2014-01-05, 10:47
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NC bor rent faktiskt i lgh 1104 om vi utgår ifrån vittnesmålet, hur som helst, MB har en koppling till fastigheten. Det har även HE, mannen som skadade sitt huvud aktuell kväll/natt, han är vän med PM i lgh 1102 som är direkt granne åt andra hållet. (Var det inte de här personerna eller några med koppling till dem och en händelse med någon bil parkerad vid det röda huset?)

Om VB mördades i huset borde 1102 och 1105 samt 1106 vara högintressanta tycker jag. Mobilernas positioner som man fäster så stor vikt vid borde ju betyda att om mordet inte skedde i KJ lägenhet så borde det ha varit i en annan lgh inom samma mastvinkel, benen är avkapade, helt övertygad om att det handlar om en transportstyckning, dvs, mordet skedde i en lägenhet.
så det skulle alltså tex kunna vara Nils och MB som i samförstånd tagit henne av daga då menar du? För mig låter det lite långsökt. Boden är inte stort, jag kan tänka mig att om man bott där hela sitt liv så känner man nog folk i sort sett i varenda område, mer eller mindre. Och blodet var fortfarande i KJs bil, så endera har då någon planterat det där eller så har någon agerat i samförstånd med KJ. Tror varken Nils, MB eller den tredje är så tight med KJ att de involverar honom i ett mord.

Ang kroppsdelarna så tycks det ju som att det blev problem med torson. Benen låg i huset, enda rimliga jag kan se till det var att det fanns en tanke att elda upp huset med ben, torso och allt.. En stark person (som ex MB) hade inte haft några problem att bära in torson dit, KJ har fysiken, men kanske inte riktigt styrkan. Och vi vet ju vem som "är lika med att elda", KJ är den som är fascinerad av att elda. Detta kanske var två flugor i en smäll, att röja kroppen och att få elda upp ett helt hus.
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Intressant NY info- tack, det är mer NY info som behövs här. Du tillhör ju också en av de få pålitliga i den här tråden.

MB nämnde inte att han hade koppling till KJs granne i förhöret. Han sa bara att han hade cyklat i närheten av området i somras. Förstår inte varför han undanhåller så mycket om han nu inte alls skulle vara inblandad......
Nu snackar du skit igen. Sid 1003 i fup:
Citat:
FL1: Har du varit till Bodsvedjan?
MB: Jag har kört hem E*gla som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne tillsammans med Annika och lämnat fiskrens till hennes katter.Jag tror det var sommaren 2012.
Han undanhåller alltså inte alls det faktum att han varit på Flottiljvägen, det är du som inte duger till att läsa skriven text. Det vore bra om personalen på ditt boende drog ur din nätkabel nu tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Nej det tror jag inte.
Vaför?

Därför att MB i förhör den 15 maj, 2013 , FUP 1004, säger att han var
hos Engl* på Flottjevägen " sommaren 2012" !

Så hur skulle NC då kunnat bo 3 år ensam i lägenheten ???
Det tyder på att NC ljuger!

Och i förhör FUP 1004 påstår MB att Engl* tränar karate och att MB har kjört hem henne till Flottjevägen ifrån träning och att han även varit där med AN och lämnat fiskrens till Engl*s katter (sommaren 2012)
MEN... i senare förhör FUP 1005 ändrar MB plötsligt sin uppgift ang Engl* och säger nu att hon är en bekant.
Nej det tyder inte på att han ljuger, det tyder på att du inte läst vad som skrivits. I flera inlägg har nu numreringen på lägenheterna diskuterats och man har dragit slutsatsen att den är fel.
Den ändring du hakar upp dig på behöver givetvis inte komma från att MB ljugit utan sannolikare på att polisen uppfattat att det var på karaten och att MB ändrar det vid en genomläsning. Har du varit på förhör nån gång och läst igenom sammanfattningen sen så vet du att det är vanligt att man får rätta missuppfattningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ställer den motsatta frågan. Varför berättar MB så detaljrikt om leveransen av fiskrens till Es katt. Att han cyklat i området.
Men har sådan total minnesförlust i övrigt?
Det undrar jag över.
Kanske för att polisen ställde frågan om han varit i Bodsvedjan? Han talar om att han varit där och vad han gjort där.
Citera
2014-01-05, 10:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Såvitt jag förstår av pappan var diagnos + medicineringen "räddningen" för KJ. Problemet började sista terminen på skolan Övertorneå - han blev myndig och ville medcinera själv. Vilket inte föll särskilt väl ut vilket jag tolkar som att han överdoserade Concerta.

Jag fattade att pappan utsatte medicinen (förhoppningsvis i samråd med läkare) - det har dock inte framgått vad jag minns. Du som verkar veta, används Concerta för Asperger? Trodde det var främst för ADHD? ADD är ju en typ av det bortsett från hyperaktiviteten. Som du hör vet jag inget om detta.

