Citat:
Ursprungligen postat av
uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.
Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?
Jag brukar dricka öl runt den procenten du nämner, även starkare än så. Men mitt råd är att inte dricka Arboga 10.2% alls. Och då menar jag verkligen det. Det är enligt min åsikt ungefär det sämsta du kan hitta inom ölväg. Du blev väl inte förvånad över hur den smakade? Eller väntade dig en smak som faktiskt skulle vara av kvalitet?
Om du tar och kollar upp lite mikrobryggerier, så kommer du se att det kryllar av intressant och spännande öl som är lite starkare i andra former än ljus lager. Om du dock endast vill bli full, så kanske du ska kolla åt något annat håll. Starkare öl (som är av kvalitet) brukar ofta passa bra med exempelvis olika former av mat eller ost. Eller vad man nu föredrar. Då dricker man kanske en och inte tio stycken.
Vill du ha spännande smakupplevelser, så finns det som sagt en hel hög med kul öl. Om du sagt endast vill bli full, så kan jag nog inte ge dig några bra tips.