2013-12-20, 18:51
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Innan dess hade hon sagt att det var en kvinna. "Om det var en man, vilken av dessa var det då", frågade polisen och visade 10 foton av män, varav sex hade hår i ansiktet.

hår i ansiktet? hår för ansiktet? eller de hade skägg?
Citera
2013-12-20, 18:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kia fick se fotokollaget bestående av tio (10) fotografier av olika män med långt hår. Ett fotografi per A4-sida.

Kia tittade igenom bilderna och tog fram foto nr. 2 och 6 och sade att dessa påminner lite om den gående mannen.
Hon tog sedan fram foto nr. 7 och sade att även han är lite lik den gående mannen, " profilbilden känns lite bekant".
Efter en stund sade Kia att foto nr. 2 och 6 nog är de som är mest lika den gående mannen.
Hon menade att det var mycket svårt och förklarade att hon inte är säker på detta, men hon
tyckte att den gående mannen såg ut "något åt det här hållet".

Kia tog fram foto nr. 7 och sade, "om det inte var en kvinna som körde bilen, så skulle
jag kunna tänka mej att det skulle kunna vara han, om han har håret uppsatt på det
viset"

Frågan är väl mer om Fredrik hade hår i ansiktet den 28 juli 2010 och inget annat.

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg
Väldigt mycket olika färger på håret har han på denna bilden i alla fall, och hår i ansiktet.
blandning mellan brunt, ljusbrunt och mörkblont helt klart
Citera
2013-12-20, 19:04
Medlem
Titianas avatar
Citat:
I så fall hade GM inga problem med att hitta repet.

Absolut inte. han kände huset utan och innan och pysslade små hängsnaror som han hängde dockor på. Hängsnaran ligger väl bredvid Marinas dator i vardagsrummet om jag inte är lika blind som FS
Citera
2013-12-20, 19:04
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
En van saab körare tex? Vet inte hur det är på alla SAAB, men de jag har kört måste man lägga i backen för att kunna få ut tändnyckeln. Alltså parkerar man med backen i.
Kontentan är att det är samma förare som agerat likadant vad det gäller backväxel + handbroms = FS
Citera
2013-12-20, 19:55
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Har kroppen avlägsnats inom 20 minuter bildas ingen likdoft = välplanerat mord av Fs
som sedan fraktade bort liket snabbt.
Givetvis! Vidare som van vid rättssystemet håller man käft som en mus.
Citera
2013-12-20, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Jag har lyssnat på inspelningen från förhöret med FS i TR. Han gick och lade sig att sova i bilen kl 3 kyrkogårdsnatten och sov några timmar. Han hade rökt cannabis. Efter uppvaknandet körde han nästan hem och lade sig att sova igen och kom hem ungefär kl 11. Han var givetvis fortfarande trött efter att ha sovit i bilen och cannabispåverkad. http://cannabishjalpen.se/node/2
Citat:
Ruset är i regel över på 2-3 timmar. Hjärnan fortsätter dock att vara påverkad av cannabis. Korttidsminnet och inlärningsförmågan kan vara nedsatta i 1-2 dagar efter att man har rökt.
Hypotes: När han kom hem fanns ett SMS från Marina i mobilen: "Jag blir kvar tills i morgon" (källa: aktbilaga 96). Han läser SMS:et, raderar det som vanligt och glömmer bort det, fullt förståeligt med tanke på verkan av trötthet och cannabis.

SMS:et är knappast skrivet av honom själv, med tanke på att det vore meningslöst att skriva det tills sig själv och sedan låtsas inte ha fått det. Mer sannolikt är att det är en alternativ GM som har skrivit det i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet, helt analogt med städning och undanröjning av kropp.
Citera
2013-12-20, 20:48
Medlem
Grandiosos avatar
"Då har vi nästa, den 29 juli alltså klockan 10.01, då har vi pratat om ett sms till dig
ifrån Marinas telefon, vilket du förnekar att du har fått.

FS: Ja, jag har inte fått det nej.

Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

FS: Den tiden ligger jag garanterat och sover.

Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.

FS: Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.

Tycker du det verkar vettigt? Eller vem kan det vara?

FS:Inte en aning.

Har du lånat ut telefonen till nån då?

FS:Nej, det har jag inte.

Då kan det väl inte gärna vara nån annan?

FS:Vid den.. vid den tiden är jag hemma.

