst ut för dem i april/maj, och att "problemet" bara försvann vid den tiden och sedermera hittades mördad och styckad, 2,5 vecka senare. Det är en fullständigt huvudlös teori som jag tror saknar varje grund i verkligheten. Ingen blir av med ett problem av det här slaget utan att lyfta ett finger.

Intressant resonemang. Dock tror jag mer på slumpen, än att MB har något med detta att göra. Verkar inte rimligt helt enkelt
Citera
2013-12-29, 14:44
Medlem
Citat:

Vet inte riktigt vad du grundar det på.. visst hade kroppen hittats och det har tydligt framgått i tråden att området är mycket välbesökt av friluftsmänniskor och hundägare. Sen så noterade militär som hittade kroppen att den då inte gav ifrån sig odör men det var i stegrande. En hund missar aldrig den odören när förruttnelsen tilltar och vinden ligger rätt.

Sen var det inplanerat sök i området, (läs skallgång) för man hade förmodligen fått flera tips om området (bilväg, lättillgängligt, väl känt av KJ). Att man hittade benen just denna kväll måste ses som en slump (ingivelse) och givetvis hade den fastigheten genomsökts när man tänkte köra skallgång och benen hittats men något/några dygn senare. MPS var inne på rätt spår och förmodligen samma tanke hade polis och sökledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in