2009-09-05, 15:19
Medlem
exerds avatar
Njuter ljust nu av bishops finger, gör mig aldrig besviken men inte heller förvånad. Helt ok med andra ord.
Citera
2009-09-05, 18:22
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Står på systembolagets hemsida att den bara säljs i Skåne och bara i kollin om 20st.. Låter ju inge kul för oss som inte bor i danmark.. oj förlåt, skåne

Konstigt? På systembolagets hemsida står det att den finns i totalt 133 butiker i Sverige. Du måste nog ha klickat fel någonstans...
Citera
2009-09-05, 20:08
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Står på systembolagets hemsida att den bara säljs i Skåne och bara i kollin om 20st.. Låter ju inge kul för oss som inte bor i danmark.. oj förlåt, skåne

Oktoberfest finns lite överallt men övriga öl i Weltenburgers sortiment kan av någon jävligt märklig anledning bara beställas i Skåne.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=81357&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3 aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a% 3a
Den här har jag längtat efter länge.
Citera
2009-09-05, 20:13
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag provade Weltenburger oktoberfest-bier i dag.

Som genuin öl-nörd så är det ytterst sällan jag imponeras av någonting. Har ju tidigare dokumenterat hur jag hällt ut diverse belgiska "gourmetöl" i slasken här till wanna-be-öl-nördarnas förtvivelse.

Men med Weltenburger var det annorlunda. Ett öl i absolut världsklass!

Jag sträcker mig till att det - tillsammans med Rogue's "Dead guy ale" och Einbeckers mai-ur-bock - är det godaste öl jag druckit.

I alla fall just nu.

Satan va gott det var.

Den är helt sanslöst god! Jag var och handlade en hel kartong idag och det är något jag inte brukar göra. Weltenburger kan ju bara köpas i södra Sverige i vanliga fall och det är jävlar i mej inte rättvist! Öl i världsklass var det. Jag skriver under på det!
Citera
2009-09-05, 20:52
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Billigt? - Javisst!

Men satan så god en iskall Pripps Blå 3.5% är efter en hel dags flyttande och svettandes!

Ville bara dela med mig. Trevlig tråd i övrigt!
Citera
2009-09-06, 05:27
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Billigt? - Javisst!

Men satan så god en iskall Pripps Blå 3.5% är efter en hel dags flyttande och svettandes!

nej

blev både lite chouffe duble IPA triple och Bigfoot idag. Uppblandat med Samuel adams oktoberfestöl.. som jag inte än vet vad jag tycker om
Citera
2009-09-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Konstigt? På systembolagets hemsida står det att den finns i totalt 133 butiker i Sverige. Du måste nog ha klickat fel någonstans...

Samma sak idag..

http://sv.tinypic.com/r/27wu9eq/3
Citera
2009-09-06, 14:59
Medlem
Avnjöt en Left hand Imperial stout igår kväll, svart som natten, mjuk som sammet och lömsk som en kvinna, ett fantastiskt öl
Citera
2009-09-06, 15:00
Medlem
zepofans avatar
Den där vet jag inte var du hittat, prova med att beställa den här i stället som är årets oktoberfestöl.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=11290&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3 aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aBeska%3 aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a
Citera
2009-09-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Den där vet jag inte var du hittat, prova med att beställa den här i stället som är årets oktoberfestöl.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=11290&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3 aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aBeska%3 aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a

Haha, fan vad skumt.. din länk funkar

Jag söker på första sidan "sök drycker" sen sökte jag på "Weltenburger"

Jaaaaaaaaaha, nu vet jag vad som var fel, den jag länkade till var i beställningssortimentet, den du länkade till var i ordinerie. Så nu var det mysteriet löst
Senast redigerad av fanimej 2009-09-06 kl. 15:28. Anledning: rättelse
Citera
2009-09-06, 20:22
Bannlyst
Blev en Hoppin' Frog Mean Manalishi igår, riktigt god tycker jag! Väldigt fruktig, speciellt lukten, härligt bitter eftersmak.
Citera
2009-09-07, 19:04
Medlem
Jullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Var kan man finna deras Real Ale?

Förutom hos dem själva så tror ja de säljer lite till Akkurat, det är alltså "cask conditioned real ale" Dom brygger den i källaren sen pumpar dom upp den via handpump i baren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in