KJ hade ju både Asperger och ADD.
Den används vid adhd/add, det är vad jag vetat om så kan inte svara på om man har den vid asberger. Vissa som har den medicinen missbrukar den och även andra som får tag i den. Jag tycker KJs föräldrar skulle stått på sig så han fick hjälp att sköta den medicinen. Den hade visst bra effekt på KJ. Den är kanon om den används rätt. Man får ett helt annat liv!
Senast redigerad av yoloits 2014-01-05 kl. 10:56.
Citera
2014-01-05, 10:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
så det skulle alltså tex kunna vara Nils och MB som i samförstånd tagit henne av daga då menar du? För mig låter det lite långsökt. Boden är inte stort, jag kan tänka mig att om man bott där hela sitt liv så känner man nog folk i sort sett i varenda område, mer eller mindre. Och blodet var fortfarande i KJs bil, så endera har då någon planterat det där eller så har någon agerat i samförstånd med KJ. Tror varken Nils, MB eller den tredje är så tight med KJ att de involverar honom i ett mord.

Ang kroppsdelarna så tycks det ju som att det blev problem med torson. Benen låg i huset, enda rimliga jag kan se till det var att det fanns en tanke att elda upp huset med ben, torso och allt.. En stark person (som ex MB) hade inte haft några problem att bära in torson dit, KJ har fysiken, men kanske inte riktigt styrkan. Och vi vet ju vem som "är lika med att elda", KJ är den som är fascinerad av att elda. Detta kanske var två flugor i en smäll, att röja kroppen och att få elda upp ett helt hus.

Nu snackar du skit igen. Sid 1003 i fup:

Han undanhåller alltså inte alls det faktum att han varit på Flottiljvägen, det är du som inte duger till att läsa skriven text. Det vore bra om personalen på ditt boende drog ur din nätkabel nu tycker jag.

Nej det tyder inte på att han ljuger, det tyder på att du inte läst vad som skrivits. I flera inlägg har nu numreringen på lägenheterna diskuterats och man har dragit slutsatsen att den är fel.
Den ändring du hakar upp dig på behöver givetvis inte komma från att MB ljugit utan sannolikare på att polisen uppfattat att det var på karaten och att MB ändrar det vid en genomläsning. Har du varit på förhör nån gång och läst igenom sammanfattningen sen så vet du att det är vanligt att man får rätta missuppfattningar.

Kanske för att polisen ställde frågan om han varit i Bodsvedjan? Han talar om att han varit där och vad han gjort där.

Jag vet inte om jag har sagt att MB skulle vara inblandad, men NC bor vägg i vägg med KJ, var utanför sin lägenhet med hunden under kvällen, dessutom sjukskriven efter en operation, benet var det va? Med samma resonemang som att KJ är fysiskt kapabel att bära in en hel kropp i huset, så bör NC inte vara det. Dessutom full koll på KJ vanor, parkeringsplats m.m.

EDIT;Dessutom har han bott själv i tre år, har kanske inte fått knulla på tre år, då kan ju en söt liten thailändska kanske vara något som lockade, brukade inte VB gå ut med Y*gves hund, stötte NC på VB och de började prata, hon förklarade sin rädsla för mörker och han erbjöd sig att skjutsa henne. Inte särskilt långsökt tycker jag.
Senast redigerad av OY 2014-01-05 kl. 11:00.
Citera
2014-01-05, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har du visst, du är bara för lat eller för dum för att ladda ner den. Länken till FUP i trådstarten fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Jag kollade för trettio sekunder sedan. Bättre tillgång än så går inte att önska sig.
Sitter man med en Android så har man inte möjlighet att ladda ner fupen.
Så nej, det behöver han visst inte ha.
Jag har själv android, jag måste ladda ner fupen till en dator, och sen skicka över den till luren via ftpeller torrent etc.
Citera
2014-01-05, 11:00
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Den används vid adhd, det är vad jag vetat om så kan inte svara på om man har den vid asberger. Vissa som har den medicinen missbrukar den och även andra som får tag i den. Jag tycker KJs föräldrar skulle stått på sig så han fick hjälp att sköta den medicinen. Den hade visst bra effekt på KJ. Den är kanon om den används rätt.
Concerta kan vara skitbra för många, men för andra så ger den otrevliga biverkningar. Kanske ansåg man att de negativa biverkningarna var större än de positiva när det gäller KJ.
Citera
2014-01-05, 11:08
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Concerta kan vara skitbra för många, men för andra så ger den otrevliga biverkningar. Kanske ansåg man att de negativa biverkningarna var större än de positiva när det gäller KJ.
Jag tror det var att han inte kunde hantera den och ibland tog dubbelt och ibland inte alls, att allt blev helt tokigt plus att han kanske eventuellt missbrukade den. Men det är klart det finns biverkningar. Speciellt om man börjar strula med tider, mat och sömn tillsammans med ökat party, det funkar inte ihop med denna medicin alls.
Citera
2014-01-05, 11:09
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte om jag har sagt att MB skulle vara inblandad, men NC bor vägg i vägg med KJ, var utanför sin lägenhet med hunden under kvällen, dessutom sjukskriven efter en operation, benet var det va? Med samma resonemang som att KJ är fysiskt kapabel att bära in en hel kropp i huset, så bör NC inte vara det. Dessutom full koll på KJ vanor, parkeringsplats m.m.

