2013-12-25, 00:26
Medlem
Köpte några belgare till julen för har missat dom lite, nu när man blivit öl-ist .
Blev en Duvel nurå, gillar belgisk jäst helt klart.. Det här kommer det bli fler av, och hembryggt på!
Citera
2013-12-25, 00:54
Medlem
På dagens julbord fanns som misstänkt, Sofiero, Tuborg, Carlsberg, och Pripps + nåt mer märke. Så det blev vatten hela kvällen. Inget man dör av direkt Hade tänkt knäcka en fin flaska nu när jag kom hem, men är så trött och det blev så sent så det blir go natt istället.
Citera
2013-12-25, 07:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Weihenstephaner inhandlade jag faktiskt igår och ska ha till nyår =) En kompis hade provat den och sa den var bra, från världens äldsta bryggeri dessutom? Schneider blir till att köpa på fredag, tack för tipset!

Jag gillar Blanche de Namur.
Citera
2013-12-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
På dagens julbord fanns som misstänkt, Sofiero, Tuborg, Carlsberg, och Pripps + nåt mer märke. Så det blev vatten hela kvällen. Inget man dör av direkt Hade tänkt knäcka en fin flaska nu när jag kom hem, men är så trött och det blev så sent så det blir go natt istället.

Känner igen det där! Jag har ju tidigare lurat mig själv att dricka Carlsberg, Tuborg etc. Allt för att inte framstå som en "snobbig finsmakare" hos Svensson. Detta går inte längre. Ta Carlsberg, vad fan doftar en Carlsberg egentligen?! Det doftar ju inte ens öl! Samma kommentar som jag får om mina öl ger jag åt deras öl, typ. Totalt intetsägande. Idag är det juldagen och idag får jag själv bestämma vad som skall drickas, det är ju som bekant årets största gå-ut-på-krogen dag. Vi ses i trängseln!
Citera
2013-12-27, 23:12
Medlem
Germanofils avatar
Testade Trooper idag för första gången. God öl men inte så speciell att jag skulle köpa den igen för det priset. Dock kul med en "Maiden-bärs".
Citera
2013-12-28, 16:26
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Testade Trooper idag för första gången. God öl men inte så speciell att jag skulle köpa den igen för det priset. Dock kul med en "Maiden-bärs".
Jag tycker att det är en bra öl i den klassiskt brittiska skolan med en lite torr ale, och jag tycker som du att den inte är prisvärd. Det finns andra öl om man vill ha den klassiskt brittiska smaken till ett bättre pris.
Citera
2013-12-28, 16:38
Medlem
zepofans avatar
Hur är det med Trooper, den skulle ju in i ordinariesortimentet på grund av att den sålde så bra. Är den där nu eller kommer den? Kommer det i så fall att påverka priset?
Som sagt så är det OK öl, men ca fem spänn för dyr.
Citera
2013-12-28, 17:01
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur är det med Trooper, den skulle ju in i ordinariesortimentet på grund av att den sålde så bra. Är den där nu eller kommer den? Kommer det i så fall att påverka priset?
priset kommer nog inte påverkas, dock så blir det lite mer nästa år då skatten höjs.

om den kommer vet jag inte och jag bryr mig inte heller.
tyckte den var meh, finns brittiskt som är bättre och billigare.

ölen ligger lite på latsidan för tillfället, nu är det rom-bonanza som gäller för hela slanten.
synd bara att vädret är så uselt annars skulle man sitta på balkongen och smutta på rom och med en cigarr i andra handen. ja, sambon är ju av någon konstig anledning jävligt anti till att man bolmar inomhus.
Citera
2013-12-28, 17:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Vore bra om den var lite billigare. Kul när de gör någonting annat än blaskig ljus lager i vilket fall som helst. Men jag förstår KISS, AC/DC och Motörhead, de vill ha pengar, tråkigt men sant.
Citera
2013-12-28, 17:23
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

Den finns ju i Eksjö så ordinarie-sortimentet borde den ju tillhöra numera.
Citera
2013-12-28, 17:25
Medlem
Citat:

Priset verkar inte sänkas, det brukar vara upp till importören, American Dream och Neb kommer ju i fasta i mars där pressar dom priserna.

American Dream går från 23 kr till 17,90

och Neb går från 39,90 till 29,90, och det gamla priset var avsett för lådvis, nu blir det ju styckvis med, riktigt bra tycker jag.
Citera
2013-12-28, 17:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Den finns ju i Eksjö så ordinarie-sortimentet borde den ju tillhöra numera.
Är det någon slags måttstock för ordinariesortimentet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in