Jag påstår att du fortfarande har Marinas telefon..

FS:Jag har..

Kan du lyssna? Att du har Marinas telefon på dig, du har din egen och på nåt sätt så
blir det nån sammanstötning på nåt sätt så att det skickas iväg nån signal, jag kan inte
förklara det, men det finns tekniskt bevisat på Telia att det är gjort och det kan du
nånsing aldrig komma ifrån. Vad du är säger.

FS:Vid den tiden var jag hemma och… ja, jag sov garanterat vid tio."
Citera
2013-12-20, 20:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nu sticker jag ut hakan som vanligt. Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.

Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.

Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.

Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?

M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.
Här tänktes det till ordentligt den 14/8-2011.
Citera
2013-12-20, 21:04
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghall
Hur långa besök tillåter polisen?

Det är inte polisen som bestämmer utan kriminalvården. Tiden varierar.
Citera
2013-12-20, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jag har lyssnat på inspelningen från förhöret med FS i TR. Han gick och lade sig att sova i bilen kl 3 kyrkogårdsnatten och sov några timmar. Han hade rökt cannabis. Efter uppvaknandet körde han nästan hem och lade sig att sova igen och kom hem ungefär kl 11. Han var givetvis fortfarande trött efter att ha sovit i bilen och cannabispåverkad. http://cannabishjalpen.se/node/2

Hypotes: När han kom hem fanns ett SMS från Marina i mobilen: "Jag blir kvar tills i morgon" (källa: aktbilaga 96). Han läser SMS:et, raderar det som vanligt och glömmer bort det, fullt förståeligt med tanke på verkan av trötthet och cannabis.

SMS:et är knappast skrivet av honom själv, med tanke på att det vore meningslöst att skriva det tills sig själv och sedan låtsas inte ha fått det. Mer sannolikt är att det är en alternativ GM som har skrivit det i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet, helt analogt med städning och undanröjning av kropp.

"Jag blir kvar till imorgon" tyder mycket på att det finns en alt.gm. som vill skaffa sig ett försprång.
Vem bor under masten meddelandet skickades i från ?

Som du säger och som flitigt skrivit i tråden så påverkas minnet av CB mycket negativt:
Citat:
Försämrad minnesfunktion och uppmärksamhet - På grund av hög täthet av cannabisreceptorer i Hippocampus frösämras korttidsminnet och även lagringen i långtidsminnet.

Jag tror att FS glömt av SMSet som en kombination av sömnbrist och CB-påverkan.
Ett tillstånd där man helt enkelt inte vet vad man gör helt medvetet.
Citera
2013-12-20, 21:07
Medlem
Grandiosos avatar
Så här lät det i pressen inför första rättegången:

Citat:
UDDEVALLA/STOCKHOLM. Det är ovanligt att gärningsmän fälls för mord när kroppen saknas.

Men en blodig säng, ett kulhål och en försvunnen pistol ska tillsammans med 18 vittnen övertyga rätten om att Marina Johansson mördades av sin ex-sambo.

– Det är ett betydligt bättre bevisläge än i Mats Alm-fallet, säger tidigare rikskrimchefen, Tommy Lindström

18 vittnen är kallade till rättegången. Flera av dem är före detta flickvänner som ska vittna om 38-åringens våldsamma förflutna.

– Han dödade mina två katter, tog 20 000 kronor och våldtog mig. Det är ingen trevlig person, säger en tidigare flickvän till Aftonbladet.

Kvinnan levde ihop med 38-åringen i några månader för flera år sedan.

– Han flyttade bara in och jag förstod först inte att han gick på droger. Det var en kort period, men han hann förstöra mycket.

Måste ha märkt det

Tidigare överåklagare Sven-Erik Alhem tycker att bevisningen är stark.

– Det låter ytterst osannolikt att någon annan har orsakat kvinnans död. Det hade varit annorlunda om man hittat
blodet i skogen och kulhålet i ett träd. Men nu är det i deras gemensamma hem och det här är rimligen inget som kan ha gått honom obemärkt förbi.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13462140.ab

För er som missat hur den sköna gossen ser ut eller vill återse fanskapet:

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-20 kl. 21:11.
Citera
2013-12-20, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så här lät det i pressen inför första rättegången:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13462140.ab

Det var fler än en potäntat som fick slicka såren den gången.
Kvarnström fick sluta med buller & bång.

Vilka kan ha fel 2014 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in