2013-12-20, 15:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du resonerar som att det var ett planlagt dåd av gm, att gm hade tänkt ut en dumpningsplats i förväg? Då kan man lägga upp ett effektivt schema och sen följa det. Då ökar säkert sannolikheten för att man minimerar småsvängar hit och dit, som förefaller irrationella och ologiska för en betraktare i efterhand. Men är det oplanerat kan man inte riktigt resoneras som att "Hade det inte varit bättre att göra det här först".

Det är inte säkert att FS hade en uttänkt dumpningsplats på en gång. Han kan ha haft en tanke rätt omgående om i vilken riktning han skulle ta kroppen men kanske inte exakt väg och plats. Han kanske inte visste hur lång tid det skulle ta. Vi vet ju inte om han först tänkt gräva ner liket och om han ändrade sig osv. Hur som helst kan han ha tänkt att det dumpningen av saker tar ett par minuter medan dumpningen av kroppen kan ta lång tid, vem vet när jag får tillfälle nästa gång. Helt ärligt tror jag inte han tänkte riktigt klart. Enligt LJ var mannen stressad, stirrig.

Jag tror han kan ha haft tankarna på att mörda Marina och det som finns är en del som tyder på en viss planering. Han har uttalat det innan enligt vittnesuppgift i FUP, och det senaste är att han skulle skjuta henne då hon sov.

Nej, men han kände väl till dumpningsplatsen det är ganska uppenbart. Och grannarna såg Fredrik vandra ofta runt Spekeröd med kamera, så han va mycket känd med området.

Jag skulle vilja se Fredriks min då man talar om för honom att sms:et är återskapat.

Som då han fattade att dom kunde pejla mobiler till olika master som den under bostaden.
Va hemma?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-20 kl. 15:19.
Citera
2013-12-20, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag skulle vilja se Fredriks min då man talar om för honom att sms:et är återskapat.

Det är redan gjort.
Det skall bli spännande att läsa protokollet, även om jag tror att det inte är så avslöjande.
Citera
2013-12-20, 15:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag har inte fått något sms säger han.
Då säger man jo det är så att det är mastat. Nej, jag har inget fått.

Nu kör dom upp det under hakan på honom, så nu säger han säkert jag kommer inte ihåg.

Samma med tiderna då Marina gick hemifrån, och olika uppgifter om han såg henne innan hon gick vilket han inte gjort först. Och inte hade dom talat med varandra heller. Fast hon hade ju sagt hej då när hon gick. Runt 11 gick hon först, sen va det under dagen någon gång och förmodligen mer tider än så.

I= emballaget fanns ett svart påslakan. Sängen va bäddad med ett svart påslakan och ett blått mönstrat efter han dumpat Marina.
Sen i förhör säger han att dom enbart brukar bädda med täcken på, men Borgar såg ett överkast den 2 augusti. Men det va inte kvar den 4, så vem fan hade tillgång till huset då? Och i de låsta rummen?
Inbillar verkligen Fredrik sig att han ska klara sig? I så fall bör han planera för något annat så som en lång volta för mord. Idioten sänker sig själv så bra vilket han gjort hela vägen.
Citera
2013-12-20, 15:28
Bannlyst
Citat:
Jag har inte fått något sms säger han.
Då säger man jo det är så att det är mastat. Nej, jag har inget fått.

Nu kör dom upp det under hakan på honom, så nu säger han säkert jag kommer inte ihåg.

Samma med tiderna då Marina gick hemifrån, och olika uppgifter om han såg henne innan hon gick vilket han inte gjort först. Och inte hade dom talat med varandra heller. Fast hon hade ju sagt hej då när hon gick. Runt 11 gick hon först, sen va det under dagen någon gång och förmodligen mer tider än så.

I= emballaget fanns ett svart påslakan. Sängen va bäddad med ett svart påslakan och ett blått mönstrat efter han dumpat Marina.
Sen i förhör säger han att dom enbart brukar bädda med täcken på, men Borgar såg ett överkast den 2 augusti. Men det va inte kvar den 4, så vem fan hade tillgång till huset då? Och i de låsta rummen?
Inbillar verkligen Fredrik sig att han ska klara sig? I så fall bör han planera för något annat så som en lång volta för mord. Idioten sänker sig själv så bra vilket han gjort hela vägen.

Guldfisken Borgar såg ett gråblått överkast.
Tittar man på bilderna så ser man ett grått och ett blått täcke.
Mer än så kan man inte begära från en konstapel som inte är expert.
Citera
2013-12-20, 15:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Brottsplatsundersökningsprot. Fordonsundersökning RTW423, Den bilen Fredrik hade som han fick låna av Marina

Backväxeln låg i och handbromsen var
dragen. (Backen behövs ej läggas i för att låsa bilen).

Fordonsundersökning XJL143, 2010-08-24 12:00 Marinas jeep som stod parkerad på pendeln.
Handbromsen är dragen, backen ilagd.

