Citat:
Ursprungligen postat av
Fula Gubben
Att tidningarna är på väg mot avgrunden beror dock främst på ett teknologiskifte, inte dåligt underbyggd propaganda.
Du har väl rätt så på sätt att redaktioner likt dem vi har idag kommer behöva bantas oerhört under 2014, men det är fortfarande en kris för en hatjournalist har samma förtroende som dem de predikar om. Det är en betydligt större kris än endast ett problem med pengar för om det behövdes en miljard skulle staten sjuta till det, men får de inget för pengarna finns det ingen anleding att betala ut dem. Tråden handlar om
pappersprodukten men på mina resor har jag sett folk läsa tidningar på stan, inte metro utan riktiga tidningar. Det är inget jag sett i Sverige utan där kastar någon blaskan under armen och går vidare. Fundera på hur det var för 10 år sedan...
För er som lever i en bubbla om att Sverige är IT-bäst i världen kan jag berätta att IT infrastrukturen i de flesta länder jag rest i har varit extremt bra, free-WIFI är mer en standard överallt så något måste skilja
oss från
dem, min gissning är att blaskorna av slentrian tas och man egentligen inte tänk läsa dem. Beteendet kommer nog inte fortsätta.