Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Men om alla detaljer görs ogiltiga var och en för sig, vad blir det då kvar av helheten?
Haller med fullstandigt. Personligen tror jag det ar uteslutet att KJ har styckat i lgh. Om han gjort det sa hade han alltsa redan listat ut att polisen aldrig skulle leta after blod om han inte stadade efter sig? Ett 'normalt' handlande borde ha resulterat i febril rengoring av badrum och hela lagenheten.
Vilka delar av sushirestauranten malades om den dagen och dagen efter?
Jag tror inte KJ ar kapabel att utfora ett 'perfekt' mord som detta. Tror inte heller att bevis planterats av nagon annan GM men jag tror att kroppen slutligen placerats i huset for att se till att KJ grips da 'alla' visste att KJ var den som sist sag henne och redan hade ogonen pa sig.
MB har motiv nog att utfora detta och ett valdigt taskigt alibi. Att han var kand pa orten och van med poliser bidrog till att han aldrig sattes under lupp. Visst, han var under bevakning ett tag men till vilken grad? Genomsoktes bilar, hem och restaurant? Inte vad vi vet.
Oviljan att utreda honom berodde nog enbart pa att han var en 'etablerad' person i Boden. Och som av 'en handelse' patraffas kroppen i odehuset precis i brytningen av bevakning av MB och KJ. MB visste nog nar hans bevakning avbrots. KJ visste inte nar hans paborjades.
Detaljer skapar helhet. I detta fall faller detaljer sonder som korthus. Jag ser ingen helhet.