Står på systembolagets hemsida att den bara säljs i Skåne och bara i kollin om 20st.. Låter ju inge kul för oss som inte bor i danmark.. oj förlåt, skåne
Konstigt? På systembolagets hemsida står det att den finns i totalt 133 butiker i Sverige. Du måste nog ha klickat fel någonstans...
Står på systembolagets hemsida att den bara säljs i Skåne och bara i kollin om 20st.. Låter ju inge kul för oss som inte bor i danmark.. oj förlåt, skåne
Som genuin öl-nörd så är det ytterst sällan jag imponeras av någonting. Har ju tidigare dokumenterat hur jag hällt ut diverse belgiska "gourmetöl" i slasken här till wanna-be-öl-nördarnas förtvivelse.
Men med Weltenburger var det annorlunda. Ett öl i absolut världsklass!
Jag sträcker mig till att det - tillsammans med Rogue's "Dead guy ale" och Einbeckers mai-ur-bock - är det godaste öl jag druckit.
I alla fall just nu.
Satan va gott det var.
Den är helt sanslöst god! Jag var och handlade en hel kartong idag och det är något jag inte brukar göra. Weltenburger kan ju bara köpas i södra Sverige i vanliga fall och det är jävlar i mej inte rättvist! Öl i världsklass var det. Jag skriver under på det!
Jag söker på första sidan "sök drycker" sen sökte jag på "Weltenburger"
Jaaaaaaaaaha, nu vet jag vad som var fel, den jag länkade till var i beställningssortimentet, den du länkade till var i ordinerie. Så nu var det mysteriet löst
Senast redigerad av fanimej 2009-09-06 kl. 15:28.
Anledning: rättelse
Förutom hos dem själva så tror ja de säljer lite till Akkurat, det är alltså "cask conditioned real ale" Dom brygger den i källaren sen pumpar dom upp den via handpump i baren