2013-12-23, 19:11
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Brooklyn Black Chocolate Stout förmodar jag att du menar? Kommer 30 000 flaskor 1 februari.
Bourbon county stout, men Brooklyns bcs är given i februari som varje år! Hoppas deras monster ale kommer nån gång också.
Citera
2013-12-23, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tap 6:an? den är micket pra. verkar i tråden som att man antingen hatar eller älskar den.

Tap 6, ja. Jo, det verkar råda lite delade meningar om dess eventuella förtjänster. Odiskutabelt är dock att den är topprankad på RateBeer m fl i sin stil. För 26 kr/halvlitern eller vad den nu kostar bör den absolut provas av varje ölentusiast.
Citera
2013-12-23, 19:50
Medlem
Feadogs avatar
Sitter och smuttar på svärbrors hemmabryggda APA nu. Drack en Samuel Adams Lat. 48 IPA innan, och jag rankar hemmabrygget högre. Han börjar bli en riktigt kompetent hemmabryggare vilket är välkommet. Han tog även med sig en back modern lager bryggd ungefär efter Boston Lagers (antagna) recept, smakar också mycket bra. Det blir nog en god jul i år igen.
Citera
2013-12-23, 21:32
Medlem
Disco-Mannens avatar
Drack Rodenbach Vintage 2011 igår, den är helt klart den godaste sura rödbruna ale jag har druckit. Om man gillar sur samt fruktig öl kan jag rekommendera den. Smaken dominerades av körsbär men jag kunde känna smaknoter av hallon samt vanilj.
Citera
2013-12-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Bourbon county stout, men Brooklyns bcs är given i februari som varje år! Hoppas deras monster ale kommer nån gång också.

Dom har ju slutat producera monster alen, så den lär nog inte dyka upp. Finns fortfarande ganska mycket flaskor kvar i världen däremot.
Citera
2013-12-23, 22:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Dom har ju slutat producera monster alen, så den lär nog inte dyka upp. Finns fortfarande ganska mycket flaskor kvar i världen däremot.
Ja då blir det ju svårt. Trist..
Citera
2013-12-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Ja då blir det ju svårt. Trist..

Ja det är lite synd, jag har inte druckit den och hade gärna velat göra det innan den blir helt omöjlig att få tag på, finns en hel del internetbutiker som säljer den, även nån/några butiker i köpenhamn.

Så tillgången är god än så länge.

God Jul, alla (fin)öldrickande flashbackare.

Själv köpte jag en fin julklapp till mig igår.

En låda surt innehållandes bland annat
Mamouche
Fou Foune
Lou Pepe Kriek
Lou Pepe Framboise
Citera
2013-12-23, 23:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har kanske skrivit detta tidigare, men Bedarö Bitter är nog min absoluta favoritöl alla kategorier. Vansinnigt smakrik och god och ja, en härlig bitterhet som namnet antyder. Jag är ju ingen ölsnobb som beställer hem grejer från beställningssortimentet, men tycker om att pröva ny öl både på krogen, på systembolaget och när jag är ute och reser och har ännu inte hittat någon som tilltalar mig lika mycket som denna. Prislappen på 30:- eller strax under får ändå anses som helt okej för denna gudarnas nektar.
Får tacka för detta tips! Köpte en flaska idag och jag håller med om att det är en god öl. Hade förväntat mig en öl mer i stil med engelsk "bitter" men tycker att denna smakar klart annorlunda. Friskare på något sätt, vet inte hur jag bättre kan beskriva det. Har nog aldrig smakat någon annan öl som påminner om denna faktiskt. Tycker inte som du att det är "världens godaste öl" men helt klart en öl som alla bör prova!
Citera
2013-12-24, 00:05
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Får tacka för detta tips! Köpte en flaska idag och jag håller med om att det är en god öl. Hade förväntat mig en öl mer i stil med engelsk "bitter" men tycker att denna smakar klart annorlunda. Friskare på något sätt, vet inte hur jag bättre kan beskriva det. Har nog aldrig smakat någon annan öl som påminner om denna faktiskt. Tycker inte som du att det är "världens godaste öl" men helt klart en öl som alla bör prova!
håller jag med om. en väldigt bra svensk öl.

dricker en honey badger nu. herregud vad söt den är, skall delas och drickas tillsammans med ost med riklig sälta för att kompensera. på tu man hand är den för mycket.
Citera
2013-12-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmotfolkgrupp
Lugna ner dig och svara på min fråga istället din jävla tattarunge. Sådana som dig förstör forum när ni inte kan förhålla er till ett diskussionsunderlag utan måste galla ut era åsikter om andras politiska fattning. Nu talar vi öl, inte något annat.

Seså, rekommendationer var det alltså. Ett VITT ariskt ÖL som smakar fint i min strupe.
Haha fyfan vad jag skrattar. Så sjukt skrattretande.

OnT: Ganska nyligen börjat prova veteöl och skulle vilja veta vilka som är "bäst", eller att rekommenderas. Sådana som går att finna på systembolaget, har tyvärr inte orken att specialbeställa
Citera
2013-12-24, 05:44
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Haha fyfan vad jag skrattar. Så sjukt skrattretande.

OnT: Ganska nyligen börjat prova veteöl och skulle vilja veta vilka som är "bäst", eller att rekommenderas. Sådana som går att finna på systembolaget, har tyvärr inte orken att specialbeställa
Har du inte provat ölen från Schneider och Weihenstephaner så är det där du ska börja.
Citera
2013-12-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Har du inte provat ölen från Schneider och Weihenstephaner så är det där du ska börja.
Weihenstephaner inhandlade jag faktiskt igår och ska ha till nyår =) En kompis hade provat den och sa den var bra, från världens äldsta bryggeri dessutom? Schneider blir till att köpa på fredag, tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in