2013-12-26, 23:01
Medlem
Jag kan dricka en öl som har hög procent om det liksom hör till, som Porter och Stout. Att däremot kämpa i mig "vanlig" öl, typ en ljus lager med så hög procent tycker jag bara är plågsamt.
Citera
2013-12-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Duvel är väl rätt lättdrucken för att vara på 8.5% må jag säga! Dom flesta "finsmakare" har väl provat den?

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1654
Du svarade på fel inlägg?
Citera
2013-12-26, 23:15
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Du svarade på fel inlägg?

Njah, men jag skulle kanske ha slängd med han du citerade. Sen kanske det var onödigt att citera överhuvudtaget. Men har du inte provat Duvel så kan det vara värt att göra det. För det finns god öl med hög alkoholvolym där ute.

Jag förstår din förvirring!
Citera
2013-12-26, 23:17
Medlem
Citat:
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?
Arboga 10,2% är förmodligen en av världens sämsta öl med 1 av 100 i betyg på ratebeer.com, rent generellt smakar underjäst öl (lager) inte bra med så hög alkoholstyrka. Överjäst öl (ale) är en helt annan femma, världens bästa öl enligt ratebeer; Westvletern 12 är också på 10,2%. Världens näst bästa; Three Floyds Dark Lord Bourbon BA är på 15%. Tittar man på kategorin Premium Lager så ligger de flesta på topplistan kring 4-5%.
Citera
2013-12-26, 23:18
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
ÖÖÖh. Dricker du två av dessa blir du full. Trust me.
Om man är en 15-årig tanig liten kille blir man packad på två. Om man är 18 bast, väger drygt 95 kilo och är rejält byggd så blir man inte full på något vis.
Citera
2013-12-26, 23:20
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattematiken
Jag köper alltid Åbro 7,3.
Dem smakar riktigt bra för att vara starköl. Väldig ljus öl o jag som inte är öldrickare kan dricka den.

Den är även min favorit!
Jag gillar att burkarna är 33cl nu för det är fler intervaller mellan färsköppnad öl.

Själv dricker jag starkare ölsorter eftersom jag var nykterist fram till 22, typ. Ironiskt nog så var det UNF som fick bort mig från det så jag kände att jag inte ville identifiera mig med de där fåntrattarna. Hur som helst så började jag då dricka starka ölsorter då de svagare upplevde jag mest smaka vatten.

Nu har jag på senare dag förvisso pendlat lite mellan 5,2'or och så men men men men....
Citera
2013-12-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Om man är en 15-årig tanig liten kille blir man packad på två. Om man är 18 bast, väger drygt 95 kilo och är rejält byggd så blir man inte full på något vis.
Jag är 30+, väger cirkus 110. Jag blev bra slirig av två. Jag är medveten att just denna diskussion är av typen "min pappa är bättre än din pappa", men jag säger ändå - en normal svennebanan blir bra pruttig av två arboga 10.2 som man dricker i anslutning till varandra.
Citera
2013-12-26, 23:26
Medlem
Studsbolls avatar
Arboga 10.2 är kriminellt dåligt öl och skulle förmodligen smakat tjurpiss även med lägre alkoholhalt. Personligen förstår jag inte poängen med dylika produkter; det är billigare att hälla i en skvätt dålig vodka i folköl om det är den smakupplevelsen man önskar.
Citera
2013-12-26, 23:26
Medlem
Headshrinkers avatar
Mer än ofta kommer jag hem med ipor med en alkoholhalt runt 9,5. Dessa avnjuter jag i tillsammans med någon form av ost och fruktbricka. Perfekt att dra i sig en 3 st på en fredag när man kommer hem efter en lång arbetsvecka.

Skulle jag hälla i mig säg, tre Bellman skulle jag nog vomera, förmodligen för att dom smakar apa och alldeles för mycket alkohol.
Senast redigerad av Headshrinker 2013-12-26 kl. 23:28.
Citera
2013-12-26, 23:28
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Citat:
Jag är 30+, väger cirkus 110. Jag blev bra slirig av två. Jag är medveten att just denna diskussion är av typen "min pappa är bättre än din pappa", men jag säger ändå - en normal svennebanan blir bra pruttig av två arboga 10.2 som man dricker i anslutning till varandra.
Jag tror dessvärre du blandar ihop svennebanan med begreppet p12a. En vuxen person av manskön torde på sin höjd bli lite varm i bröstet av 2 Arboga.
Citera
2013-12-26, 23:31
Medlem
Alla har sina sätt att bli runda under fötterna. Själv föredrar jag att i snabb följd svepa mycket starksprit, och att därefter leva på ruset tills det avtar. Andra gillar stark starköl, medan vissa drinkfjollor springer omkring en hel kväll och smuttar på någon jävla sockerbomb.

Kontentan: alla är vi olika.
Citera
2013-12-27, 00:04
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Är det internationell lager med hög procenthalt som ska diskuteras eller all öl t ex IPA,APA,DIPA,Pale ale osv i så fall så är mellan 7-10% nästan standard styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in