Citat:
så det skulle alltså tex kunna vara Nils och MB som i samförstånd tagit henne av daga då menar du? För mig låter det lite långsökt. Boden är inte stort, jag kan tänka mig att om man bott där hela sitt liv så känner man nog folk i sort sett i varenda område, mer eller mindre. Och blodet var fortfarande i KJs bil, så endera har då någon planterat det där eller så har någon agerat i samförstånd med KJ. Tror varken Nils, MB eller den tredje är så tight med KJ att de involverar honom i ett mord. NC bor rent faktiskt i lgh 1104 om vi utgår ifrån vittnesmålet, hur som helst, MB har en koppling till fastigheten. Det har även HE, mannen som skadade sitt huvud aktuell kväll/natt, han är vän med PM i lgh 1102 som är direkt granne åt andra hållet. (Var det inte de här personerna eller några med koppling till dem och en händelse med någon bil parkerad vid det röda huset?)
Om VB mördades i huset borde 1102 och 1105 samt 1106 vara högintressanta tycker jag. Mobilernas positioner som man fäster så stor vikt vid borde ju betyda att om mordet inte skedde i KJ lägenhet så borde det ha varit i en annan lgh inom samma mastvinkel, benen är avkapade, helt övertygad om att det handlar om en transportstyckning, dvs, mordet skedde i en lägenhet.
Om VB mördades i huset borde 1102 och 1105 samt 1106 vara högintressanta tycker jag. Mobilernas positioner som man fäster så stor vikt vid borde ju betyda att om mordet inte skedde i KJ lägenhet så borde det ha varit i en annan lgh inom samma mastvinkel, benen är avkapade, helt övertygad om att det handlar om en transportstyckning, dvs, mordet skedde i en lägenhet.
Ang kroppsdelarna så tycks det ju som att det blev problem med torson. Benen låg i huset, enda rimliga jag kan se till det var att det fanns en tanke att elda upp huset med ben, torso och allt.. En stark person (som ex MB) hade inte haft några problem att bära in torson dit, KJ har fysiken, men kanske inte riktigt styrkan. Och vi vet ju vem som "är lika med att elda", KJ är den som är fascinerad av att elda. Detta kanske var två flugor i en smäll, att röja kroppen och att få elda upp ett helt hus.
Citat:
Nu snackar du skit igen. Sid 1003 i fup:Intressant NY info- tack, det är mer NY info som behövs här. Du tillhör ju också en av de få pålitliga i den här tråden.
MB nämnde inte att han hade koppling till KJs granne i förhöret. Han sa bara att han hade cyklat i närheten av området i somras. Förstår inte varför han undanhåller så mycket om han nu inte alls skulle vara inblandad......
MB nämnde inte att han hade koppling till KJs granne i förhöret. Han sa bara att han hade cyklat i närheten av området i somras. Förstår inte varför han undanhåller så mycket om han nu inte alls skulle vara inblandad......
Citat:
Han undanhåller alltså inte alls det faktum att han varit på Flottiljvägen, det är du som inte duger till att läsa skriven text. Det vore bra om personalen på ditt boende drog ur din nätkabel nu tycker jag.
FL1: Har du varit till Bodsvedjan?
MB: Jag har kört hem E*gla som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne tillsammans med Annika och lämnat fiskrens till hennes katter.Jag tror det var sommaren 2012.
MB: Jag har kört hem E*gla som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne tillsammans med Annika och lämnat fiskrens till hennes katter.Jag tror det var sommaren 2012.
Citat:
Nej det tyder inte på att han ljuger, det tyder på att du inte läst vad som skrivits. I flera inlägg har nu numreringen på lägenheterna diskuterats och man har dragit slutsatsen att den är fel.Mitt fetande.
Nej det tror jag inte.
Vaför?
Därför att MB i förhör den 15 maj, 2013 , FUP 1004, säger att han var
hos Engl* på Flottjevägen " sommaren 2012" !
Så hur skulle NC då kunnat bo 3 år ensam i lägenheten ???
Det tyder på att NC ljuger!
Och i förhör FUP 1004 påstår MB att Engl* tränar karate och att MB har kjört hem henne till Flottjevägen ifrån träning och att han även varit där med AN och lämnat fiskrens till Engl*s katter (sommaren 2012)
MEN... i senare förhör FUP 1005 ändrar MB plötsligt sin uppgift ang Engl* och säger nu att hon är en bekant.
Nej det tror jag inte.
Vaför?
Därför att MB i förhör den 15 maj, 2013 , FUP 1004, säger att han var
hos Engl* på Flottjevägen " sommaren 2012" !
Så hur skulle NC då kunnat bo 3 år ensam i lägenheten ???
Det tyder på att NC ljuger!
Och i förhör FUP 1004 påstår MB att Engl* tränar karate och att MB har kjört hem henne till Flottjevägen ifrån träning och att han även varit där med AN och lämnat fiskrens till Engl*s katter (sommaren 2012)
MEN... i senare förhör FUP 1005 ändrar MB plötsligt sin uppgift ang Engl* och säger nu att hon är en bekant.
Den ändring du hakar upp dig på behöver givetvis inte komma från att MB ljugit utan sannolikare på att polisen uppfattat att det var på karaten och att MB ändrar det vid en genomläsning. Har du varit på förhör nån gång och läst igenom sammanfattningen sen så vet du att det är vanligt att man får rätta missuppfattningar.
Kanske för att polisen ställde frågan om han varit i Bodsvedjan? Han talar om att han varit där och vad han gjort där.