Citat:
Ursprungligen postat av
zorze
Själv har jag gått så långt att jag nu tagit paus i att gå in på de båda kvällstidningarna på nätet,i en liten mini protest mot uthängningarna.
Finns det fler ?
Du, jag kommer inte ens ihåg Expressens webbadress längre.
Det gick väldigt snabbt att vänja sig av med eländet. Vanan att scanna slaskpressen är en överflödig undermedveten tvångshandling, en historisk blindtarm som enkelt avskaffas med minimal ansträngning och inte saknas när den är borta. Det är som att äta formfranska med jordgubbssylt till frukost, du vet att du egentligen borde sluta och när du väl tar dig i kragen upptäcker du att du mår bättre utan.
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Man kan hålla det vid liv ett tag, men förr eller senare är det orimligt mycket pengar som går till en verksamhet som bär sig sämre och sämre ekonomiskt.
Jo, men han skrev ju om public service-media. Skattefinansierade verksamheter brukar vara
förvånansvärt motståndskraftiga mot det problem du nämner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Det blir ju galet om presstödet ska ges på de grunderna.
Beror på vad det egentliga syftet med presstödet är.

Det lär visa sig inom några år. Sedan kan man förstås inte skriva i lagen "presstödet är till för att säkra de regimtrogna mediernas dominans", så man hittar på någon omskrivning.
"God journalistik" var en bra gissning. Jag törs nästan lova att uttrycket "demokratiskt förhållningssätt, särskilt avseende etnisk mångfald" också kommer att ingå i någon form.