Va är det för pucko som lägger i en back då den parkerar och drar handbromsen? En utan körkort som är totalt efterbliven då det gäller att parkera. En viss Fredrik Svensson givetvis.
Så dum han är det kan inte finnas mycket IQ på den göbben.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-20 kl. 15:42.
Citera
2013-12-20, 15:31
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Du resonerar som att det var ett planlagt dåd av gm, att gm hade tänkt ut en dumpningsplats i förväg? Då kan man lägga upp ett effektivt schema och sen följa det. Då ökar säkert sannolikheten för att man minimerar småsvängar hit och dit, som förefaller irrationella och ologiska för en betraktare i efterhand. Men är det oplanerat kan man inte riktigt resoneras som att "Hade det inte varit bättre att göra det här först".

Det är inte säkert att FS hade en uttänkt dumpningsplats på en gång. Han kan ha haft en tanke rätt omgående om i vilken riktning han skulle ta kroppen men kanske inte exakt väg och plats. Han kanske inte visste hur lång tid det skulle ta. Vi vet ju inte om han först tänkt gräva ner liket och om han ändrade sig osv. Hur som helst kan han ha tänkt att det dumpningen av saker tar ett par minuter medan dumpningen av kroppen kan ta lång tid, vem vet när jag får tillfälle nästa gång. Helt ärligt tror jag inte han tänkte riktigt klart. Enligt LJ var mannen stressad, stirrig.
Jaha, okej.
Det har tidigare i tråden sagts att det var "överlagt mord".
"Det här har han planerat länge".
"Dumpningsplatsen var noga utvald".
"Han har rekognoserat".
Etc. etc.

Men visst,
ska vi då säga att det var dråp i hastigt mod?

Om man känner till trakten,
så vet man att om man svänger vänster, kommer man längre in i skogen.
Om man svänger höger, ökar bebyggelsen.
Vilket håll skulle du svängt åt, om du ville dumpa ett lik?

Det är också lite märkligt att han inte tänker klart längre, när han åker från BP.
Han som är så kallsinnig, och dessutom har ordnat till det med hasande presenningar, skottkärror på ramper, kluriga SMS-frågor osv.

Man kan nästan tro att det handlar om en helt annan person.
Citera
2013-12-20, 15:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Vi ska inte glömma bort att vederbörande har många år av missbruk bakom sig.
Det där rökat åstadkommer ofrånkomligen sina skador på hjärnvindlingarna.
Så att räkna med logik och rationalitet i alla lägen från en person med den bakgrunden
ska man kanske vara lite försiktig med.
Mannen som iakttogs på parkeringen med ett iögonfallande stort paket liggande i sin bil
uppträdde ju onekligen med en viss stirrighet.
Lutar starkt åt att det var just fladdrige fidde som var i farten på natten.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-20 kl. 15:44.
Citera
2013-12-20, 15:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Brottsplatsundersökningsprot. Fordonsundersökning RTW423, Den bilen Fredrik hade som han fick låna av Marina

Backväxeln låg i och handbromsen var
dragen. (Backen behövs ej läggas i för att låsa bilen).

Fordonsundersökning XJL143, 2010-08-24 12:00 Marinas jeep som stod parkerad på pendeln.
Handbromsen är dragen, backen ilagd.

Va är det för pucko som lägger i en back då den parkerar och drar handbromsen? En utan körkort som är totalt efterbliven då det gäller att parkera. En viss Fredrik Svensson.

En van saab körare tex? Vet inte hur det är på alla SAAB, men de jag har kört måste man lägga i backen för att kunna få ut tändnyckeln. Alltså parkerar man med backen i.
Citera
2013-12-20, 15:36
Medlem
Maloms avatar
Citat:
/../
Va är det för pucko som lägger i en back då den parkerar och drar handbromsen?
/../
Antagligen någon som gått en körkortsutbildning.
Citera
2013-12-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
En van saab körare tex? Vet inte hur det är på alla SAAB, men de jag har kört måste man lägga i backen för att kunna få ut tändnyckeln. Alltså parkerar man med backen i.

Hade inte Fred saab ?
Citera
2013-12-20, 15:41
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.bild.me/bild.php?file=5616989Namnl_st-1.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=9986305Namnl_st-2.jpg

Så Fredrik menar att han inte ser vad det är på bilden?
Trots att han får frågan om och om igen, men han kan inte se vad detta är.
Han får frågan om han behöver glasögon, men det behöver han ju inte säger han.

Vad fan är det som är så svårt att se på bilden?
Menade Tingsrättsfyllot att detta skulle åldersbestämmas och att det va för lite prover på själva tyget för att säga något om allt va Marinas blod?
Citera
2013-12-20, 15:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hade inte Fred saab ?

Det vet jag inte. Kanske finns fler modeller än just SAAB som det är så med dessutom, det har jag ingen koll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in