EDIT;Dessutom har han bott själv i tre år, har kanske inte fått knulla på tre år, då kan ju en söt liten thailändska kanske vara något som lockade, brukade inte VB gå ut med Y*gves hund, stötte NC på VB och de började prata, hon förklarade sin rädsla för mörker och han erbjöd sig att skjutsa henne. Inte särskilt långsökt tycker jag.
Du skrev "MB har en koppling till fastigheten. Det har även HE", jag tog för givet att du då menade att deras koppling till huset var intressant vad gäller mordet?
Personligen så vet jag inte om jag tycker NCs vittnesmål är så där jättestarkt, han kommer på mer och mer saker i efterhand, saker som jag kan tycka att han borde tänkt på ganska omgående. Nog tror jag i stort sett vem som helst är kapabel att få in en kropp i ett hus under de omständigheterna (adrenalinet rusar, man riskerar livstid osv) ,men det vill till att man är uthållig nog för att slutföra även om det känns tungt och jobbigt. Det är också en sak jag tycker stämmer in på KJ, när det blir besvärligt då ger han upp.

Och sen ska NC ha kletat blod i KJs bil då, eller var KJ med på att farbror Nils skulle våldta och sen döda VB tänker du?
Citera
2014-01-05, 11:11
Bannlyst
Citat:
Såvitt jag förstår av pappan var diagnos + medicineringen "räddningen" för KJ. Problemet började sista terminen på skolan Övertorneå - han blev myndig och ville medcinera själv. Vilket inte föll särskilt väl ut vilket jag tolkar som att han överdoserade Concerta.

Jag fattade att pappan utsatte medicinen (förhoppningsvis i samråd med läkare) - det har dock inte framgått vad jag minns. Du som verkar veta, används Concerta för Asperger? Trodde det var främst för ADHD? ADD är ju en typ av det bortsett från hyperaktiviteten. Som du hör vet jag inget om detta.

KJ hade ju både Asperger och ADD.
Vart har du fått uppfattningen att han överdoserade concerta?
Likaså självmedicinerade?

Att självmedicinera för mig, är att tex köpa piller på gatan när man mår kasst, eller att köpa cannabis när man har värk.
Knarka helt enkelt.
Citera
2014-01-05, 11:13
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag tror det var att han inte kunde hantera den och ibland tog dubbelt och ibland inte alls, att allt blev helt tokigt plus att han kanske eventuellt missbrukade den. Men det är klart det finns biverkningar. Speciellt om man börjar strula med tider, mat och sömn tillsammans med ökat party, det funkar inte ihop med denna medicin alls.
KJ verkar ju ha sömnstörningar och dålig aptit, två saker som Concerta brukar förvärra för många. alltså att de får ännu svårare med sömnen och ännu sämre aptit. Att han fipplade med medicineringen när han var på skolan kan ju ha gjort att det inte blev bra, men när han väl kom hem igen hade man ju kunnat hjälpa honom med det, så jag tror att man tog bort den av någon annan orsak. Kanske att han sov än sämre, åt än sämre.
Citera
2014-01-05, 11:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

Att självmedicinera för mig, är att tex köpa piller på gatan när man mår kasst, eller att köpa cannabis när man har värk.
Knarka helt enkelt.
Fup sidan 1174
Hans mamma säger att han ibland inte tog medicinen alls och ibland tog flera tabletter per dygn. Tar man flera tabletter per dygn fast man vet att man bara ska ta en då brukar det vara i syfte att man ska må bättre för man mår inte tillräckligt bra av en tablett, alltså självmedicinerar man, man går inte efter läkarens ordination.
Citera
2014-01-05, 11:19
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

Knarka helt enkelt.
Han överdoserade nog inte med flit men det blev säkert hackigt i hanteringen. Då blir det tok-fel till slut
Citera
2014-01-05, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Dra inte in fler oskyldiga människor i detta, snälla...
Kan kan kalla det vad somhelst.
Att dra in oskyldiga, eller att utreda alla man kan.
Tänk dig ett stort pussel, alla bitar behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in