2014-01-07, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och det avgör man enklast om man ser om det är möjligt. Har du tänt eld på plasttejp?

Har du någon som helst förklaring till att VB:s DNA fanns oblandat med blod, på tejprullens in- och utsida, men inte KJ:s? Jag förklarar det med att VB har hållit i rullen mellan tumme och finger, och då är det troligen hennes tejp.

Det är ingen mening att utföra några experiment när jag inte vet hur KJ rullat sina cig och med vilket resultat.
Citera
2014-01-07, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det är ingen mening att utföra några experiment när jag inte vet hur KJ rullat sina cig och med vilket resultat.
Kan du tänka dig något annat sätt än att rulla papperet runt tobaken och fästa med tejp längs med skarven?

Har du något svar på min andra fråga då?
Citera
2014-01-07, 15:51
Bannlyst
Citat:
Kan du tänka dig något annat sätt än att rulla papperet runt tobaken och fästa med tejp längs med skarven?

Har du något svar på min andra fråga då?

Ingen aning då jag inte röker själv. Vet du hur det gick? Om du skulle ställa frågan till KJ kan svaret bli att det inte gick så bra för tejpen var av plast. Men det var bättre än inget.

KJ kan hållit tejprullen med blodiga händer eller handskar.
Citera
2014-01-07, 15:55
Medlem
Citat:
Men om alla detaljer görs ogiltiga var och en för sig, vad blir det då kvar av helheten?

Haller med fullstandigt. Personligen tror jag det ar uteslutet att KJ har styckat i lgh. Om han gjort det sa hade han alltsa redan listat ut att polisen aldrig skulle leta after blod om han inte stadade efter sig? Ett 'normalt' handlande borde ha resulterat i febril rengoring av badrum och hela lagenheten.

Vilka delar av sushirestauranten malades om den dagen och dagen efter?

Jag tror inte KJ ar kapabel att utfora ett 'perfekt' mord som detta. Tror inte heller att bevis planterats av nagon annan GM men jag tror att kroppen slutligen placerats i huset for att se till att KJ grips da 'alla' visste att KJ var den som sist sag henne och redan hade ogonen pa sig.

MB har motiv nog att utfora detta och ett valdigt taskigt alibi. Att han var kand pa orten och van med poliser bidrog till att han aldrig sattes under lupp. Visst, han var under bevakning ett tag men till vilken grad? Genomsoktes bilar, hem och restaurant? Inte vad vi vet.
Oviljan att utreda honom berodde nog enbart pa att han var en 'etablerad' person i Boden. Och som av 'en handelse' patraffas kroppen i odehuset precis i brytningen av bevakning av MB och KJ. MB visste nog nar hans bevakning avbrots. KJ visste inte nar hans paborjades.

Detaljer skapar helhet. I detta fall faller detaljer sonder som korthus. Jag ser ingen helhet.
Citera
2014-01-07, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen aning då jag inte röker själv. Vet du hur det gick? Om du skulle ställa frågan till KJ kan svaret bli att det inte gick så bra för tejpen var av plast. Men det var bättre än inget.

KJ kan hållit tejprullen med blodiga händer eller handskar.
Om du provar att tända eld på plasttejp inser du att det inte går alls.

VB:s DNA oblandat med blod kom alltså av att KJ höll tejpen med blodiga händer eller handskar?
Citera
2014-01-07, 16:15
Medlem
Spindelfridas avatar
Väntat beslut, enligt åklagaren. Försvaret håller med. KJ har flyttats från Öjebyn till häktet i Luleå.

http://nsd.se/nyheter/lulea/schonbeck-ett-vantat-beslut-8160848.aspx
Citera
2014-01-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
Om du provar att tända eld på plasttejp inser du att det inte går alls.

VB:s DNA oblandat med blod kom alltså av att KJ höll tejpen med blodiga händer eller handskar?

Kom KJ fram till samma sak som du har gjort? Plasttejp är inget bra att röka med?

Jag visste inte att de hittat annat dna från VB än det från blodet på rullen. Vad har du läst det?
Citera
2014-01-07, 16:18
Medlem
Citat:
Nej, då håller cigaretten inte ihop.

(FB) Slut på rizzla/ocb? Se hit!
Citat:
Rulla som vanligt, men tejpa nere vid filtret så hårt som möjligt.
Citera
2014-01-07, 16:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kom KJ fram till samma sak som du har gjort? Plasttejp är inget bra att röka med?

Jag visste inte att de hittat annat dna från VB än det från blodet på rullen. Vad har du läst det?
Har du provat att elda plasttejp?

Sid 325.
Citera
2014-01-07, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kan märkena i ryggen ha något med upphängning att göra?
Någon typ av krok?
Hur hängs kött?
Finns två sätt att hängmöra kött.
tror inte att det har varit tanken här.
Citera
2014-01-07, 16:21
Bannlyst
Citat:
Har du provat att elda plasttejp?

Sid 325.

Nej men jag läser de länkar och inlägg som beskriver hur plasttejp används för ciggrullning. Använd inte för mycket är tipset då tejpen smälter.

Kan du citera lite text från sid 325 för en som inte har FUP?
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-07 kl. 16:24.
Citera
2014-01-07, 16:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej men jag läser de länkar och inlägg som beskriver hur plasttejp används för ciggrullning. Använd inte för mycket är tipset då tejpen smälter.
Fortfarande, använde KJ blodiga händer eller handskar för att få VB:s DNA oblandat med blod på tejprullens in- och utsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in