Citat:
Ursprungligen postat av
fostrom
Som jag tidigare nämnt i tråden spetsar jag ett gott normalstarkt öl med Arboga 10,2 för att få ett mer potent och fylligt öl. Jag njuter slutprodukten med välbehag och under högst ordnade förhållanden. Jag förbehåller mig rätten att ge blanka faderulingen i eventuella synpunkter kring detta. Flåfylla och bälgande av litervis med pilsner intresserar mig föga, men att på allvar förneka ruseffektens betydelse bakom ett alibi av "findrickande" finner jag bara larvigt. Som att "vaska" Champagne med pappas kreditkort vore mer hedervärt än att bli salongsberusad på några Elefantöl.
Varför är det larvigt? Jag kan erkänna att jag började dricka öl för berusningens skull, något jag fortfarande gör då och då när det vankas fest, men någon njutning finner jag sällan i ölen jag dricker då (jag kan börja kvällen med ett par riktigt goda öl, men när fyllan knackar på går jag över till fulölen, vill inte slösa på den goda bärsen).
Men en öl för 100 spänn dricker jag inte för berusningen, den dricker jag för smaken. Tala om varför det är larvigt.
Någonting som däremot är larvigt är att förneka att det finns människor som dricker öl endast för smaken.