Citat:
Ursprungligen postat av
E.Merckx
Ok, då, jag vet ju inte hur det gick till, men jag känner samtidigt att det inte finns någon anledning att misstro Farebrink, han berättar ju samma sak i videon att han kände sig snärjd vid konfrontationen med Quick, jag har oerhört svårt att förstå varför han skulle säga det om han nu hade alibi. Allt är väldigt konstigt.
Det kan ju verka ibland som om det finns två halvgudar eller något i den här tråden, Råstam och Josefsson, ifrågasätter man dom det minsta blir ju många helt vilda.

Ingen behöver misstro Farebrink. Som jag skrev tidigare; Farebrink fick enligt Råstam själv reda på att han hade alibi först
i slutet av konfrontationen. Det var då polisen berättade för honom att flickvännens journal gav honom det... Innan dess var han med all säkerhet orolig över vad han var på väg att dras in i..
13 år senare träffar AB-journalisten Farebrink en kortare stund och vill ha Farebrinks egna ord på allt som hände vid den tiden. Farebrink tuggar på och journalisten antecknar. Och i efterhand när texten ska skrivas slänger journalisten ihop texten med en kronologi han inte är hundra på, för han vet att det är inte det som är artikelns poäng...
Som jag skrivit; vem tänker du gjorde den bästa researchen kring det exakta händelseförloppet? Råstam eller Lindberg?
Vad gäller påstådda halvgudar eller andra dönickar handlar detta inte alls om det (inte för mig i alla fall). Det handlar om att hålla en nivå på diskussionen och hur man argumenterar för sin ståndpunkt. Dvs jag har inga problem om Råstam/Josefsson/whoever bli påkomna med att ljuga. MEN då ska den som påstår detta ha belägg och bevis för detta! Och att hänvisa till den här typen av AB-artiklar för att påstå att Råstam RÅljuger, det är ganska bedrövligt argumenterande..