Citat:
Ursprungligen postat av
Malom
Jaha, okej.
Det har tidigare i tråden sagts att det var "överlagt mord".
"Det här har han planerat länge".
"Dumpningsplatsen var noga utvald".
"Han har rekognoserat".
Etc. etc.
Men visst,
ska vi då säga att det var dråp i hastigt mod?
Om man känner till trakten,
så vet man att om man svänger vänster, kommer man längre in i skogen.
Om man svänger höger, ökar bebyggelsen.
Vilket håll skulle du svängt åt, om du ville dumpa ett lik?
Det är också lite märkligt att han inte tänker klart längre, när han åker från BP.
Han som är så kallsinnig, och dessutom har ordnat till det med hasande presenningar, skottkärror på ramper, kluriga SMS-frågor osv.
Man kan nästan tro att det handlar om en helt annan person.
Det finns ju några mellanlägen mellan att ett brott planerats i ett halvår med alla detaljer, och ett oplanerat dråp i hastigt mod utan att något är planerat.
Jag tror att händelserna under dan den 27 är utlösande faktor. Kan tänka mig att han under en tid varit irriterad över sin situation, gå där som en dräng och bo på nåder och höra Marina tjata om att han ska flytta. Oönskad. Hon har pengar, hus, resor, familj, vänner - han har precis ingenting. Kan tänka mig att han kokar inombords under eftermiddan, kvällen och eldar upp sig till ursinne. Hon sabbar hans liv o förtjänar minsann att dö. Och det kan han ju tjäna ett par kronor på också. Så jag tror han tänker ut en plan där under kvällen. Han inväntar att hon ska gå o lägga sig och somna innan han sätter den i verket. Utifrån sina promenader i omgivningen känner han till svårtillgängliga vägar dit han kan ta kroppen, men han kanske inte vet exakt plats där han tänker dumpa den. Hade han planerat detta i månader hade han förstås sett ut en plats i förväg.
Så tror jag, därmed inte sagt att nån annan tror likadant. Du vet, vi är fler än en som tror Fidde är skyldig men vi kanske inte har exakt samma bild av hur det gick till. Så du får nog leva med att du kan få lite olika svar.
Ang hans kallblodighet - han
är kallblodig när han skjuter henne, och packar in henne i en presenning som han kanske t o m gått och rotat fram medan hon sitter och chattar på kvällen

.
Men nog stiger säkert adrenalinnivån även hos honom under ett sånt här förlopp. Helt oberörd är han nog inte. Om inte annat är han förstås nervös för egen del, det vore ju synd om honom om han till råga på allt ska åka in i fängelse när hans liv är så himla motigt och förstört pga Marina.